Aprilia SR achterwiel montage vraag

MarcoNL

Member
Hoort er bij een Aprilia SR achtervelg een of meerdere ringen wanneer deze op de as wordt geplaatst ?

Gaat om een Minarelli Horizontaal DD blok met achtervelg van een SR met schijfrem

Reden dat ik dit vraag is omdat ik iets speling heb op het achterwiel, al merk ik dit niet tijdens het rijden en de moer zit goed vast .

Ik heb nu achter de moer geen ring zitten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kun je het wiel als het ware in en uit schuiven , of als je het beneden en boven vast houd een beetje kantelen ?
Lijkt mij als de moer goed vastzit , met of zonder ring , (neemt niet weg , dat als er wel een ring tussen hoort , deze er ook tussen moet) , dat er speling in de lagers zit ( kantel beweging) . Remschijf die aan de velg zit , mag natuurkijk niet in de klauw bewegen .
Axiale speling ( in en uit schuiven) kun je compenseren met een ring . Daarbij moet de schijf zoveel mogelijk in het midden van de klauw zitten
 
Kun je het wiel als het ware in en uit schuiven , of als je het beneden en boven vast houd een beetje kantelen ?
Lijkt mij als de moer goed vastzit , met of zonder ring , (neemt niet weg , dat als er wel een ring tussen hoort , deze er ook tussen moet) , dat er speling in de lagers zit ( kantel beweging) . Remschijf die aan de velg zit , mag natuurkijk niet in de klauw bewegen .
Axiale speling ( in en uit schuiven) kun je compenseren met een ring . Daarbij moet de schijf zoveel mogelijk in het midden van de klauw zitten
Wiel kan niet in en uitgeschoven worden, zit minimale kantel speling in maar wat ik al aangaf onder het rijden merk ik er eigenlijk niks van .

Schijf zit wel netjes in de remklauw, ik laat het dan maar zo, de moer van het achterwiel zit in ieder geval goed vast .

Bedankt voor je reactie .
 
Back
Top