Aprilia SR 70cc Polini probleem

Riload

New Member
Hallo,

Ik heb de SR die ik laatst heb gekocht aan de praat gekregen. Maar nu heb ik het volgende probleem, hij start en draait stationair (moet nog wat afgesteld worden). Maar zodra ik begin te rijden houdt hij enorm in, ploft en valt na een paar seconden uit. Ik zie dat er mengsmering uit mijn luchtfilter komt lopen, en ik heb een probleem met mijn vacuüm want die zit niet op mijn carburateur dus dat had ik provisorisch opgelost door de vacuüm slang aan te zuigen en een knik in te maken en met een tiewrap vastzetten. Daar loopt de motor wel mee, maar ik heb het gevoel dat dit zeker meespeelt in de problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn, want zo kan ik niet vooruit en wil er graag mee rijden en gebruik hem voor vervoer naar het werk en school etc.
 
Advertisement - register to remove this

Heb net wat rondgevraagd in de vriendenkring, aantal zeggen dat het kan gemaakt kan zijn door een normale benzinekraan te monteren. Iemand enig idee welke ik het beste kan pakken?
 
Heb net wat rondgevraagd in de vriendenkring, aantal zeggen dat het kan gemaakt kan zijn door een normale benzinekraan te monteren. Iemand enig idee welke ik het beste kan pakken?
bij een SR zit de tank lager dan het blok zover ik weet, dus een normaal benzine kraantje zal niet echt iets doen. Gewoon je vacuum fixen en dan werkt t wel. Zit die niet op het blok zelf?
 
bij een SR zit de tank lager dan het blok zover ik weet, dus een normaal benzine kraantje zal niet echt iets doen. Gewoon je vacuum fixen en dan werkt t wel. Zit die niet op het blok zelf?
Mijn tank zit onder de buddy, en daaronder pas het blok. Dus het blok hangt lager. En op t blok zelf kon ik geen vacuüm vinden.
 
Morini blok
Ik ben zelf niet heel bekend met morini blokken, maar wat ik heb gevonden kan je een nieuwe carb met vacuum aansluiting kopen, of gewoon elk alledaagse kraantje erop zetten, wel even kijken of de "uitgang" van je tank wel op het laagste punt is. Anders ff beunen met een boor nippel en vloeibare pakking.
 
Ik ben zelf niet heel bekend met morini blokken, maar wat ik heb gevonden kan je een nieuwe carb met vacuum aansluiting kopen, of gewoon elk alledaagse kraantje erop zetten, wel even kijken of de "uitgang" van je tank wel op het laagste punt is. Anders ff beunen met een boor nippel en vloeibare pakking.
Thanks.
 
Vacuum pak je doorgaans vanaf de carburateur inderdaad. Maar als hij nu benzine geeft dan werkt je truuk gewoon. Als de vlotterkamer eenmaal vol zit moet hij daar makkelijk even op blijven lopen. Als de benzine op raakt gaat hij hoger in toeren lopen voordat hij uitvalt (armer mengsel), en ploft hij niet.

Enorm inhouden en ploffen wanneer je vermogen vraagt kan op verschillende problemen duiden.
Bijvoorbeeld een slechte elektrische massa, of een cilinderkop die niet strak genoeg is vast gedraaid.
 
Back
Top