Aprilia sr 70cc , piaggio nrg mc3 of peugeot ludix soort poll

Welke scooter

• Aprilia

Votes: 1 50.0%
  • Nrg

Votes: 0 0.0%
  • Ludix

Votes: 1 50.0%

• Total voters
    2

Scootdelft

New Member
Hallo,
Zie dit als een soort poll
Ik zit te twijfelen tussen de 3 scooters in de titel
Graag als je reageert voordeel(en) en nadeel(en)
De aprilia sr rl heeft:
Malossi delta clutch
Malossi Vsnaar
Malossi race vario gele drukveer
70cc airsal cilinder aluminium
Technigas uitlaat 70 cc
Watergekoeld
Custom made kappenset
Custom achterlicht
Stage 6 kilswitch
Met de onderdelen 200km gelopen
Moet afgesteld worden en flakschuif carb.
Bj 2005
500€

De piaggio nrg mc3 is standaard bj 2005 kmstand 20337
€450
De peugeot ludix is standaard.9147km met bj 2006
€325

Last edited:
Advertisement - register to remove this

NTTman

Member
Nadeel van de SR is dat diegene er waarschijnlijk zelf al niet uit komt en nu mag jij t oplossen.
Kan voor dat geld als je tenminste er gewoon op wilt rijden beter iets halen wat niet compleet afgetrapt is.
Tecnigas uitlaat :rolleyes:

MC3 als die altijd standaard is geweest kan nog prima zijn, misschien nieuw zuigertje/veren. Wil je er een 70 op zal je toch moeten gaan reviseren.
Is die opgevoerd (geweest) grote kans dat je moet reviseren met die kmstand
Voorvork zal waarschijnlijk vast zitten, iets wat standaard is bij piaggio, dus moet vervangen worden.

Ludix is wel te doen, denk veiligste keuze. Maar ja tis en blijft peugeot, dus niet geweldig en niet echt de moeite waard om op te voeren.

Ik weet dat je niet ver wilt zoeken, maar voor t geld en gezien de nette staat, leuk LC minarelli blokje erop enzo

Last edited:

Scootdelft

New Member
Nadeel van de SR is dat diegene er waarschijnlijk zelf al niet uit komt en nu mag jij t oplossen.
Kan voor dat geld als je tenminste er gewoon op wilt rijden beter iets halen wat niet compleet afgetrapt is.
Tecnigas uitlaat :rolleyes:

MC3 als die altijd standaard is geweest kan nog prima zijn, misschien nieuw zuigertje/veren. Wil je er een 70 op zal je toch moeten gaan reviseren.
Is die opgevoerd (geweest) grote kans dat je moet reviseren met die kmstand

Ludix is wel te doen, denk veiligste keuze. Maar ja tis en blijft peugeot, dus niet geweldig en niet echt de moeite waard om op te voeren.

Ik weet dat je niet ver wilt zoeken, maar voor t geld en gezien de nette staat, leuk LC minarelli blokje erop enzo

Tja kesteren is wel 95km van me af dus je denkt de ludix? K ga dr wel waarschijnlijk een 70cc onderzetten dan

NTTman

Member
Ja kan lachen zijn, maar verwacht er alleen niet te veel van.

Ik weet niet hoe goed je kunt sleutelen. Als ik alleen die 3 keuzes had die jij hier voorschotelt, met mijn sleutelvaardigheden (en die van mijn broer) zou ik de MC3 halen voor 350-400 en er een nieuwe vork in zetten en t blok reviseren. Ben je voor pak m beet 500 klaar.
MITS dat ding verder in redelijke staat is.
Zou ff informeren over die vork, scheelt weer als die gewoon goed is

Die Ludix is 99% zeker weten op gereden door n ouwe lul of n nerd, dus daar zit sowieso nog genoeg leven in.

Mijn keus zou sowieso die NRG zijn, allemaal persoonlijke voorkeuren en ervaringen ;)
Als je daar een 70 op zet gaat ie tenminste ook
Heb zelf een MC2 DD gehad 20 jaar geleden met een lichte malossi 70 setup, was best een venijnig ding en liep de teller uit
Spijt van gehad dat ik m weg heb gedaan destijds, die dingen rijden lekker

Dus TL;DR als je kunt sleutelen neem de MC3

Last edited:

Scootdelft

New Member
Ja kan lachen zijn, maar verwacht er alleen niet te veel van.

Ik weet niet hoe goed je kunt sleutelen. Als ik alleen die 3 keuzes had die jij hier voorschotelt, met mijn sleutelvaardigheden (en die van mijn broer) zou ik de MC3 halen voor 350-400 en er een nieuwe vork in zetten en t blok reviseren. Ben je voor pak m beet 500 klaar.
MITS dat ding verder in redelijke staat is.
Zou ff informeren over die vork, scheelt weer als die gewoon goed is

Die Ludix is 99% zeker weten op gereden door n ouwe lul of n nerd, dus daar zit sowieso nog genoeg leven in.

Mijn keus zou sowieso die NRG zijn, allemaal persoonlijke voorkeuren en ervaringen ;)
Als je daar een 70 op zet gaat ie tenminste ook
Heb zelf een MC2 DD gehad 20 jaar geleden met een lichte malossi 70 setup, was best een venijnig ding en liep de teller uit
Spijt van gehad dat ik m weg heb gedaan destijds, die dingen rijden lekker

Dus TL;DR als je kunt sleutelen neem de MC3
Aha thanks ik heb niet echt de grootste sleutel vaardigheden eerlijk gezegd dus dan word het denk ik de ludix kan heus wel nieuwe v snaar etc zuiger cilinder veranderen etc maar ben niet echt zo van carb veranderen enzo dus dan zou in dit geval de ludix perfect zijn naar mijn idee

NTTman

Member
Als je een 70 er op zet zal je sowieso met je carb aan de slag moeten gaan, 12 of 17,5.. zelfde principe alleen met de een rijdt ie VEEL beter.
Zelfs met een sportuitlaat zal je aan de slag moeten met je carb om er uit te halen wat er in zit.
Je wilt harder, dus zal er meer benzine en lucht je cilinder in moeten om dat voor elkaar te krijgen

Scootdelft

New Member
Als je een 70 er op zet zal je sowieso met je carb aan de slag moeten gaan, 12 of 17,5.. zelfde principe alleen met de een rijdt ie VEEL beter.
Zelfs met een sportuitlaat zal je aan de slag moeten met je carb om er uit te halen wat er in zit.
Je wilt harder, dus zal er meer benzine en lucht je cilinder in moeten om dat voor elkaar te krijgen

Ik heb thuis nog een lucht filter en een 17.5 carb met auto choke en me buurman had nog een cito plus vgm en anders kan ik voor een paar tientjes een gianelli regelen en de vader van me vriend is mototfiets monteur dus komt redelijk uit

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Waarvoor ga je de scooter gebruiken?? Een bekendere scooter zoals SR, aerox ect. Hebben altijd meer problemen dan je denk) (onderhoud) en die kosten je achteraf nog meer geld.. ( ik heb dat continu mee gemaakt, bij zoal een rally lc, aprilia sr 2x) en ik heb me ogen ook open als ik op marktplaatsen kijk en ziet wat voor rommel men aan de man probeerd te brengen.. (wijsheid komt als je ouder word)

Als je zelf kan sleutelen, en motoren kan reviseren dan maakt de km stand voor mij eigenlijk weinig uit.. Reviseren doe ik dan toch wel direct als ik hem zou gebruiken..

Als het een woon werk scooter is zou ik zelf voor de peugeot ludix gaan als je echt momenteel iets direct nodig hebt..
Prijs is goed tot redelijk.. KM stand is nog te overzien (mits er niet met de km teller is gerommeld, een andere is zo geplaatst met een lagere stand)

Daarnaast de scooter heeft de beste bouwjaar.. (technisch gezien is hoe jonger hij is meer waarde heeft)

Wat moet je overigens met een scooter die opgevoerd is met onderdelen. Binnen de maand bij een controlle dan hang je, en kost het je meteen een WOK.. En die scooter was zelfs duurder dan de peugeot ludix..

Scootdelft

New Member
Waarvoor ga je de scooter gebruiken?? Een bekendere scooter zoals SR, aerox ect. Hebben altijd meer problemen dan je denk) (onderhoud) en die kosten je achteraf nog meer geld..

Als je zelf kan sleutelen, en motoren kan reviseren dan maakt de km stand voor mij eigenlijk weinig uit.. Reviseren doe ik dan toch wel direct als ik hem zou gebruiken..

Als het een woon werk scooter is zou ik zelf voor de peugeot ludix gaan als je echt momenteel iets direct nodig hebt..
Prijs is goed tot redelijk.. KM stand is nog te overzien (mits er niet met de km teller is gerommeld, een andere is zo geplaatst met een lagere stand)

Daarnaast de scooter heeft de beste bouwjaar.. (technisch gezien is hoe jonger hij is meer waarde heeft)

Wat moet je overigens met een scooter die opgevoerd is met onderdelen. Binnen de maand bij een controlle dan hang je, en kost het je meteen een WOK.. En die scooter was zelfs duurder dan de peugeot ludix..
Ja true ludix kan nog worden opgevoerd. K ga denk deze week langs bij die ludix

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Vind zelf dat je bij die ludix meer waarde voor het geld krijgt.. Dus lagere km stand, hogere bouwjaar en een lagere prijs.

De piaggio mc3 heeft best wel veel gereden en als je niet aan de motor wilt rommelen, dan is 20.000 km stand zover dat je dingen moet gaan vervangen. En reken maar dat de vorige eigenaar hier geen geld meer in zal steken om de scooter tip top hebben te staan..
De vraag is of dat de zuigerveren dan wel vervangen zijn.. Want bij de 25.000 zal je merken dat de compressie minder word en dus bij stationair draaien vaker zal gaan motorisch uitvallen.. Dan is 450euro best nog wel aan de prijs.

Scootdelft

New Member
Vind zelf dat je bij die ludix meer waarde voor het geld krijgt.. Dus lagere km stand, hogere bouwjaar en een lagere prijs.
Klopt ook wel. De verkoper is een man met een kleine box waar die scooters en brommers maakt 1 of 2 verkoopt dus zal wel goed zijn

Advertisement - register to remove this