aprilia sr 50 verder opvoeren

Erwin280

Well-Known Member
Ik heb een aprilia sr 50 replica

uitlaatbochtbegrenzing eraf
luchtfilterprop eruit
variobegrenzing eruit

hij rijdt nu 75 echte km's

Ik was van plan een racevario, andere vertanding en mischien een andere koppeling?? te kopen.

Nu de vraag welk merk van de onderdelen kan ik het beste hebben. Het liefst die op easyparts te koop is dan kan ik het gelijk bij mijn andere bestelling gooien.
En zou ik een andere koppeling nodig hebben of kan mijn standaart koppeling ook voldoen.
 
Advertisement - register to remove this

std koppeling gewoon houden, en warom wil je een andere vertanding? volgens mij wil de orginele toch het beste, en ja netzoals kaj meteor zegt, een shot/yas R/Reverse past moooi bij die setup :)
 
Geen andere vertanding nemen, daatvoor heeft je huidige cilinder niet genoeg power. Ook geen andere koppeling nemen, je standaard koppeling is meer dan goed genoeg.

Neem een Hebo variootje, en met het geld dat je uitspaard voor het niet nemen van een vertanding en koppeling zou je een andere uitlaat kunnen nemen.
Als je je huidige uitlaat liever houdt ivm boetes kun je een 17mm carbje nemen.
 
scheelt dat veel een andere carbarateur?? en met die vertanding een vriend van mij heeft een derbi en die wil ook een andere vertanding nemen hij's helemaal standaard. Zal voor hem dus ook niet goed. Wat doet een andere carbarateur ong. precies
 
Nee, veel zul je niet merken van een nieuwe carb. Waarschijnlijk wordt hij onderin wat feller, en wordt de gasreactie beter. Maar je zult er niet tot nauwelijks harder mee rijden. Mochtje echter ooit nog een adere cilindertje nemen, of deze laten tunen, dan kan het geen kwaad.

Zie een andere vertanding als een hogere versnelling op je fiets. JE gaat harder terwijl je even hard blijft trappen, je moet echter wel veel meer kracht zetten. MEt een kortere vertanding (lagere RF; zie search) moet je cilinder dus veel meer kracht zetten. Dat hebben standaard cilinderd vrijwel niet, en dus wordt het optrekken belabberd en duurd het langer tot je op topsnelheid bent. Je topsnelheid is dan wel hoger..
 
met een vario ga je niet sneller... teminste niet met een sr2000

koppeling is alleen maar voor het optrekken , alleen wanneer de std koppeling niet genoeg toeren kan draaien zou ik een andere koppeling kopen.

andere carburateur word het ook niet echt beter van..
 
Last edited:
maar waarom niet bij een sr 2000 en bij een andere scooter wel? En ik ga nu dus niet harder met een racevario maar wel met de andere uitlaat die ik ga halen. Hoeveel harder zou hij ong. gaan. En hoe kan ik hem nog meer opvoeren zonder 70cc te kopen. En om 50cc tuned te hebben kost zeker ook veel geld
 
Erwin280 said:
maar waarom niet bij een sr 2000 en bij een andere scooter wel? En ik ga nu dus niet harder met een racevario maar wel met de andere uitlaat die ik ga halen. Hoeveel harder zou hij ong. gaan. En hoe kan ik hem nog meer opvoeren zonder 70cc te kopen. En om 50cc tuned te hebben kost zeker ook veel geld


de vario's worden gemaakt om met een redelijke setup beter te gaan lopen , uiteindelijk ga je dan mischien iets sneller , maar alleen door een vario ga je niet sneller , en het is ook nog eens zo dat je met een andere vario er weer een andere drukveer in moet zetten om het goed af te stellen. en een zwaardere drukveer zal ervoor zorgen dat de scooter sneller op toeren is dus gaat ie ook minder lang door (met std drukveer gaat ie wat langer door alleen mis je power in het middengebied)

ik heb met sr2000 de ervaring dat de std vario al erg goed is , een Multivar loopt ook goed.

als je op een sr2000 beetje leuke uitlaat zet en leuk afsteld met std spul zal die op de teller iig 100/105 moeten halen (ik praat alleen in std tellerkm's omdat die per model ongeveer gelijk liggen , autotellers en digitellers moet je niet vanuit gaan)
 
tja , daar ga ik nooit vanuit , ik ga alleen van de std teller uit omdat die onderling onder de sr2000's hetzelfde ongeveer zijn. digitaal en met autotellers etc. ga ik niet vanuit omdat die vaak overdreven worden of gewoon verkeerd gelezen oid.. iedereen heeft dan weer andere snelheden.
 
is het niet waar, dat je met een racevario wel snelheid/trekkracht wint? een standaard vario heeft toch een kleinere diameter dan een race vario (loopbaan van v-snaar)?
waardoor hij er dus dieper/hoger in komt te liggen, en ook hogere snelheden/meer trekkracht kan behalen? ik bedoel als hij dichter op de krukas terugvalt dan krijgt hij toch meer trekkracht (dit heb ik ooit is gelezen ergens)

corrigeer me alst fout is ;)

groeten

Xander
 
dit is niet zo , je varander immers de schijven achter niet...

ik denk dat als je het exact gaat opmeten dat ze ook even hoog komen.. de "snelle" vario is wel groter maar dat zegt helemaal niks , je kunt ook niet voor niks gewoon de std koelvin gebruiken ,anders zou die er wel overheen lopen.

belangrijker is de banen waar de rollen in lopen , daar zit het meeste verschil in, en in de gradenlaten , die veranderen echt het toerenverloop , niet het loopvlak.

en verder is het zo dat je een zwaardere drukveer moet gebruiken om de "snelle" vario goed zijn werk te laten doen , en dan lever je iets in op top meestal.
 
O ja vergeten te vragen hoe is het geluid met die uitlaat. Ik heb nu de prop uit mijn luchtfilter gehaalt dus hij maakt al een beetje een zwaar geluid. en hoe zal het zijn met de uitlaat erop. En als het niet zo'n heel mooi geluid is zou ik dan een andere demper erop kunnen zetten?
 
Gaat om de standaard uitlaat van sr neem ik aan Excuus als ik er overheen heb gelezen. Een prop zit niet in de standaard Sr2000 uitlaat Alleen een resostantie buisje in de bocht! Dit helpt niet of nauwelijks als je deze dicht maakt.
En waar heb je die prop dan wel zitten in luchtfilter ?

en ps: Mocht je nog interesse hebbe in TJT uitlaat of een hebo vario stuur maar een pmmtje

Succes

Erwin280 said:
O ja vergeten te vragen hoe is het geluid met die uitlaat. Ik heb nu de prop uit mijn luchtfilter gehaalt dus hij maakt al een beetje een zwaar geluid. en hoe zal het zijn met de uitlaat erop. En als het niet zo'n heel mooi geluid is zou ik dan een andere demper erop kunnen zetten?
 
Nee je bent er over heen gelezen. Ik ga voor mijn scooter een andere uitlaat halen (een gianelli shot) en een racevario. En nu mijn vraag staat hier ergens boven. En die luchtfilterprop is gewoon het aanzuigbuisje op de luchtfilter gewoon eraf trekken en hij zuigt meer lucht. En ff over dat resonatie buisje het helpt zeker wel.
 
Back
Top