Aprilia sr 50 lc cilinder vervangen

tjelder

Well-Known Member
hallo,

ik heb een vraag want..

ik heb een aprilia sr 50 lc street(piaggio) maare ik heb de uitlaatophanging bij me cilinder gesloopt dus wil ik een nieuwe erop zette (50cc snel) maar ik weet niet hoe ik dat moet doen en of het uberhaupt te doen valt(ik kan aardig goed sleutelen) dus als iemand me zou kunnen vertellen hoe ik die cilinder moet vervangen zou dat super chill zijn!!

ThnX alvast
 
Advertisement - register to remove this

tap je koelwater af.
haal de koelslangen los.
haal de uitlaat los.
draai de 4 boutjes los.
schuif de cilinder van de tapeinden.
nieuwe cilinder kopen.
en dan de stappen omgekeerd volgen;)
 
tip:
-je krijgt je cilinder niet over de piston als je cirklipsen (ringen rond/in je piston die dienen om volledig af te sluiten) niet juist zitten, je moet zien dat de opening van die dingen op de uitstekende puntjes in je piston zitten (dan passen ze perfect en sluiten ze perfect aan)
-probeer die 4bouten niet op je vastste aan te draaien anders ist naar de kl**en , je cilinder gaat er niet afvliegen als je ze vast genoeg zet lees : vast is vast
mvg Cé
 
als je je cilinder om je zuiger heen schuift moet je je zuigerveren wel samen knijpen, anders krijg je je cilinder er nie toverheen.. je zuigerveren moeten wel sluiten op de slotjes.. die kleine puntjes die in de groeven van de zuigerveren liggen.

en smeer je cilinderwand in met een beetje 2takt olie.. dat schijft er wat makkelijker overheen :)
 
Back
Top