Aprilia SR 50 FACTORY Start niet!

Sjohnieboy

New Member
Beste lezer,
Ik heb een Aprilia rs 50 factory(injectie scooter).
Laatst reed ik en toen ik nog met ongeveer 5km/h reed gebruikte ik de killswitch om hem uit te zetten.
Toen ik hem daarna aan wilde zetten deed hij het niet meer.
Als ik hem nu aan wil zetten werkt de injectie gewoon maar als ik hem dan daadwerkelijk wil laten starten met de rem ingedrukt en de startknop ingedrukt hoor ik alleen een ''tikje''(of iets van een elektrisch vonkje) en voor de rest gebeurt er niks.
Hopelijk heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Mij lijkt het totaal niet een goed idee om een kill switch op een injectie scooter te plaatsen.. Omdat deze scooter een ECU heeft. Met een kill switch zal je die heel snel kunnen onderbreken.. Met het gevolg dat je je ECU ermee sloopt..

(daarnaast had je dit topic in het verkeerde gedeelte van het forum geplaatst, maar ik zal hem even over hevelen naar het goede gedeelte.)
 
Ik heb het vermoeden dat het uitzetten met de Kill-switch en het ineens niet meer elektrisch starten niets met elkaar te maken heeft maar puur toeval is.
Ik denk namelijk dat het schakelcontact van je startrelais verbrand is en geen contact meer maakt.
Het tikje wat je hoort is het aantrekken van het startrelais.
Probeer het volgende eens:

Zoek het startrelais op en verbindt de twee dikste draden met elkaar door, als de startmotor nu draait is je startrelais
met zekerheid defect.
 
@Sparky

Waarom zou dat toeval zijn.. Je zet je playstation 4 toch ook niet uit als die je game aan het saven is.. Als je dat wel zou doen krijg je een corrupted game save..

Bij zo`n ECU zou dan namelijk ook zo moeten zijn.. Hij is met een programma bezig en word abrubt onderbroken.
 
Toen ik een keer elektrisch wilde starten hoorde ik ook alleen een tik. De oorzaak was een lege accu. Nieuwe accu en hij deed het weer. Misschien kun je het proberen door een accu van iemand anders te lenen ofzo.
 
Eurokit,

ik begrijp je redenatie maar mijn ervaring leert dat je eerst naar de simpele dingen moet kijken vooraleer allerlei ingewikkelde scenario's te bedenken wat er allemaal zou kunnen misgegaan zijn.

Bovendien denk ik niet dat Aprillia een Kill-switch op de scooter zet als deze bij gebruik de ECU onbruikbaar zou (kunnen) maken.
Het programma waar je hierover spreekt zit in een niet vluchtig geheugen die zich zonder trukendoos niet laat overschrijven.

Als jij op je windows/linux pc een tekstdocument aan het bewerken bent en de spanning valt plots uit is hooguit het tekstdocument weg maar de pc start gewoon weer op nadat de spanning weer terug aanwezig is.

Iets anders zou het zijn als je daadwerkelijk de firmware van de ECU zou aan het upgraden/downgraden/tweaken zijn en je onderbreekt het programmeerproces.
 
Back
Top