Aprilia sr 50 2takt minarelli help!!!!

Skaffa079

Member
goedenavond iedereen,

Ik zit met een probleem

Ik ben aan het werk aan een aprilia sr50 2takt watergekoeld minarelli blok het probleem waar ik nu tege aan loop is ongeveer een beetje hetzelfde als in mijn andere topic over de yamaha jog,
Het is alsvolgt,
De scooter liep voorheen perfect en ook gewoon goed stationair en nu loopt ie niet meer stationair tot ik de luchtschroef best ver naar buiten had gedraait toen liep die wel stationair (stationairschroef helemaal dicht) maar dan merk je dat als je gas geeft dat ie een beetje stottert dat kan door de bougie komen maar na zo een 30 meter rijden zonder echt problemen is het ineens bwoaaap en dan moet je ook echt weer een tijdje kicken om m aan te krijgen

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- Bougie schoon gemaakt (komt nog een nieuwe)
- Carb schoongespoten met hoge druk en in de benzine gelegt
- Ontsteking van de kabelboom losgekoppelt en dus geprobeert zonder sleutel om te kijken of de kabelboom nog goed is
- Andere luchtfilter
- Cilinder en zuiger nagekeken en ook even voor alle zekerheid in de benzine gelegt en zag er nog goed uit
- membraan nagekeken en zag ik ook niet echt iets opvallends aan

Weet iemand heel misschien nog een aantal dingen waar ik naar kan kijken
 
Advertisement - register to remove this

ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad met mijn mina 70cc, ik had toen het probleem dat mijn bougie of bougie dop kapot was.
duss wat jij al zegt even vervangen.

slaat die niet gewoon vet? wat voor olie gebruik je en hoeveel meng je?
 
Bougie is niet vet geslagen ofzo
Nieuwe dop en bougie probeer ik morgen uit

Nadat ik de carb in de benzine had gelegt liep die wel al iets beter maar nog steeds heeel erg stotteren en om stationair te laten lopen moet de luchtschroef erg ver naar buiten terwijl dat ook normaal maar 1.5 slagen moeten zijn en ik vergat er bij te zetten dat voorheen de handchoke er los inzat zonder kabel of wat ook dus ik heb er een veer in gezet en een kabel dus dat je daadwerkelijk een werkende choke hebt alleen na dat ook nog geem verbetering gehad
 
Back
Top