Aprilia RS50 erg langzaam

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb afgelope tijd een aprilia rs(2001) helemaal vanaf het begin opnieuw opgebouwd. Alles wat vervangen moest worden is vervangen.

Setup:
Alu vervangingscilinder
200km oude originele uitlaat
14mm bhva (elec choke)

TWV 13/47

Voor de rest alle lagers/keeringen ect ect ect vervangen.

Het probleem:
Als ik weg wil rijden moet ik dat met veel slip in de koppeling doen. Anders valt die snel uit. Meer dan normaal IMO

Hij gaat maar tot zn 3 want 4 trekt die al niet meer :S :S

start verder perfect enzo.
Veel sproeiers al geprobeerd.
74 76 80 84 86 88

Hij wil ook niet veel toeren maken (7k?) dan kan die geen toeren meer maken (en maakt dan zoon geluid: trrrrrrrrrrrrr)

Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn.

Cilinder enzo is gewoon goed. Uitlaat niet dicht.
Sproeiers maken niets uit.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Gr. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Yoo maarten,

heb je goede massa?
Zit je bougiedop goed en bougie enz? Ik heb ook wel eens een kapotte bougiedop gehad en had ik ook meteen prestatie verlies en trrrrrr. In ieder geval per slag hoor je vonk zeg maar :p
 
volgens mij is 13 ook nog best zwaar , standaard is 11 en onbegrensd ga je meestal naar 12.

dat is makkelijk even te proberen.

ontsteking niks mee gebeurd?

wat voor cilinder heb je erop gezet? sommige imitatiecilinders lopene echt beroerd!

en is de uitlaat begrensd of niet?
 
uitlaat is ontgrenst. En deze zit zeker niet dicht.

Ik zal tandwiel 11 ook even bestellen dan.

Het is een imitatie 50 alu, zou het probleem hierin kunnen zitten? (staat geen merk op)
Anders laat ik mijn originele poetsen en nieuwe zuiger. (meteor/vertex)

De ontsteking is niets mee gebeurd. alleen opnieuw gemonteerd keer. Het is trouwens ook eentje die niet verstelbaar is.
 
oh , dan heb je dus een oude type uitlaat (28mm) en een nieuwe type cilinder (25mm)

simpelste is om de uitlaat aan te passen , of dus een andere cilinder.

meestal zijn standaard cilinders wel vrij goedkoop aan te komen ,alleen heb je dan 9 van de 10 keer de slome versie , welke wel vrij simpel sneller te maken is.

maar wellicht kun je ook gewoon deze cilinder (imitatie) eens aanpassen.
 
kan zijn dat je het aan de nummers ziet , je hebt eigenlijk 3 verschillende types , de AM5 cilinder met normale poorten , zeer snel std , vanaf 98/99 t/m 2000/2001 de slome types , met een HEEL erg kleine uitlaatpoort ,deze beiden zijn alu , de laatste types hebben allen een gietijzer cilinder , die ook zeer snel is std..

gietijzer en alu herken je zo..
 
Ehm de slome types zijn alu cilinders dus?
Staat hier gewoon het minarelli log op? Anders heb ik deze misschien erop zitten nu? (28mm uitlaatpoort)

En die nieuwe (snelle) minarelli cilinders (giet) hebben een uitlaatpoort van 25mm welke ik dus heb liggen (en gepoetst moet worden.

Bedankt voor je goede andwoorden tot nu toe Melf :)
 
Oke, want ik kan nu aan een alu gilardoni cilinder komen van een am5 blok.
Wat misschien een wat snellere cilinder is dus. (en misschien ook niet :p)

Zou mijn uitlaat (28mm uitlaatflens) in die am5 cilinder passen?

Wat voor zuiger zit er origineel in een gilardoni? Of maakt gilardoni deze zuigers zelf?
 
Ja, maar als ik nou een 28mm uitlaat heb met 25mm cilinder.

Dan verloopstuk erop zeker. Dan past het allemaal voor geen reet mee. Bevestiging van uitlaat onderaan klopt niet meer, demper klem komt raar, ect ect.
Tja of de uitlaat aanpassen. Maar ik laat het liever zo...
 
Oke, want ik kan nu aan een alu gilardoni cilinder komen van een am5 blok.
Wat misschien een wat snellere cilinder is dus. (en misschien ook niet :p)

Zou mijn uitlaat (28mm uitlaatflens) in die am5 cilinder passen?

Wat voor zuiger zit er origineel in een gilardoni? Of maakt gilardoni deze zuigers zelf?

als het van een AM5 is is het een snelle type , het verschil in uitlaatpoort is duidelijk te zien overigens.

en dit is idd ook 28mm.

de zuiger is dan denk ik een asso maar daar kun je allerlei zuigers wel in kwijt.


het mooie van een 28mm uitlaatpoort is dat je altijd naar 25mm kunt , andersoms is lastiger idd.
 
Ik heb nog een flens liggen van 25-28mm, maar, er zit een dikke prop ingeslagen, deze kun je er wel met een bankschroef, (evt. oude)schroevendraaier en een hamer met gemak uitkrijgen, als je interesse heb kan ik het wel opsturen of als je in de buurt van Kampen (Overijssel) woont kun je het ophalen, ik gebruik um niet dus ik hoef er ook niks voor te hebben.
 
Back
Top