Aprilia RS 50 cilinder vervangen / inrijden

BatuuEdz

New Member
Hoii,

Paar dagen geleden had ik mijn cilinder en lagers vervangen en die moeten ingereden worden.Eerste 30km heb ik rustig gedaan en tussen 30-35km heb ik af en toe heel hoog touren gereden.Hoe lang moet ik nog lage toeren rijden en kan het zo zijn dat ik later een probleem tegen kom omdat ik na 30km hoge touren heb gereden?
 
Advertisement - register to remove this

Als de benzine en olie toevoer goed is dan zou je in de praktijk het beste een beetje spelen met het gas tot aan de 250 kilometer.
Als je te weinig toeren rijd met in rijden loop je ook het risico dat de cilinder te lui word.
Zolang je niet te lang vol gas rijd zou het wel goed moeten komen , maar nogmaals zorg dat de benzine- luchttoevoer goed afgesteld staat.
( Maar ik neem aan dat dat wel goed zit )
 
Als de benzine en olie toevoer goed is dan zou je in de praktijk het beste een beetje spelen met het gas tot aan de 250 kilometer.
Als je te weinig toeren rijd met in rijden loop je ook het risico dat de cilinder te lui word.
Zolang je niet te lang vol gas rijd zou het wel goed moeten komen , maar nogmaals zorg dat de benzine- luchttoevoer goed afgesteld staat.
( Maar ik neem aan dat dat wel goed zit )
Ja ze staan goed afgesteld.Reed vandaag op een "Nationale" weg waar je minimaal 60-80 moet rijden en vandaar dat ik beetje vol gas reed.Ik zit meestal tussen 5 - 7k touren.Na 7k touren komt de echte kracht maar ik wil hem zeker niet verkeerd inrijden dus boven 7k ga ik meestal niet.Alleen vandaag een beetje overdreven maar verder rijd ik zoals ik al zei tussen 5-7k touren.Is dat goed en kan dat later probleem veroorzaken?
 
Back
Top