Aprilia RS-50 2005 Stottert

Help!!

Heb sinds een week een Aprilia RS-50 uit 2005.
Eigenlijk geheel standaard en zit een nieuwe 50cc zuiger in de cilinder.

Sproeier heb ik maat 86
Ontgrenst luchtfilter (standaard)
Zelf gemaakt plaatje door oude eigenaar tussen uitlaat en demper verwijderd. Van een gat M8 naar een gat m30 ofzo.

Als ik vanaf versnelling 3 volop gas geef dan stottert hij ontzettend en pakt niet door.

Er zat een sproeier 100 in maar had hetzelfde probleem. Carburateur luchtschroef verschillende standen geprobeerd vanaf 1.5 slag maar mocht niet baten.

Bouge is beetje grijzig zwart. Op Google staat te rijk aan bezine of te weinig lucht.

Je kan mij toch niet vertellen dat er nog een kleinere sproeier in moet? Of de schroef qua lucht bijna helemaal uit? Want dat werkt niet.

Zou mijn luchtfilter schoongemaakt moeten worden of ???

Het is een AM6 block met standaard carburateur (maat weet ik niet)

Gasnaald staat op 2. Moet deze misschien op 1?

Hoor graag van jullie.
 
Advertisement - register to remove this

Help!!

Heb sinds een week een Aprilia RS-50 uit 2005.
Eigenlijk geheel standaard en zit een nieuwe 50cc zuiger in de cilinder.

Sproeier heb ik maat 86
Ontgrenst luchtfilter (standaard)
Zelf gemaakt plaatje door oude eigenaar tussen uitlaat en demper verwijderd. Van een gat M8 naar een gat m30 ofzo.

Als ik vanaf versnelling 3 volop gas geef dan stottert hij ontzettend en pakt niet door.

Er zat een sproeier 100 in maar had hetzelfde probleem. Carburateur luchtschroef verschillende standen geprobeerd vanaf 1.5 slag maar mocht niet baten.

Bouge is beetje grijzig zwart. Op Google staat te rijk aan bezine of te weinig lucht.

Je kan mij toch niet vertellen dat er nog een kleinere sproeier in moet? Of de schroef qua lucht bijna helemaal uit? Want dat werkt niet.

Zou mijn luchtfilter schoongemaakt moeten worden of ???

Het is een AM6 block met standaard carburateur (maat weet ik niet)

Gasnaald staat op 2. Moet deze misschien op 1?

Hoor graag van jullie.
Je hebt mega valse lucht volgensmij.
 
Je hebt mega valse lucht volgensmij.
Oke, wat kan ik hieraan doen?
Heb hiervoor altijd auto gereden, maar wegens omstandigheden komt het beter uit om op scooter/brommer te rijden. Maar nu blijft hij stotteren.

Ondertussen bougie vervangen en sproeier naar 82 gebracht, gaat nu wel beter maar bij half gas valt hij dood zeg maar mmmaaahhhhh gaat hij eerst en dan meer gas dan doet hij niks meer. Tenzij ik het gas weer losser laat.

Help please. Merk wel dat de brommer wilt maar gaat niet.

Teveel lucht zou idd kunnen of valse lucht alleen alles zit pot dicht.
 
Oke, wat kan ik hieraan doen?
Heb hiervoor altijd auto gereden, maar wegens omstandigheden komt het beter uit om op scooter/brommer te rijden. Maar nu blijft hij stotteren.

Ondertussen bougie vervangen en sproeier naar 82 gebracht, gaat nu wel beter maar bij half gas valt hij dood zeg maar mmmaaahhhhh gaat hij eerst en dan meer gas dan doet hij niks meer. Tenzij ik het gas weer losser laat.

Help please. Merk wel dat de brommer wilt maar gaat niet.

Teveel lucht zou idd kunnen of valse lucht alleen alles zit pot dicht.
De wel bekende deo test, laat de scooter stationair lopen, pak een deobus en spuit deze op verschillende plekken rond de cilinder, en kijk of het toerental veranderd. Als het toerental veranderd als je op een bepaalde plek spuit. Zit daar een vacuumlek waar deze valse lucht aanzuigt. Valse lucht maakt het zo’n beetje onmogelijk om af te stellen.
 
Ik denk eerder dat er een probleem is met de benzine toevoer. Dus checken: slangetjes, kraantje (kan vol viezigheid zitten of stuk zijn), vacuum, vlotter, vlotternaald, vlotternaaldzitting, vlotterniveau, toevoerkanaaltjes in carb.
Enne, je tankt toch geen E10 hoop ik? Met je Aerox had je ook al problemen....
 
Wat ik niet snap is dat iedereen zijn carburateur instelt op 1,5 slag uit.
Dit is dikke bull-shit.
1,5 slag is de uitgangspositie, van hieruit moet je gaan instellen.
 
Back
Top