Aprilia Area 51

Anonym0us

Well-Known Member
Gewoon omdat het kan, altijd een bijzondere scooter gevonden.
Je zit op de bank, leest een bericht over bijzondere sscooters in de jaren '90 en 3 dagen later haal je een Area 51 op.
Wel is waar met aardig wat werk, kappen aan elkaar met tywarps, missende onderdelen, kapotte koplamp verkeerde schroeven en bouten.
Ook motorisch gaat hij volledig uit elkaar.

De bedoeling is om hem weer zo origineel en netjes mogelijk te maken met een 50cc.
 

Attachments

  • Opgehaald.jpeg
    Opgehaald.jpeg
    146.8 KB · Views: 79
  • Gestript.jpg
    Gestript.jpg
    315.9 KB · Views: 73
  • Grote schoonmaak.jpg
    Grote schoonmaak.jpg
    165.4 KB · Views: 68
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Alweer een tijd geleden maar niet stil gezeten. De hele kabelboom uitgepluist, die dingen hangen altijd vol met kroonsteentjes “tuning” noemen ze dat...
Een nieuwe uitlaat, een shot v4, zadelschuim+dek, kentekenplaat+houder, michelin city grip a.band Wat missende kappen, andere koplamp, tellerscherm opgepoetst met koperpoets gezien deze mat was.

Een tijdje gereden maar trok erg beroerd, toen het tijd werd om af te stellen bleek de scooter opeens een koelvloeistof lekkage te hebben en staat nu enige tijd stil ivm andere prioriteiten, een 2e kinder kamer...

momenteel is de scooter kameleon blauw/groen met matzwart maar heb hier nog geen duidelijke foto van.

ik vind de licht opbrengst van deze scooter overigens bijzonder slecht en wou de lampen vervangen voor led+balast/xenon. Als voorbereiding hier op heb ik toen mijn verlichting 2x55watt op de geschakelde + van mijn toeter aangesloten maar naar een paar km rijden was mijn accu zo goed als leeg, bij 1x55 watt het zelfde verhaal, heb toen alles maar weer op de originele manier aangesloten, hoeveel watt kan een dynamo bij laden?51957E190C87D-3424-4B26-98C2-B6D336EC2CF3.jpeg1F2129DB-FB40-4E68-9A0D-1227669801C3.jpegEF4484C4-72C1-4E42-8874-F6B7DE2A34E3.jpeg51960519615196251963
 
Last edited:
Even een tijdje stil geweest, het gezinsleven gaat ook gewoon door en daar is in November nummer 2 bij gekomen.

De laatste tijd beetje bij beetje wat onderdelen aan het verzamelen geweest en de afgelopen weken in de avond uren het blok gereviseerd. De remmen voorzien van nieuwe olie, en night eye led lampen in de koplamp. Dit had ik rechtstreeks op de accu maar bij draaiende motor had de dynamo het zwaar, accu spanning was dan 11v/12v ipv 13v/14v, ik wil nog even gaan kijken of ik het achterlicht en knipperlichten van de koplampen kan splitsen zodat deze op de lichtspoel kunnen en de koplampen op de accu want dat geflikker bij stationair erger ik mij groen aan.

Ben nu nog een beetje met de afstelling bezig, momenteel 5,0 gram rollen en groene polini veren in een sport koppeling maar nog trekt hij niet vloeiend op(onder de 30 lage toeren boven de 30 duw in de rug), nu aan het twijfelen of ik zwaarder moet in rollen of slappen in trekveer)

Motorische is hij nu eerst klaar op afstelling na, nu nog even wachten op een nieuw bandje en remblokken, daarna eens even bezig met de kappen en een 2 leuke kleurtjes een combinatie van iets van mat marine blauw en mat oranje..

Geen, foto's gezien het uiterlijk momenteel toch nog en drama is... Wel een kort filmpje van de eerste run.

De onderdelen die er momenteel nieuw op zijn gekomen:

Variateurset Malossi MHR 2008 Minarelli 2 Takt
V-Snaar Malossi X-Belt Kevlar Minarelli 50cc 2 Takt (Lang carter)
Temperatuursensor - Minarelli Lang
Keerringset Malossi - FKM / PTFE - Minarelli / Quad 50cc 2 Takt
Lager SKF 6204 TN9/C4HLHT23
Lagerset Carenzi Vertanding/Transmissie Minarelli Horizontaal
Cilinder tapeindset Naraku M7 x 110 Minarelli horizontaal
Carterboutset Mezoly RVS 13 delig Minarelli Horizontaal
Krukas Doppler Racing Endurance Minarelli Horizontaal 50cc 2 Takt Pen 10
Pakkingset compleet DMP voor Minarelli Horizontaal Watergekoeld
Cilinder DR 70cc Minarelli Horizontaal watergekoeld
Rollenset Malossi 16x13mm 6,0 Gram
Rollenset Malossi 16x13mm 5,1 Gram
Bobine HPI
Slangenklem RVS 16-27mm
Slangenklem RVS 30-45mm
Thermostaat
Bougie NGK Race BR9EG
Bougiekabel NGK CR4
Vliegwielspie
Waterpomp Revisiset Top Preformance
Malossi VL14 membraan
 
Even een tijdje stil geweest, het gezinsleven gaat ook gewoon door en daar is in November nummer 2 bij gekomen.

De laatste tijd beetje bij beetje wat onderdelen aan het verzamelen geweest en de afgelopen weken in de avond uren het blok gereviseerd. De remmen voorzien van nieuwe olie, en night eye led lampen in de koplamp. Dit had ik rechtstreeks op de accu maar bij draaiende motor had de dynamo het zwaar, accu spanning was dan 11v/12v ipv 13v/14v, ik wil nog even gaan kijken of ik het achterlicht en knipperlichten van de koplampen kan splitsen zodat deze op de lichtspoel kunnen en de koplampen op de accu want dat geflikker bij stationair erger ik mij groen aan.

Ben nu nog een beetje met de afstelling bezig, momenteel 5,0 gram rollen en groene polini veren in een sport koppeling maar nog trekt hij niet vloeiend op(onder de 30 lage toeren boven de 30 duw in de rug), nu aan het twijfelen of ik zwaarder moet in rollen of slappen in trekveer)

Motorische is hij nu eerst klaar op afstelling na, nu nog even wachten op een nieuw bandje en remblokken, daarna eens even bezig met de kappen en een 2 leuke kleurtjes een combinatie van iets van mat marine blauw en mat oranje..

Geen, foto's gezien het uiterlijk momenteel toch nog en drama is... Wel een kort filmpje van de eerste run.

De onderdelen die er momenteel nieuw op zijn gekomen:

Variateurset Malossi MHR 2008 Minarelli 2 Takt
V-Snaar Malossi X-Belt Kevlar Minarelli 50cc 2 Takt (Lang carter)
Temperatuursensor - Minarelli Lang
Keerringset Malossi - FKM / PTFE - Minarelli / Quad 50cc 2 Takt
Lager SKF 6204 TN9/C4HLHT23
Lagerset Carenzi Vertanding/Transmissie Minarelli Horizontaal
Cilinder tapeindset Naraku M7 x 110 Minarelli horizontaal
Carterboutset Mezoly RVS 13 delig Minarelli Horizontaal
Krukas Doppler Racing Endurance Minarelli Horizontaal 50cc 2 Takt Pen 10
Pakkingset compleet DMP voor Minarelli Horizontaal Watergekoeld
Cilinder DR 70cc Minarelli Horizontaal watergekoeld
Rollenset Malossi 16x13mm 6,0 Gram
Rollenset Malossi 16x13mm 5,1 Gram
Bobine HPI
Slangenklem RVS 16-27mm
Slangenklem RVS 30-45mm
Thermostaat
Bougie NGK Race BR9EG
Bougiekabel NGK CR4
Vliegwielspie
Waterpomp Revisiset Top Preformance
Malossi VL14 membraan
heb zowat nog nooit een scooter gehoord die zo mooi stationair is afgesteld prachtig!
 
Gaaf om te zien dat er toch nog mensen zijn die projecten maken. Hoogte punt is helaas wel voorbij. succes
Dat klopt, voor mij is het bezigheidstherapie. Nu mensen op hun 17e al een autorijbewijs kunnen halen is het scooter/brommer rijden behoorlijk afgenomen.

Dankjewel
 
Mijn v-snaar komt niet onder in de vario en niet boven in de poelie, Dit komt het optrekken waarschijnlijk niet ten goede, in eerste instantie dacht ik dat dit aan de malossi kevlar snaar zou liggen, maar deze heeft de zelfde breedte als de riem op de foto, welke ondanks dat hij iets langer is na genoeg het zelfde resultaat levert. De vario is een MHR 2008 waar standaard een 2mm spacer achter word geplaatst, plaats ik deze tussen de vario plaats behaal ik weinig winst dus deze er weer achter geplaatst. Op de as heb ik te weinig ruimte om meer spacers te plaatsen, zodat de riem verder kan zakken.

Als ik andere poelies voorbij zie komen ligt de riem altijd helemaal boven in dis vind dit toch wel vreemd?
2EF966FD-AAFC-4825-AA80-3C1A8A5C64D7.jpeg
8522C735-001E-4124-BC2B-8DF6406098A5.jpeg4BD23F1C-AC98-411E-B5CB-2B9AD53AEC5B.jpeg
 
Mooie scooter! Ik haal zaterdag een area 51! Vond hem vroeger erg mooi en ben net klaar met een aerox. Dus nu iets anders. Ben inmiddels bijna 32 maar blijf 2 takt scooters erg leuk vinden! Screenshot_20200512_204516_com.facebook.katana.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20200512_204515_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20200512_204515_com.facebook.katana.jpg
    89.7 KB · Views: 20
  • Screenshot_20200512_204518_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20200512_204518_com.facebook.katana.jpg
    87.8 KB · Views: 18
  • Screenshot_20200512_204512_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20200512_204512_com.facebook.katana.jpg
    144.6 KB · Views: 17
  • Screenshot_20200512_204510_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20200512_204510_com.facebook.katana.jpg
    124.9 KB · Views: 20
Back
Top