Aprila SR: welke versie, welke uitlaat?

Terror Factor

I love SM!
Hallo,

Ik heb me gisteren een Aprilia SR van 1999 gekocht, voor 200€. Het ding was zoals te verwachten een wrak, maar de motor start nog(na veel moeite). Bedoeling is van een beetje ervaring op te doen, en mss als alternatiefje voor de moto, kwestie van de afwisseling erin te houden he ;)

Scootertje was gekocht door die kerel als projectje, daar zat een 70cc onder,maar die is vastgelopen, en nu steekt er een DR50 onder. Afstelling enz is allemaal voor die 70 cc, dus het ding verzuipt bij volgas. Er steekt een 21 mm dell'orto op.

De uitlaat is een gianelli, maar ik vraag me af welk model. ook vraag ik me af welk blok hieronder ligt. Er is een waterkoeling van een gilera runner ondergezet.

Voor de foto's ga ik u ff moeten verwijzen naar de site van de vorige eigenaar, ik heb zelf nog de kans niet gehad om foto's te maken.

http://glenn-mich.magix.net/ map aprilia sr nemen natuurlijk ;)

EDIT: Link van verkoopthread: http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=555553
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zit geen gilera runner waterkoeling op hoor, is gewoon standaard minarelli waterkoeling.

Het is dus een Watergekoelt minarelli horizontaal blok. :)
 
ach, die mannekes zitten op telenet voor de computers, niet de scooters. :+

er zal wel gewoon een runner radiator opzitten, voor de rest past een gilera runner koeling ook TOTAAL niet.
 
Hm, cava dan :D Mina hori is een goed blok, meen ik me te herinneren van mijn vroegere periode?

Nu de uitlaat nog, een black swan lijkt het me niet te zijn: http://www.josdijkman.nl/images/uitlaataanbieding/011blackswanpiaggio.jpg


Een minarelli horizontaal blok is idd een 'goed' blok, 't is maar net wat je 'goed' noemt, er zijn veel onderdelen voor te koop en er zijn goede vermogens mee te behalen...

En die black swan is voor piaggio en jij hebt mina horizontaal :), maar of het echt een black swan is dat weet ik ook niet :)
 
Een minarelli horizontaal blok is idd een 'goed' blok, 't is maar net wat je 'goed' noemt, er zijn veel onderdelen voor te koop en er zijn goede vermogens mee te behalen...

En die black swan is voor piaggio en jij hebt mina horizontaal :), maar of het echt een black swan is dat weet ik ook niet :)
Ja, ik wist dat die van de afbeelding voor piaggio was, maar khad gegokt dat die voor minarelli er wel ongeveer hetzelfde zou uitzien :p

Brommertje start slecht en trekt totaal niet op, topsnelheid is misschien 20 km/h. Hij verzuipt ook als je volgas geeft(komt natuurlijk ook wel door die veel te grote carbu(21 mm) :(
 
Gewoon die 21mm ruilen tegen een 17,5 of gewoon een heel wat kleinere sproeier in die 21mm, dat zal al een heel verschil maken.
 
een 21mm kan hier prima op lopen hoor , het is hoogstens de afstelling , tuurlijk zal een kleine beter zijn op deze setup maar het is niet de reden waarom het niet goed wil lopen.

je sproeier zal waarschijnlijk juist te klein zijn , als een scooter verzuipt loopt ie niet meer namelijk..
 
Back
Top