Apple talk #4

Is mijn iPhone 4 naar de klote?

1. Een maand geleden hab ik cydia geïnstalleerd.

2. Dit weekend is mijn iPhone gevallen, scherm stuk, heb deze laten vervangen in een niet apple winkel.

3. Ik wou een factory reset doen. Alle data en instellingen wissen.

=> Nu staat er de hele tijd het draaiend wieltje en reageert op niets.
*Maakt geen verbinding met computer via USB-kabel
*Reset met power+home knop lukt niet.

Wat moet ik nu doen?
 
WAt is de service van apple toch kut zeg, na 14 maanden vertikken ze het gewoon om fatsoenlijke garantie te geven op een zakelijke aankoop.
 
Sorry dat ik het zeg,
Als je een zakelijke aankoop doet op een apple product dan koop je toch ook die extra garantie ( apple care erbij )
je weet dat je met een zakelijk product geen consumer law kunt claimen.

Nu zit je idd met gebakken peren.
 
Tja als me dat bij de aankoop was verteld dan had ik dat geld er zeker wel bijgelegd maar ja dat schijn je blijkbaar te moeten weten.

Afgezien van het feit dat de iMac keurig is gebruikt en niet in een rokers ruimte oid gestaan heeft zit er toch een defect in. Vind het gewoon onvoorstelbaar, ook al heb ik geen garantie, een coulance regeling of een alternatief is ook echt ondenkbaar.
 
Dat krijg je bij bijv. HP ook niet hoor, zelfs al is het systeem een week over de garantieperiode heen..
 
Heeeeeeeeel soms coolance als het een known issue is. Maar std krijg je idd geen carepack aangeboden.

Alhoewel wij het std wel aanbieden bij bedrijven. Maar dan vinden ze het te duur.

En later komen ze daar wel weer op terug :D
 
Is dan idd niet netjes als het niet is aangeboden. Maar vaak is het ook zo dat als het aangeboden wordt mensen het toch de duur vinden, of zeggen dat het toch alleen om de marge gaat. En dan achteraf gaan mauwen als het apparaat buiten garantie valt. Je betaald dan niet voor niks een duit geld, in jou geval had je het na de reparatie al dubbel en dik eruit gehad ;)
 
Nee. Alleen skyfire kan het in beperkte mate. Vaak heb de serieuze sites die nog flash hebben een App zodat je de site gewoon geheel kan bekijken.
 
Ok, ik heb vanochtend mijn SSD (samsung 128 gb) geplaatst en de originele hdd eruit gehaald. Ik wil graag een fresh install doen met de 2 installatie cd's die bij mijn macbook zijn geleverd maar hij wil niet van deze cd booten, ik heb snow leopard ook nog op dvd maar die boot ook niet.

Mn macbook boot wel vanaf mijn iMac install DVD maar dan krijg ik de melding dat ik os x niet kan installeren (waarschijnlijk omdat de install dvd niet meegeleverd is met de macbook maar met mijn iMac.)

Heb met de macbook install cd erin al de C ingedrukt, het pram/nvram geleegd, geprobeerd met de alt toets op te starten, hij herkent de schijf dan wel maar als ik zeg dat hij er van moet booten reboot hij en blijft het scherm grijs..

What to do next..?
 
Hmm, schijf niet correct aangesloten? waardoor hij geen tijdelijke bestanden kan plaatsen? Kan me niet iets anders bedenken, simpele test plaats andere schijf terug en probeer nog eens te booten.
 
Hmm, schijf niet correct aangesloten? waardoor hij geen tijdelijke bestanden kan plaatsen? Kan me niet iets anders bedenken, simpele test plaats andere schijf terug en probeer nog eens te booten.

Heb het uiteindelijk opgelost gekregen door een time machine backup terug te zetten via de install dvd van mn iMac, loopt nu als een zonnetje!

Thnx voor je reactie in ieder geval!
 
Nice, maar hoe heb je dat gedaan dan aangezien je ook daarvoor van CD moet booten

De enige dvd die wel wat deed was die van mijn iMac, alleen kon ik vanaf die dvd niet installeren omdat hij niet bij mijn macbook zat geleverd. Ik kon wel vanaf die dvd schijfhulpprogramma en partitie's maken en dus een TM backup terugzetten
 
Ik heb nu een MB Pro unibody 17" en die wil ik wat sneller maken. Ik heb zojuist een HDDCaddy besteld om er een SSD in te doen op de plek van de DVD. Ik vroeg me alleen nog af welke SSD ik zal kopen. Ik ben qua computeronderdelen specificaties niet erg slim denk ik. Ik heb wel wat op internet rondgekeken en zie bijvoorbeeld een OCZ Vertex 2 veel voorkomen. Is dit een prima keus of kan ik beter iets anders kopen?
 
Back
Top