Apple talk #4

kheb nu ook bijna 3 weken m'n iphone 4s; bevalt echt super! ben nog weinig tegengekomen wat me niet beviel. Batterij gaat ook 2x zo lang mee vergeleken met m'n oude htc legend;o

maar wat ik me afvraag: waarom geen radio op een iphone?
Is dat om itunes te stimuleren oid?

je kunt apps downloaden, bv, slamfm app dan kun je gewoon muziek luisteren, eet natuurlijk wel data.
zullen ook apps zijn van andere radio stations.

Een vriend van mij heeft ook zo'n nieuwe Nano gehad, blijkt dat daar wel een radio-functie op zit. :|

ja dat weet ik, maar waarom wordt de FM band niet benut? scheelt batterij/ ruimte/ data... De FM band bestaat gewoon en is gratis te gebruiken ;o

geen idee waarom die optie er niet is

Lekker goedkoop. De banden verschillen over de wereld dus hoef je niet je productieproces aan te passen voor een weinig boeiende optie.

lijkt me een logische verklaring

of apple zegt: als je muziek wil luisteren, koop je het ma lekker in de itunes store...
Mja illegaal downloaden is nog zooo makkelijk eigenlijk, dus iek nie begraaip

https://discussions.apple.com/thread/3264743?start=0&tstart=0

Ruimte in de telefoon, slechte kwaliteit, lage vraag naar (of verwachting..), net iets minder aankopen via iTunes..
 
Advertisement - register to remove this

Vraagje,

Ik heb de MAC van mijn vader compleet geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. (ding was al terug gezet door vorige eigenaar maar deed vaak raar)

Nu heb ik alles erop staan, inc de foto programma's etc.

Maar, ik krijg Mail niet werkend meer??

De inkomende en uitgaande server zijn goed ingesteld. Nu krijg ik wel mail binnen maar kan niks versturen (UPC) ik heb al gegoogled, maar werkt ook niet..

Iemand suggesties? En door het problemen heb ik 2 accounts in de mail lijst staan, hoe delete ik er 1?

Thanks
 
Mail is een beetje vreemd. Het kan soms even duren. Zeker dat je alles juist heb staan?

Een server kan je verwijderen in Mail -> voorkeuren, of Mail -> Preferences.
 
Inkomend is :pOP -> pop3.upcmail.nl
Uitgaand is : SMTP -> smtp.upcmail.nl

Ik heb beiden accounts verwijderd en een nieuwe aangemaakt, maar als ik hem nu wil verbinden koert dat ding steeds dat het wachtwoord ofzo niet goed is, en met aanmaken ging dat wel goed?

Heb 1 account net werkend gehad, tenminste alleen inkomend ging even goed, erna ook niet.

Ik word er gvd #*#@& lijp van, ben al 2 uur bezig ermee.

Elke keer zijn die accounts ook offline? en zet ik ze weer online
 
Hmm of UPC heeft problemen of het is niet de juiste server.

pmsQ2.png
 
Zet je poort even op 587

macbook-pro: $ telnet smtp.upcmail.nl 587
Trying 213.46.255.2...
Connected to mail.upcmail.nl.
Escape character is '^]'.
220 edge02.upcmail.net edge ESMTP server ready

Geen SSL (993) gebruiken.
 
Ik snap er echt geen reet meer van.

Nu staat er weer:

Ontvangen van email is niet mogelijk:

Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de acount *** of probeer het opnieuw.

De server heeft een fout geretourneerd: Time out van de verbinding met de server pop3.upcmail.nl via poort 110

Opties:

Blijf online - Gebruik alle accounts online

Dan doe ik maar gebruik alle accounts online. En dan gebeurd er niks meer x|
 
Zet je poort even op 587



Geen SSL (993) gebruiken.

Als ik naar mail -> voorkeuren ga heb je account informatie/ postbus instellingen/ Geavanceerd

Bij account informatie staat:

Server uitgaande post (SMTP) smtp.upcmail.nl (Ofline)
gebruik alleen deze server.

Waarom staat er ofline? kan dat niet wijzigen niks..


Bij geavanceerd heb ik de Poort op 587 gezet, gebruik SSL ja of nee maakt ook niet uit?
 

Thanks! Heb dit nogmaals op bovenstaande manier doorlopen en nu laad hij in elk geval de inbox (heb alleen bij de beschrijvingen UPC gezet meer niet).

Maar nu zal ik wel weer schijf zijn, maar:

Ik heb dus de mail geopend, dan zie je POSTBUSSEN, met daaronder INKOMEND en VERSTUUR. en eronder RSS.

Nu staat er bij inkomend 52, verstuurd staat niks bij(logisch) en Rss 18.

maar ik zie nergens die inkomende mails staan? alleen een balkje met 52, maar kan die inbox niet in ofzo?
 
Hm heb alles afgesloten en opnieuw opgestart, maar nu doet hij de inbox wel laden en inzien.

Als test wilde ik een email versturen en staat er:

Bericht kan niet worden verstuurd via de server 'smtp.upcmail.nl

Edge03.upcmail.nl edge ESMTP server is temporary not available

Selecteer een andere server voor uitgaande post in de lijst hieronder of klik probeer later om het bericht in de postbus uitgaand te bewaren tot het kan worden verstuurd
 
Oke dat staat dus ook in mijn screenshot hierboven. Probeer uitgaand even op poort 587 te zetten voor thé time being. Volgens mij is de service op port 25 gewoon even down.

Edit: nevermind hij doet het alweer. Gewoon standaard instellingen houden. edge04 pakt hem kennelijk nu op.

macbook-pro: ~$ telnet smtp.upcmail.nl 25
Trying 213.46.255.2...
Connected to mail.upcmail.nl.
Escape character is '^]'.
220 edge04.upcmail.net edge ESMTP server ready
 
Kijk daar maar niet naar. Mail werkt ook niet helemaal lekker, maar dat komt doordat de email protocollen niet echt helder zijn.

Alles eruit tyfen.
Afsluiten.
Opstarten.
Goed instellen volgens howto.
Afsluiten.
Eventueel herstarten.
En dan pas testen.

Als dat niet werkt even rechtermuisknop op je account bij inbox en iets als "Alle accounts online" aanklikken. Anders even wachten. De servers werken iig met de std instellingen.
 
Oke thanks.

Thanks voor al je moeite en hulp ook!

Nu ff opnieuw opstarten en verder kijken.

Kun je trouwens in 1x alle mails op gelezen zetten? Anders moet ik 55 emails openen van hem:p
 
1 mail selecteren
command-A
shift-command-U

of
1 mail selectmen
edit-> select all (bewerken-> alles selecteren)
Message->Mark-> as read (bericht -> markeren -> als gelezen)

Van hem? Van haar denks? :+
 
Als ik hem op 587 zet krijg ik gelijk een melding dat het niet lukt.

op 465 ofzo sluit het venster en gaat verstuurd laden, maar faalt uiteindelijk ook.

wel vaag:D
 
Heb hem gezet op gebruik de standaard poorten, dus 25/465/587.

En echt na 10 keer opnieuw proberen is hij net opeens verzonden 8P
 
Het schijnt nu te werken geloof ik, dus bij deze nogmaals bedankt!

Hoe zit het met de Itunes store voor een Imac? Want als ik via itunes naar de store ga zit ik gewoon tussen de iphone en ipad games te kijken?
 
Volgens mij heb ik het probleem gevonden.

Als ik in de Itunes store zit kan ik op alles zoeken behalve imac.

Nu keek ik bij account en zag ik:

0 computers zijn geautoriseerd om artikelen af te spelen met deze Apple ID

Hoe zorg ik ervoor dat hij geautoriseerd is om dit wel te doen?

Toen ik alles opnieuw erop gezet had moest ik nergens iets bevestigen of invullen ofzo (serienummer o.a)
 
Back
Top