Apple Talk #3

Status
Not open for further replies.
net ook een handig programmatje gevonden om muziek over een ander device af te spelen.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/

heb namelijk thuis een airport express, maar die werkt alleen met I tunes, neit met vlc.
Maar met dit programma zou je bv alles kunnen streamen, zelfs naar een andere computer om het daar af te spelen.
Kan het helaas niet testen. Ben niet thuis.
 
gister bij machouse in montreal met de nieuwe muis ff staat spelen.
Fijn ding,, jammer dat hij niet op voorraad was.
Hopelijk volgende week wel.
Toch iets van 20 euro goedkoper dan in NL :)
 
Ik heb mijn iPhone 3g 3.1.2 gejailbreaked, maar wat is de beste/makkelijkste manier om .ipa files die ik gedownload heb te installeren op mijn iPhone?

Ik heb m een tijdje terug ergens in versie 2.2 ofzo ook een x jailbreaked en toen kon ik ze gewoon installeren via iTunes, maar dat doet ie nu niet.
 
Even een vraagje naar ervaring/kennis :p

Eindelijk kan ik deze maand mijn Macbook Pro gaan halen :W, maar ik zit nog even met een keuze.

Het word zoiezo een 15" omdat ik dat makkelijker vind werken maar ik zit even met de de GHz :p

Ik ga hem voornamelijk voor school gebruiken en werk altijd met een externe harde schijf dus er worden bijna geen dingen op opgeslagen. Programma's die ik gebruikt zijn vooral: Photoshop, Illustrator en Indesign (CS3/4)

Maar nu tijfel ik tussen de volgende 2:

15-inch: 2.53GHz // 1599,-
2.53GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor
MacBook Pro 15-inch met glanzend breedbeeldscherm
Backlit Keyboard (Dutch) & User's Guide (Dutch)


15-inch: 2.66GHz // 1799,-
2,66-GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB
MacBook Pro 15-inch met glanzend breedbeeldscherm
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)


Ik heb het geld liggen voor de duurdere, maar als het bijna geen verschil is met die andere kan ik net zogoed die van 1599,- halen :)

Hopelijk kan iemand me wat info. geven :) Want bij de winkels smeren ze je alleen maar de dure dingen aan :+
 
Persoonlijk zou ik die 2de halen. Heb je toch wat meer grafisch vermogen. Daarom heb je 'm toch nodig ?
 
0,1 GHz ga je naar mijn mening niet heel erg missen, naar mijn mening is dat die 200 euro niet waard. Zoek anders even op google, genoeg over te vinden
 
0,1 GHz ga je naar mijn mening niet heel erg missen, naar mijn mening is dat die 200 euro niet waard. Zoek anders even op google, genoeg over te vinden

Die 0.1 ghz. is het verschil niet, de opzet van de processor zelf wel. Ik geloof dat dit een nieuwer type is. Aantal Ghz. zegt tegenwoordig niet zoveel meer als eerder.

Verder. Het grote voordeel van de duurdere is de extra grafische kaart. Hier ga je wel profiteren, met name bij grotere "grafische applicaties". (Photoshop, Illustrator, 3dMax, Games, Videobewerking).

Ik zou echt voor de duurdere variant gaan. Als je met deze kleine investering een jaar langer met dat ding kunt doen, is de keuze vrij makkelijk toch?
 
Even een vraagje naar ervaring/kennis :p

Eindelijk kan ik deze maand mijn Macbook Pro gaan halen :W, maar ik zit nog even met een keuze.

Het word zoiezo een 15" omdat ik dat makkelijker vind werken maar ik zit even met de de GHz :p

Ik ga hem voornamelijk voor school gebruiken en werk altijd met een externe harde schijf dus er worden bijna geen dingen op opgeslagen. Programma's die ik gebruikt zijn vooral: Photoshop, Illustrator en Indesign (CS3/4)

Maar nu tijfel ik tussen de volgende 2:


Ik heb het geld liggen voor de duurdere, maar als het bijna geen verschil is met die andere kan ik net zogoed die van 1599,- halen :)

Hopelijk kan iemand me wat info. geven :) Want bij de winkels smeren ze je alleen maar de dure dingen aan :+

Als je met zulke zware grafische applicaties in de weer bent dan zou ik toch serieus de 2.8GHz versie overwegen.. Waarom? Daar zit de 9600M GT met 512MB deticated geheugen. In beide andere versies is het grafisch behelpen..

En jep, die is weer duurder. Accept the fact dat je bij Apple ERG duur uit bent als je flinke performance nodig hebt;)

(ik heb zelf een late 2008 MBP 15,4" met 9400M + 9600M GT 512MB. Als ik die 9600M uit zet wordt je echt NIET vrolijk ;) Die 256MB versie zou ik persoonlijk ook niet al teveel van verwachten...)
 
Mwah die zou ook wel kunnen want ik krijg zoiezo 10% Studentenkorting en hoor net dat me schoonpa zo lief is om hem voor me te halen (ik geef hem natuurlijk wel het geld) maar dan krijg ik ook nog eens 19% BTW terug :D

Maar opzich is de 2.66 wel voldoende want ik ga geen 3D Max of videobewerking doen het is meer Photoshop en Illustrator dus dat zal minder zwaar zijn dan al die 3D Vormgeving of zit ik er naast ?
 
Denken dat je 10% studentenkorting kan krijgen als je een zakelijke aankoop doet. ;(

Owja en let ook even op je garantie, die is namelijk anders voor zakelijke aankopen bij apple. Wist je dat al? ;(

Moet ik nog meer zeggen of zal ik mijn mond houden? ;(

Over de keuze, tja.. ;(





;(

@Martin, dedicated. ;)
 
Mjah ik heb ook een Macbook Pro met de 9400M grafische kaart, Photoshop en de gehele rest van de suite loopt prima zonder problemen.

Als Wesley dus niet bruut gaat video/3d bewerken kan hij prima de goedkopere nemen.
 
Die 0.1 ghz. is het verschil niet, de opzet van de processor zelf wel. Ik geloof dat dit een nieuwer type is. Aantal Ghz. zegt tegenwoordig niet zoveel meer als eerder.

Verder. Het grote voordeel van de duurdere is de extra grafische kaart. Hier ga je wel profiteren, met name bij grotere "grafische applicaties". (Photoshop, Illustrator, 3dMax, Games, Videobewerking).

Ik zou echt voor de duurdere variant gaan. Als je met deze kleine investering een jaar langer met dat ding kunt doen, is de keuze vrij makkelijk toch?

Excuses voor mijn onoplettendheid, ik wist niet eens dat je de 15 inch ook zonder 9600M kon krijgen.
 
@ Wesley

Ik werk nog met een 2007 Macbook Pro en heb zelfs geen problemen met de grafische programma's..

Dus imo kan je de goedkope versie ook kopen hoor :)
Alleen persoonlijk zou ik het niet doen, aangezien ik toch vaak het beste wil wat er op t moment te krijgen is :+

Maarja het scheelt je wel aardig wat knaken..
 
Maar opzich is de 2.66 wel voldoende want ik ga geen 3D Max of videobewerking doen het is meer Photoshop en Illustrator dus dat zal minder zwaar zijn dan al die 3D Vormgeving of zit ik er naast ?

2,66GHz is ook prima hoor en snel genoeg.. De enige reden om voor de 2,8GHz versie te gaan is de 512MB 9600M GT vs 256MB 9600M GT in de 2,66GHz :) Zeker als je aangeeft dat je grafisch wilt gaan bewerken.. Geef dan nu ietsje meer uit voor wat meer kracht. Weet je zeker dat je een flinke tijd vooruit kunt..

Ik vind de 9400 echt een RUK ding. (dat was volgens mij nog niet erg merkbaar :p)

@Martin, dedicated. ;)

Doh, slordig :)
 
Ik probeer Photoshop CS4 te installeren op mijn Macbook, alleen krijg deze melding;

CS4-License-Expired.jpg


Nu heb ik op Google gezocht en kwam dit al eerst tegen;

http://machacks.tv/2009/01/26/defeating-the-adobe-cs4-license-expired-dialog-in-os-x/

Echter het bestand waar ze het daar over hebben staat niet in mijn Bibliotheek... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks :*!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top