Apart probleem

Status
Not open for further replies.

kaj

Well-Known Member
Hallo,
Ik reed 2 weken geleden op een weggetje ong 70 km en opeens poef. Scoot valt in 1 klap uit en er kwam een enorme rookwolk achter mijn carterkap. Ik heb van die gefreesde gaten en daardoor zag ik dit. Het bleef maar roken. Ik 1x kicken en hij startte. Nu reed ik gister ong 75 km en opeens weer hetzelfde. Ik snap er niets van. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hij rijd nog precies hetzelfde. Mijn setup:
Top performance due plus gehoond met malossi zuiger met 2 zuigerveren
Shot
21 dellie sproeier 96 std filter bewerkt
Bougie is koffebruin en aan de andere kant zwart
Multivar
Hebo snaar
std koppeling
rito as met skf c3 lagers
malossi naaldlager
 
Advertisement - register to remove this

misschien dat je KVS ergens weg lekt..en daardoor te weinig heeft voor koeling en als je dan et gas open trekt dat ie dan gewoon te warm word en ja dan een warmlopertje.

Dus ik zou je KVS ff checkuh
 
Ronnie said:
Waarom kick je zo snel?

Is nergens goed voor;)

Omdat ik het niet uit kan staan dat ik niet weet wat er met mijn scoot is :rolleyes: :).

Kvs niveau staat nog steeds gelijk als paar weken geleden. Maar met warmloper heb je minder compressie en dat is niet van toepassing ;).

Ok, gister reed is dus van huis weg en na ong 2 km gaat hij helemaal trillen en enorme herrie bij de koppeling. Ik reed 10 km per uur en geef 1x volgas ging hij volle toeren maken zonder dat ik vooruit kwam. Dus ik denk dat het gewoon een koppeling probleem is. De andere 2 keer misschien dat de koppeling zo heet werd dat de rook van de koppeling af kwam? maar ik ga vandaag of morgen even kijken en gelijk andere koppeling testen :).
 
is je v-snaar nog wel goed en slipt er verder niks, misschien dat de segmenten wel helemaal op zijn of dat je rolletjes versleten zijn of iets. Als ik jou was zou ik alles achter de carterkap even eruit halen en even nakijken.
 
Patje@sf said:
is je v-snaar nog wel goed en slipt er verder niks, misschien dat de segmenten wel helemaal op zijn of dat je rolletjes versleten zijn of iets. Als ik jou was zou ik alles achter de carterkap even eruit halen en even nakijken.

Was ik al van plan ;). Misschien haal ik gelijk het blokje eraf en helemaal uit elkaar :). V-snaar is trouwens nieuw ;).
 
Opgelost:

Cilinder was prima, keerring ook, maar v-snaar lag in 1000 stukjes. Het probleem was dus de hele tijd de v-snaar. Deze werd zo heet dat hij begon te roken en op een op andere manier afsloeg. Waarschijnlijk blokkering oid. Nu zit mijn oude dayco er weer in en die doet het prima! Hij rijd weer goed zoals het hoort! Gister aantal x 100 meter goed opengetrokken en niets aan de hand. Dus ik koop nooit meer een hebo vsnaar.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top