apart probleem zip 4t2v

dionb

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een piaggio zip 4t2v 2017 model met rond de 15000km

Hij heeft een tijdje heel erg gestotterd en geknald dus de verbranding was onregelmatig. Ik heb de bougie vervangen en de cdi ook gewisseld. Ontsteking is uitgemeten dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb hem naar een scooterzaak gebracht en die konden het probleem niet vinden. Ik kon hem laten staan en verder laten zoeken maar dan zouden de kosten heel hoog oplopen. De zaak concludeerde een storing in mijn kabelboom maar geen idee waar. Mijn linker achter ledje was iets minder fel dan de rest dus die kabel heb ik los gemaakt (alleen het clipje, niet de gele en de rode kabeltjes). Hij rijd echt veel beter alleen heel af en toe heeft die het probleem kort. Waar kan dit aan liggen?

Gr Dion
 
Advertisement - register to remove this

Rare elektrische problemen liggen vaak aan een slechte massa.
Ligt het motorblok wel goed aan massa?
Doet de startmotor het goed en gooit hij het blok vlotjes rond offfff.....????

Anders de weerstand van alle zwarte draden die te maken hebben met het onstekingssysteem met de multimeter op het laagste Ohm-bereik meten tov de min-pool van de accu.
De weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn, in de praktijk meestal zo rond de 0,3 Ohm.
 
Last edited:
Rare elektrische problemen liggen vaak aan een slechte massa.
Ligt het motorblok wel goed aan massa?
Doet de startmotor het goed en gooit hij het blok vlotjes rond offfff.....????

Anders de weerstand van alle zwarte draden die te maken hebben met het onstekingssysteem met de multimeter op het laagste Ohm-bereik meten tov de min-pool van de accu.
De weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn, in de praktijk meestal zo rond de 0,3 Ohm.
Startmotor doet het goed, hoe moet ik de andere 2 testen?
 
Back
Top