Anoniem

Anoniem._….

New Member
kan iemand me helpen met dit probleem ?

Mijn scooter (piaggio zip 4t 2014) startte plots niet en de lichten gaan ook niet aan. Nu zou je denken de batterij is plat, maar nee dat is niet zo want ik heb die een maand geleden vervangen en heb zelfs de batterij van mijn vriend er op gezet en hij werkte nog steeds niet. Als ik hem kickstart dan gaat de scooter wel aan en werken de lichten en toeter wel, anders werkt helemaal niets.

Iemand die weet waar het probleem ligt?
 
Advertisement - register to remove this

kan iemand me helpen met dit probleem ?

Mijn scooter (piaggio zip 4t 2014) startte plots niet en de lichten gaan ook niet aan. Nu zou je denken de batterij is plat, maar nee dat is niet zo want ik heb die een maand geleden vervangen en heb zelfs de batterij van mijn vriend er op gezet en hij werkte nog steeds niet. Als ik hem kickstart dan gaat de scooter wel aan en werken de lichten en toeter wel, anders werkt helemaal niets.

Iemand die weet waar het probleem ligt?
Als je de CDI hebt doorgezaagd kan dat het zijn. Reageert ie helemaal niet op estart of slaat ie gewoon niet aan? Het zou ook gewoon de schakelaar kunnen zijn.
 
Waarschijnlijk in het gedeelte van de + van de accu naar de verbruikers , zit hier een zekering tussen , en is deze heel .
Ook even meten of de massa aansluiting op blok en frame in orde is .
 
Zekering defect.
Dan komt de spanning van de accu niet tot bij het contactslot.
De spanningsregelaar zit achter die zekering dus als de scooter eenmaal loopt, verzorgt de spanningsregelaar de boordspanning.
 
Als je de CDI hebt doorgezaagd kan dat het zijn. Reageert ie helemaal niet op estart of slaat ie gewoon niet aan? Het zou ook gewoon de schakelaar kunnen zijn.
Ik had de cdi doorgezaagd, maar dan had ik die weg gedaan en er een nieuwe op gezet dus ik denk dat het probleem daar niet aan ligt. Als ik die elektrisch wil starten hoor je letterlijk niets, het maakt geen geluid,niets.
 
Zekering defect.
Dan komt de spanning van de accu niet tot bij het contactslot.
De spanningsregelaar zit achter die zekering dus als de scooter eenmaal loopt, verzorgt de spanningsregelaar de boordspanning.
Ik heb de zekering vervangen en hij startte maar even later niet meer en dan was de zekering weer kapot.
 
Spannings regelaar na kijken.. Misschien is die kapot en houd die de spanning niet meer stabiel rond 12volt.

Als je dan eens 15 volt op het circuit hebt staan zal waarschijnlijk de zekering door slaan..
 
15 volt op het circuit hebt staan zal waarschijnlijk de zekering door slaan..
Alleen slaat de zekering niet door , door het voltage , maar het amperage . In dit geval heb je dus een gebruiker die meer trekt als het toegestane hoeveelheid ampere door je zekering , of je hebt kort sluiting.
 
Back
Top