ik wil de centrale lamp op grootlicht en de angel eye op dimlicht.Lijkt mij toch simpel genoeg.
De roze en witte draad zijn van de angel eye, nu is het alleen een kwestie van het achterhalen van de polariteit, dus is de witte of de roze draad nu plus.
Sluit de angel eye rechtstreeks aan op de accu met de roze draad op de pluspool en de witte draad op de minpool, brandt de angel eye dan niet, draden wisselen en op het moment dat de angel eye brandt je weet wat plus en min moet zijn.
De zwarte en de rode draad is van de centrale lamp, en ik neem aan dat die chineesjes hetzelfde redeneren als ieder ander weldenkend mens, dus de zwarte is de min en de rode de plus.
Dit zou je ook kunnen veriferen door deze even rechtstreeks op de accu te testen.
Trouwens de verlichting van jouw scootertje werkt met wisselspanning vanaf de stator, led is daar niet geschikt voor en zal niet lang meegaan.
Dus je moet wel op z'n minst de koplamp ombouwen naar de geschakelde gelijkspanning vanaf je contactslot (=witte draad).
Als je dit gedaan hebt, hoe wil je dan dat de lichtbombinatie brandt:
Er is echter geen andere mogelijkheid omdat de centrale lamp aleen bestaat uit 1 lampje dus dimlicht en grootlicht op de centrale lamp is niet mogelijk.
- centrale lamp op grootlicht en angel eye op dimlicht?
- of angel eye en centrale lamp tegelijkertijd op dimlicht en het grootlicht laten vervallen?
Trouwens ik hoop dat je met die chinese rommel niet je tegenliggers gaat verblinden en zou je een WOK scooren, hoop ik voor je, dat je met deze lamp door de keuring komt!
Dus bezint eer ge begint !!!
Nu is je koplamp omgebouwd naar gelijkspanning.
- Maak met een stuk draad een aftakking op de witte draad van je contactslot.
- zoek de connector op van je dimlicht-/grootlichtschakelaar en knip daar de geel/zwarte draad van de kabelboomzijde door, maar laat wel een stukje draad uitsteken waarvan je het uiteinde dan stript.
- soldeer het andere einde van de afgetakte draad van punt 1 op dat stukje geel/zwarte draad en isoleer dit met een krimpkousje.
- De afgeknipte draad van de kabelboom isoleer je ook zodat deze geen kortsluiting kan maken met andere draden of het frame.
Sluit je koplamp als volgt aan:
- doe de witte en de zwarte draad van je angel eye samen en verbind deze met de zwarte draad van je kabelboom in de koplamp
- sluit de rode draad van je angel eye aan op de paarse draad van de kabelboom in de koplamp.
- sluit de roze draad van de angel eye aan op de bruine draad van de kabelboom in de koplamp.
Mocht de angeleye niet branden wissel dan de roze en witte draad, met andere woorden:
- doe de roze en de zwarte draad van je angel eye samen en verbind deze met de zwarte draad van je kabelboom in de koplamp
- sluit de rode draad van je angel eye aan op de paarse draad van de kabelboom in de koplamp.
- sluit de witte draad van de angel eye aan op de bruine draad van de kabelboom in de koplamp.
Gaan die drie draden naar je schakelaar of naar de kabelboom?Moet de geel/zwarte draad vanaf hier afgeknipt worden?
Naar de schakelaar.Gaan die drie draden naar je schakelaar of naar de kabelboom?
Jazeker, alleen het grootlicht lampje op mijn cockpit brandt opeens niet meer maar dat is niet zo belangrijk.Enne, gelukt?