angel eye zip

renszip

New Member
Beste allen,

Ik heb laatst een angel eye besteld, deze gemonteerd in m’n stuurkappen en toen ik t gele draad (zie foto) vast wilde maken aan mn witte draad van mn contact, bleef de angel eye niet werken. Ik heb vanalles geprobeerd, waaronder de angel eye kabel los tegen de witte kabel van mn contact houden (zodat ik zeker weet dat er contact gemaakt wordt) maar hij blijft het niet doen. Iemand enig idee?

Ps: de witte kabel hoeft niet gebruikt te worden in de foto.
 

Attachments

  • IMG_1469.jpeg
    IMG_1469.jpeg
    145.2 KB · Views: 34
Advertisement - register to remove this

Heb je gecontroleerd , of er spanning is op de beide draden die je daar hebt ? let ook op waarschijnlijk is de angel eye , polarisatie gevoelig , dus plus op plus . En doet hij het wel als je hem rechtstreeks op de accu aansluit ? En waar zijn de witte en gele draad en dan voor ?
 
Heb je gecontroleerd , of er spanning is op de beide draden die je daar hebt ? let ook op waarschijnlijk is de angel eye , polarisatie gevoelig , dus plus op plus . En doet hij het wel als je hem rechtstreeks op de accu aansluit ? En waar zijn de witte en gele draad en dan voor ?
Ik heb de gele draad met n stootverbinder vastgemaakt aan een dikker draad en die getest op mn accu (rode kant dus plus), deed niets. Het witte draad van mn contact is de geschakelde plus. Het dunne gele draad wat te zien is op de foto is de kabel van de angel eye die aangesloten moet worden op de witte draad van het contact. Hoe kan ik checken of er spanning op staat (en op welke draden)?
 
Als je de plus en min draad weet van je angel eye , kun je met een spanning zoeker , of multimeter meten op welke draad er spanning staat , als het contact aan staat . Die blokjes om de draden aan elkaar te verbinden zou ik niet gebruiken . Beter is strippen , krimpkous erover , en vast solderen .
Ook even goed meten of je de juiste massa draad hebt . Maar probeer eerst eens , of hij rechtstreeks op de accu wel brand , anders is al je moeite voor niets
 
Ja, maar dat goed aansluiten werkt dus niet. Anders had ie wel gewerkt. Hoe kan ik m met een multimeter meten? Alsin welke op rood en zwart? Heb namelijk maar 1 geel draadje van de angel eye
 
Heb je daar geen schema bij gekregen ? En kun je die hier posten ?
Moeilijk in te schatten zo , ik zou zeggen het is een plus en min draad , zou niet weten zo waarom er 4 draden zijn , of hij moet uit twee delen bestaan , of van kleur kunnen veranderen .
En dan zou ik zeggen , rood is plus , en zwart is min . en de anderen zou ik niet weten . Misschien heeft iemand ook dezelfde geïnstalleerd , en weet die het.
 
Ik heb dit gevonden , klopt dit ook met jou beschrijving ?
Wit: grootlicht
Rood: dagrijverlichting
Geel: led ring (sluit deze aan op het contact (gelijkspanning))
Zwart: massa Wij adviseren altijd om de bedrading te ontvetten, solderen en vervolgens goed te isoleren.

Dan zou ik beginnen om de zwarte goed aan massa te leggen , daarna met een losse draad op de plus van je accu testen of rood/geel/wit , het gewenste led laat branden . is dat correct , is het een kwestie van goed zoeken met de spanning zoeker welke kleur draad , uit je kabelboom overeen komt , met de angel eye . Is jou licht wel aangesloten nu op gelijk spanning . Anders moet je dat ook veranderen.
 
Back
Top