Angel eye valt uit tijdens rijden

Jappehappe

New Member
Hoi ik heb dus een angel eye van Aliexpress ff kijken hoe die het doet maar die heb ik gemonteerd en heb een een klein spanningsregelaar die van wisselspanning gelijkspanning maakt en dat werkt goed alleen ga ik nu rijden en ik rij 40 valt de koplamp heletijd uit

De ring heb ik gewoon aan de witte draad van het contactslot

Maar de koplamp van de angel eye op de draad van groot licht

Gaat om een Piaggio zip 2t
 
Advertisement - register to remove this

heb een een klein spanningsregelaar die van wisselspanning gelijkspanning maakt en dat werkt goed alleen ga ik nu rijden en ik rij 40 valt de koplamp heletijd uit
Dus die werkt toch niet helemaal goed blijkbaar.
Meet eens wat de spanningsvariatie is tussen stationair draaien en bij 40 kmpu aan de uitgang van deze spanningsregelaar.

Niet vergeten dat als de frequentie varieert van de wisselspanning die je aan die regelaar aanbiedt, de uitgangspanning gemiddelt ook varieert en dit kan van invloed zijn op de stroomregeling in deze lamp.
Bij de spanningsregelaar die de accu laadt zit een accu parallel die deze pieken en dalen opvangt.
Misschien is een dikkere Elco aan de uitgang van deze spanningsregelaar een oplossing om de spanning wat stabieler te houden of toch alle verlichting om te bouwen naar gelijkspanning vanaf de accu.

Maar de koplamp van de angel eye op de draad van groot licht
Dit zou ik ook veranderen want een ledlamp op de spanning van de stator is geen goed idee, de levensduur wordt daardoor aanzienlijk verkort.
 
Deze heb ik als spannings regelaar
Deze spanningsregelaar gaat sowieso niet goed werken.
Een 7812 stabilisator IC heeft minimaal 2 volt overspanning nodig en als je die brugcel erbij neemt op de print nog eens 1 Volt erbij.
Dus de spanning op de ingang van deze module moet minimaal 15 Volt zijn en die ga je nooit halen omdat spanningsregelaar de wisselspanning vanaf lichtspoel op de stator al afkapt op 12 a 13 Volt.

Dus ik zou de boel gewoon ombouwen naar gelijkspanning van de accu zoals @c.btp reeds aangaf.

Dit doe je door de grijze draad af te koppelen bij je aan- uitschakelaar van de verlichting en op de vrijgekomen aansluiting van de schakelaar een draad te monteren waarvan je het andere einde aftakt van de witte draad van je contactslot.
Hieronder heb ik het in het paars aangegeven waar ook de paarse pijl bijstaat.
De afgeknipte grijze draad wel even isoleren.
1707596187821.png
 
Back
Top