Andere vario op setup ?

SkiP000

we all c the tarmac
Ik rij nu met Aerox
DR70
Sito+
Hebo Speed Control vario
Polini Evo2G koppeling

Nu ben 'k van plan eerst 17.5 carbu te steken, en 13-44 Malossi vertanding..
Maar ik zat ook te denken aan mijn vario, zou 'k deze vervangen door een Polini (of misschien Malossi) ? Of zou deze niet veel verschil maken ?

(Mijn doel = straat setup, maar omdat 'k lange rechte stukken moet rijden, een top boven de 100 te hebbe, vandaar de vertanding, want 'k zit nu net eronder. En natuurlijk als ik in stad rij, optrek ook goed te hebben, vandaar de carbu .. en ik wil blijven rijden met een sito+, dus kom aub niet af met een krul uitlaatje :) ).

Dus ik vroeg me af, als ik dan toch bezig ben, kan ik dan eveneens meteen een Polini of Malossi vario steken, of maken deze niet veel verschil met de Hebo die 'k nu heb?

grtz

Last edited:
Advertisement - register to remove this

wat is een Hebo Speed Control Vario?

Polini heeft wel Speed control :?

de Hebo vario zal op deze setup gewoon netjes presteren , dus die hoef je echt niet te vervangen.

een 17,5mm kan geen kwaad maar zal niet al teveel toevoegen , de topsnelheid zal iig al niks omhoog gaan.

een Malossi 13-44 vertanding is behoorlijk lang op deze setup , beter probeer je het wat korter , bijv. Polini 15-42 secundair.

Ja, 'k heb op easyparts en scootparts gekeken, maar vind nerges secundairs voor aerox ?
En wat effect geeft de 13-44 ? Gaat hij dan zo slecht gaan ?
(want 'k was aan 't kijken voor die carbu, om 't verlies in optrek te kunne minimaliseren van de vertanding).
Het moet natuurlijk niet auto-wheelie trekken hè, gwn de rest van men kameraden met DR70 kunne bijhouden ..

Last edited:
je hoeft helemaal niks te verliezen , met de juiste vertanding verneem je het helemaal niet.

maar met 13-44 ga je dat wel merken...

er zijn verschillende web-shops die de polini 15-42 vertanding hebben hoor.

En met polini secu (heb ondertussen al gevonden), hoeveel stijgt mijn top dan? Ruw geschat ...
Want 'k wil toch een goei 10km boven de 100 zitten .. (allè, als zoveel mogelijk is met vertanding?)

Back