andere v snaar zip 4t

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, Ik zat is zo te kijken naar me overbrenging, en videos over shimmen, Nou heb ik me v snaar met 1 ringetje geshimt, komt achtering iets hoger maar nog niet hoog genoeg zoals het eigenlijk hoort, Zodat ie het beste kan optrekken, Nou zat ik dus ook naar aftermarket v snaartjes te kijken en zag dat de malossi snaar korter is dan orgineel, dus minder optrek in theorie want die komt niet hoog genoeg achter, en die van polini die 738mm is tegenover orgineel 732mm, die van malossi is 727, Zou ik in theorie met die polini snaar hem hoger achtering kunnen krijgen aangezien die iets langer is dan orgineel?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat het een goed idee is om zomaar de lengte/breedte van je v snaar te vervangen. Zal denk ik alleen maar averechts werken.
 
Ik denk niet dat het een goed idee is om zomaar de lengte/breedte van je v snaar te vervangen. Zal denk ik alleen maar averechts werken.
Maar als de breedte het zelfde blijft en hij is iets langer?, die van polini die 738mm is, is voor de 4t zip staat erbij, Lijkt mij dat dit dan er gewoon op kan en wellicht hoger komt op de achter poulie
 
En als je echt pech hebt en hij schiet overheen heb je nog een groter probleem. Wil je meer trekkracht en snelheid - > Cilinder upgraden en niet gaan experimenteren met verschillende v snaren. Lijkt me vrij nutteloos. Nogmaals, zal waarschijnlijk alleen averechts werken.
 
Zit all een 80cc onder en nokkenas met multivar en achterpoulie van malossi, maar wou dus die snaar nog hoger zien te krijgen achter, maar zoon polini snaar wat gemaakt is voor dat blok zal niet in theorie werke?
 
Nu komt ie volledig bovenib bij de achterste poulie dit is de polini snaar
 

Attachments

  • C2017267-B67C-4A26-9F7D-7C711C70530C.jpeg
    C2017267-B67C-4A26-9F7D-7C711C70530C.jpeg
    163.6 KB · Views: 44
  • 932E34A8-B292-4E74-A11B-40D82C5402B8.jpeg
    932E34A8-B292-4E74-A11B-40D82C5402B8.jpeg
    175.7 KB · Views: 41
  • A2944F75-B2C6-446A-B09F-2ED5D450BE01.jpeg
    A2944F75-B2C6-446A-B09F-2ED5D450BE01.jpeg
    177 KB · Views: 38
Merk je nu ook verschil met de acceleratie en top snelheid?

Ik zit namelijk te denken of ik hem ook ga halen.
geen idee nog, ga zo rijden, maar in theorie moet ie nu iets langer kort blijven bij de vario waardoor ie in eerste versneling weg rijd ipv tweede versneling als de snaar all enigs zins diep in de achterste poulie zit
 
Pak de originele vario bus met standaard snaar.
zou je deze misschien kunnen opmeten en de maten doorgeven? Ik heb hier namelijk wel eens iets vaker over gelezen, maar wat ik al zei in mijn vorige bericht, deze was hetzelfde als die bij de multivar komt. Misschien dat piaggio de standaard variobus veranderd heeft.
 
Back
Top