This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Andere pijp = minder snel :'(

Status
Not open for further replies.

psycho

Well-Known Member
Hey mensen

Hier ff een probleem van mijn kant(alweer)...

Onder mijn scooter heb ik het volgende zitten:
-Mal. Sport 70cc
-17.5 mm
-74 sproeier
-Hebo vario
-2.1gr, 4gr en 6.3gr getest
-Witte drukveer
-Gele trekveertjes

Nu zit ik met het volgende:
Deze setup rijd met de std. uitlaat 70km per uur, als ik de std. uitlaat vervang voor een hebo replica komt de snelheid niet boven de 45.
Waar zou dit aan kunnen liggen????
Neem aan dat de hebo ten alle tijden sneller zou moeten zijn????


Ook als ik een Polini Evo(max tuned @ koopmans) monteer, met de hebo pijp, draait mijn achterwiel erg zacht(hooguit 5/10km per uur, op de standaard)...
Ook deze zou veel harder moeten kunnen...

Waar zou het probleem kunnen zitten??????

Alvast bedankt....
 
eerder in de vario afstelling , van std onbegrensde pijp naar snelle pijp zou een keer 1 a 2 maten kunnen schelen maar daar rijdt ie wel goed om..

ik denk eerder dat het hele blok niet klopt , gewoon slecht in elkaar , want 70 rijd ie al met std cilinder zonder varioring zo'n beetje..
 

Hij maakt genoeg toeren, de achterband wilt gaat gewoon niet harder(met andere pijp op de mal.sport).

De carb. staat gewoon koffie-melk bruin, dus deze moet goed staan.

IkKe00 said:
Lijkt idd gewoon dat jij gewoon zonder afstellen je setup veranderd en dan hoopt betere resultaten te krijgen? (No offence)
Als het geen toeren maakt zit het normaal wel aan je carburatie (als hij anders wel goed rijd).

Ik probeer zeker niet zonder afstellen, beter gaan rijden...
Alleen heb ik nooit mee gemaakt dat een scooter veel zachter ging rijden na monteren van een terug loper....
Met de std. uitlaat draait die rond de 70 en met een terugloper net 40...


Het hele blok hebben we al nagelopen, en nergens iets kunnen vinden wat het probleem zou kunnen zijn....

Bij de mal.sport met de hebo pijp, haal ik net 45 en met std. uitlaat haal ik 70(ook te z8 voor de setup).

Met de Evo50(max tuned) draait me achterband net 10/15km(op de bok)....
En dat terwijl die toch volop toeren maakt....


Ik weet echt niet meer wat het zou kunnen zijn...
Neem aan dat een andere drukveer en trekveertjes geen verschil gaan maken...
 
daarom zeg ik dus dat er ergens wat niet goed zit in het blok , het kan zijn dat JIJ het niet kan vinden maar dat er toch wel degelijk ergens een probleem zit. bij zulke problemen moet je denken aan verlies , een verlies van carterdruk oid , door een keerring , openstaande membraanklep , of iets wat zwaar draait , of iets wat niet goed staat oid..

de afstelling kan ook een brommer maken of breken , verkeerde drukveer , verkeerde rollen oid , kan vanalles zijn..

voor mij is het moeilijk om te zeggen wat het nu precies is omdat ik de scooter niet heb , het enige wat ik kan doen is tips geven of suggesties doen ,maar als dat niet werkt kan ik je alleen nog maar aanraden om de scooter door iemand te laten na kijken ,ik zou het anders ook niet weten.
 

We hebben alles al na gepluist, en kunnen nergens iets vinden....

Zou een Rode drukveer en zwarte trekveertjes t goed doen op de mall.sport , en eventueel op de evo50????

Dan schaf ik binnenkort even zwarte trekveertjes aan(drukveer heb k nog).

Dan test ik dat eerst even...
 
Status
Not open for further replies.