Andere pijp = minder snel :'(

Status
Not open for further replies.

psycho

Well-Known Member
Hey mensen

Hier ff een probleem van mijn kant(alweer)...

Onder mijn scooter heb ik het volgende zitten:
-Mal. Sport 70cc
-17.5 mm
-74 sproeier
-Hebo vario
-2.1gr, 4gr en 6.3gr getest
-Witte drukveer
-Gele trekveertjes

Nu zit ik met het volgende:
Deze setup rijd met de std. uitlaat 70km per uur, als ik de std. uitlaat vervang voor een hebo replica komt de snelheid niet boven de 45.
Waar zou dit aan kunnen liggen????
Neem aan dat de hebo ten alle tijden sneller zou moeten zijn????


Ook als ik een Polini Evo(max tuned @ koopmans) monteer, met de hebo pijp, draait mijn achterwiel erg zacht(hooguit 5/10km per uur, op de standaard)...
Ook deze zou veel harder moeten kunnen...

Waar zou het probleem kunnen zitten??????

Alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

aalsmeerforza said:
demper die helemaal dicht zit misschien?

en als ik jouw was zou ik niet met met een evo met sproeier 74 in een 17,5 carb gaan proberen hoe ie het dan doet.... maar dat moet je zelf weten!

De demper is niet verstopt, heb ik al naar gekeken en de uitlaat is al uitgebrand.

Waarom zou ik deze cill. niet testen met deze sproeier en een 17.5mm carb????
Neem aan dat een 17.5mm er wel op moet draaien.....
Die4 evo is trouwens een 50cc versie he... ;)
 
een uitlaat uit branden heeft absoluut geen nut , de pijp zal wel dicht zitten..

ik denk dat 74 best klein is ,meestal zit ik zo rond de 80/82 met een 70cc

wat voor drukveer? Malossi?

70 is btw nog erg weinig voor een 70cc , hoe oud is de cilinder?
 
melf #50 said:
een uitlaat uit branden heeft absoluut geen nut , de pijp zal wel dicht zitten..

ik denk dat 74 best klein is ,meestal zit ik zo rond de 80/82 met een 70cc

wat voor drukveer? Malossi?

70 is btw nog erg weinig voor een 70cc , hoe oud is de cilinder?

Me scooter rijd met de3 std. uitlaat aardig goed(alleen te langzaam voor het type cillinder).
Drukveer is idd van malossi(witte).

De malossi cillinder is nu ongeveer 900km oud.

Me zuiger- kop was helemaal zwart(wat normaal betekend dat de cillinder te rijk heeft gereden, voor zover ik begreep).

Scarrie said:
ik denk idd dat je sproeier veels te klein is en als je die uitlaat er op zet, hij nog slechter rijdt en dan amper vooruit komt

Zou dit niet aan de koppelings-afstelling liggen???
Of is die afstelling alleen voor de koppel en toerenverloop???

unkie said:
volgens mij last van een vreselijk verrotte cilinder :)

En hoe verklaar je het dan, dat ik hetzelfde heb met een 5km oude evo50 en zelfs met een nieuwe dr(gister ff getest van een maat)...
 
dat je kop zwart is kan ook betekenen dat je slechte olie gebruikt...]

de afstelling van je koppeling bepaalt alleen maar het toerental waarbij de koppeling aangrijpt van ongeveer 0 tot 30
 
melf #50 said:
dat je kop zwart is kan ook betekenen dat je slechte olie gebruikt...]

de afstelling van je koppeling bepaalt alleen maar het toerental waarbij de koppeling aangrijpt van ongeveer 0 tot 30

K rij op mengsmering met een klein scheutje tt-castrol(of hoe t heet)....
 
Iig sorry hoor maar ik vind 2.1 gr rollen voor een malossi 70 wel heeeeeeel erg licht dan ineens een stap maken naar 4 gr en dan maar een klapper naar 6.2 dit ligt allemaal wel heel erg ver van elkaar.
Iig probeer eens gewoon een midden waarde te pakken ong 5 gr rond die buurt.
die witte drukveer zou ik persoonlijk niet gebruiken, kijk voor een malossi gele die wat stugger is.
En een Bidalot S2 loopt zeer lekker op die cilinder athans op piaggio wel.

Succes met afstellen,

Rene
 
onzin , de sproeier van piaggio ligt helemaal niet zo hoog met std filter op Piaggio en zeker niet met een 17,5mm , daar zit namelijk een vrij rijke naald in.. zelfs met een opengewerkt filter kom je amper op 96 vaak.

met powerfilter zit je rond de 100 meestal...
 
Vriend van me rijd op aprilia, DR70, en mallossi spul, met rollen van 2.5 gram, door EPC afgsteld dus kan best zo licht zijn op een 70... (Hij heeft btw een sproeier 96, met powerfilter, en een 17.5 carb)

Hoop dat je er iets aan hebt anders lees je het gewoon niet :p

Groeten, Prody 8)
 
unkie said:
ik rij met een corsa '+/- zelfde niveau als rpm, malossi etc. met for race.
Ik rij met 4.0 gram :)

dus dat 2,.. lijkt me wat licht

zou eerder rond de 5 probere

En dat zou die hele dip moeten oplossen?????
Aangezien het me niet alleen aan de rollen lijkt te liggen...
 
maakt et ding nou toeren of niet ? Maakt et geen toeren met 2,1 grams rollen , dan moet je toch een andere plaats gaan zoeken waar et probleem kan zitten . Ik zou als eerste eens proberen de carb af te stellen , als die eenmaal vrij netjes staat , dan kan je verder met de rest van de afstelling .
 
Lijkt idd gewoon dat jij gewoon zonder afstellen je setup veranderd en dan hoopt betere resultaten te krijgen? (No offence)
Als het geen toeren maakt zit het normaal wel aan je carburatie (als hij anders wel goed rijd).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top