Andere ecu gevolgen garantie

Tom033

New Member
Hey,

Momenteel heb ik een zip Iget Euro 5. Motorisch helemaal origineel. Ik wil mn scooter rond 55 laten lopen zodat ik lekker mee kan gaan met het verkeer.

Momenteel rijdt die strak 45/46 op teller en 43/44km/p gps

Online las ik dat dit echter alleen mogelijk was met een andere ecu.

Mijn vraag is. Omdat ik nog garantie heb op mijn scooter voor een jaar ofzo. Is het op een of andere manier voor hun te achterhalen of je een andere ecu ooit hebt gemonteerd.

+ ik heb de scooter niet gekocht bij een dealer dichtbij in de buurt, vandaar dat ik het niet door hen laat installeren

Type scooter: zip iget e5 45 km/p
Km stand: 3400km
motorisch: helemaal origineel
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft niet perse een andere ECU te halen, alleen al een Malossi variateur met de juiste rolletjes moet 55 teller wel mogelijk zijn. Als ze de scooter gaan uitlezen zien ze meteen dat t een andere ECU is als je m omwisselt voor origineel voor t langsbrengen, geen idee.
 
Je hoeft niet perse een andere ECU te halen, alleen al een Malossi variateur met de juiste rolletjes moet 55 teller wel mogelijk zijn. Als ze de scooter gaan uitlezen zien ze meteen dat t een andere ECU is als je m omwisselt voor origineel voor t langsbrengen, geen idee.

1. Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Ja ik was eigenlijk meer nieuwsgierig naar het gedeelte als je de originele weer terug plaatst. Of dit bijvoorbeeld ergens in een log wordt opgeslagen wat ze kunnen uitlezen.

2. Bij mijn plaatselijke dealer had ik gevraagd of een malossi multivar echt hielp, maar die beweerde van niet. En +/- 10km/pu winst om bij de 55 te komen met alleen een multivar is veel toch?
Mijn scooter rijdt nu 45/46 teller.
 
1. Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Ja ik was eigenlijk meer nieuwsgierig naar het gedeelte als je de originele weer terug plaatst. Of dit bijvoorbeeld ergens in een log wordt opgeslagen wat ze kunnen uitlezen.

2. Bij mijn plaatselijke dealer had ik gevraagd of een malossi multivar echt hielp, maar die beweerde van niet. En +/- 10km/pu winst om bij de 55 te komen met alleen een multivar is veel toch?
Mijn scooter rijdt nu 45/46 teller.
Rijd zelf zip iget reed helemaal standaard 48 49 teller 44 45 gps
Na de multivar 56 teller 51 52 gps
Ook is het toerenverloop mooier en de trekkracht iets verbeterd wat mij betreft de 70 euro waard!
 
Rijd zelf zip iget reed helemaal standaard 48 49 teller 44 45 gps
Na de multivar 56 teller 51 52 gps
Ook is het toerenverloop mooier en de trekkracht iets verbeterd wat mij betreft de 70 euro waard!
Oh ja misschien is dat het dan wel waard om naar te kijken. Wat is jouw setup?
 
Back
Top