Andere cilinder

luukdk

Member
Beste lezer, ik heb een snelle aerox gebouwd met een Mhr team 70. Laatst heb ik de zuiger en cilinder gesloopt door met een te vroege voorontsteking rijden. De hele setup is nog geen 50 km oud en de krukas is als nieuw.

De cilinder is niet meer te redden. Nu wil is een andere cilinder kopen. Deze is pen 10, maar de krukas die ik nog in de scooter heb zitten is een polini pen 12 krukas.

Welke optie is er om deze cilinder passend te maken op de huidige krukas?

Mvg luuk
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet uit oude bronnen, dat stage 6 van die verloop naald lagers heeft die van pen 12 naar 10 gaan..

Hoe sterk die dingen zijn, geen idee. Maar het is een goedkopere oplossing dan de hele krukas weer moeten wisselen.


Daar is hij niet op vooraad, maar de link was meer om aan te geven wat ik ermee bedoel.

Misschien bij jos dijkman:


Hier nog iets meer info wat je misschien ook kan helpen:


Alleen graag niet in dat topic reageren, want dat is al een hele oude.
Zal hem wel toch even op slot zetten.


Wil je reageren dan graag in dit topic wat je zelf geopend hebt.
 
Een maat van mij had van de week beide bouten in de cillinder afgebroken van de uitlaat. Nu heb ik gisteren een tweedehands cillinder op zijn scooter gemonteerd. Nu kwam het probleem dat de 'nieuwe' zuiger die bij de cillinder hoort een kleinere pen had dan wat in zijn krukas paste. Toen ben ik bij de brommerboer geweest en die had een zuiger liggen met de juiste penmaat. De cillinders waren dezelfde maten, alleen de penmaat van de zuiger was anders. Ga gewoon eens met de zuiger naar de lokale brommerboer en vraag of hij er zo eentje heeft met de penmaat die je nodig hebt. Nooit geschoten is altijd mis.
 
Back
Top