Andere carburateur, 17,5 dellorto naar 20,5 of cp21 polini

Jagende

Member
Hallo,

Ik heb momenteel een 17,5mm carburateur op mijn 2t 70cc polini corsa Gilera Typhoon, binnenkort wil ik een andere uitlaat monteren (van sito plus naar Polini For Race 4). Hierbij wilde ik misschien een grotere carburateur monteren maar daar komt volgens mij wel het een en ander bij kijken.
Momenteel rij ik nog met de oliepomp omdat ik alle leidingen en gas/oliepompkabels allemaal heb vervangen en dit nu goed werkt, met deze uitlaat ga ik uiteraard meer toeren draaien, is dit nog mogelijk om dan met de oliepomp te blijven rijden of is het toch echt verstandig om het los te koppelen en zelf te gaan mengen?

De Polini cp21mm en dellorto 20,5mm carburateurs hebben beide een olie aansluiting vandaar dat ik het vraag. Als ik een van deze carburateurs koop, is mijn gaskabel dan nog wel lang genoeg? Hij heeft nu namelijk nog ruim een halve gashendelslag speling ondanks dat hij op beide punten op zijn strakst staat.
Ik weet dat ik het spruitstuk moet vervangen voor een grotere van bijvoorbeeld 125cc 2t of polini/malossi etc maar hoe zit het met de slang naar het luchtfilter? Gaat dit passen met warm maken of moet ik toch echt overstappen op een power/kart filter? Het geluid en benzineverbruik is niet perse een probleem voor mij maar hoe stiller/zuiniger hoe beter uiteraard.

En al koop ik geen nieuwe carburateur, houd de oliepomp het dan met dit toerental? (max 10200 rpm volgens de polini cilinder maar dit kan wel eens afwijken geloof ik).

Ik hoor graag jullie meningen en adviezen.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top