Andere boete dan transactie voorstel.

Bastiaan

Well-Known Member
Hallo

Ik ben vorig jaar een keer staande gehouden, omdat er geen verzekering op mijn bromfiets zou zitten. Dit was natuurlijk wel het geval.
Toen heb ik een transactie voorstel gekregen, waarop stond dat er geen geldige verzekering voor mijn bromfiets van kracht zou zijn geweest.
Dit liet ik dus voorkomen, en heb nu dus een brief gekregen van de O van J, dat ik voor moet komen, maar op die brief staan 2 redenen.
De 1e is zoals ik hierboven heb genoemd.
Geen verzekring dus.

Dan staat er dit:
Subsidiair zo het voorstaande niet mocht leiden tot schuldigverklaring van en strafoplegging aan verdachte.

En dan komt de 2e reden.

"daarmede heeft gereden op de voor het openbaar verkeer openstaande weg, de Dijksterbuorren, zonder dat een geldige verzekringsplaat op de voorgeschreven wijze op die bromfiets was bevestigd, of zonder dat de letters en cijfers van die verzekeringsplaat goed zichtbaar waren."

Mijn vraag is nu: Wat kan ik hier tegen doen?
Want het klopt dat ik een 2004 plaatje bevestigd had. Omdat ik mijn 2005 plaatje nog niet ontvangen had.
Maar de bromfiets was wel verzekerd, en daar heb ik ook het bewijs voor.
En ik heb dus een boete gekregen voor geen verzekering, en niet voor geen kentekenplaatje.
Dus wat kan ik hier tegen doen?


Mvg
Bastiaan
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon de verzekeringspapieren meenemen, waarop de datum staat van wanneer tot wanneer je verzekert was. Heb je deze papieren niet meer dan even je verzekeringsmaatschappij bellen en om een nieuwe kopie vragen, eventueel tegen administratiekosten.
Tijdens het voorkomen gewoon verklaren dat ten tijde van je staande houden, je het nieuwe verzekeringsplaatje nog niet binnen was (ik neem aan dat je begin mei staande bent gehouden) en je de scooter wel nodig had en hij ook gewoon verzekert was. Mocht de rechter daarmee problemen hebben dan moet hij maar naar jou verzekeringsmaatschappij gaan en hun een boete opleggen dat ze niet op tijd plaatje hebben verzonden.
 
Jah dat zou kunnen.
Maar waarschijnlijk zegt hij dan dat ik maar niet had meoten rijden, omdat ik geen geldig verzekringsplaatje had.
Maar kan ik daar niet in beroep tegen gaan, en bijvoorbeeld zeggen, Jah ik heb een boete gekregen voor een verzekering, en dat heb ik wel.
Ik heb nooit een boete binnengekregen, voor geen geldig verzekringsplaatje, als ik dat zou krijgen, dan zou ik hem wel betalen?
 
je moet dus voorkomen omdat je geen (geldig) plaatje had?

als je scooter wel verzekerd was op die dag, en je kunt dat niet aantonen dan sta je dus (lijkt mij) geheel in je recht.
fout zit dan eerder bij de verzekeringsmaatschappij omdat zei de plaat niet op tijd hebben geleverd.
 
Maja als je dealer je helm bijvoorbeeld nog niet heeft gelevert mag je ook nog niet rijden, ookal wil je dat misschien wel. Je moet eerst je zaakjes op orde hebben voor je kan rijden. Kun je wel de schuld op iets anders gaan afschuiven maar jij had dan moeten zeggen, nee ik ga niet rijden.

Maja gewoon in beroep gaan en de zaak uitleggen en bewijzen meenemen.
 
Ach die rechters zijn de ergste niet. De klootzakken zijn de officieren van jusititie, zij willen dat een boete krijgt. De rechter beoordeelt alleen aan de hand van hun verhaal en jou verhaal of dat je een boete krijgt.

Dus zorg gewoon dat je kunt aantonen dat je op dat moment wel verzekert was en dat je je nieuwe verzekeringsplaatje nog niet binnen had van de verzekering. Dan verzin je er nog een mooi verhaal bij dat je ver van school woont of dat je die dag een grote afstanden moest overleggen. Dan heeft zo'n rechter heus wel begrip voor jou.
 
Officieel ben je niet verzekerd als je geen plaatje op je scooter hebt :) iig als je geen geldige hebt,

Ik ging toen een nieuwe aanvragen toen mijn ouwe was gejat, en die vrouw zei is het die scooter? ja het is die, ow ja officieel ebn je dan niet verzekerd..
 
gewoon zielig verhaal doen voor die rechter en hopen dat ie begrip ervoor heeft, maar die officier doet de hele dag door dat soort zaken dus die heeft allang een pasklaar antwoord. En dan krijg je waarschijnlijk het verhaal wat crazybond700 nu ook verteld :(
 
Ik ga vanavond even overleggen met een vriend van mij zijn moeder,
die is namelijk zelf Officier van Justitie.
Toen ik het haar vertelde zei ze ook al dat het niet klopte.
Want ik moet voorkomen voor iets waar ik nooit een boete voor heb gekregen.

Heb ik trouwens ook iets aan een rechtsbijstand?
 
Ikzelf en mijn hele familie heeft een rechtbijstandverzerkering.
Niet iedereen heeft dat, je kan ook bij je bromfietsverzekering een rechtbijstandverzekering nemen. Dat kost dacht ik iets van 15 euro (kan ook anders :+ )
Dus dat weet jij zelf het beste
 
Tezzaahh said:
Ikzelf en mijn hele familie heeft een rechtbijstandverzerkering.
Niet iedereen heeft dat, je kan ook bij je bromfietsverzekering een rechtbijstandverzekering nemen. Dat kost dacht ik iets van 15 euro (kan ook anders :+ )
Dus dat weet jij zelf het beste

Verhaalbijstand oid geloof ik,

tevens is het volgens mij niet zo dat je niet verzekerd bent als je het plaatje er niet op heb. Maja je krijgt natuurlijk wel een boete als je dit niet hebt.
 
Ja dat klopt helemaal.
Maar ik kreeg dus een boete voor "geen verzekering" en niet voor "geen geldig verzekeringsplaatje"
Dus dat meot wel aan te vechten zijn
 
Back
Top