Ander Blok onder je scooter

Zwollenaar

Well-Known Member
Hallo,

Ik kan een scooter kopen met een ander blok eronder ( wel blok die onder zelfde type scooter hoort ) Alleen nu vroeg ik me af, binnenkort moet je je scooter laten keuren, zou je hier dan problemen mee krijgen? Omdat het framenummer en het bloknummer dan niet meer overeen komen.
 
Advertisement - register to remove this

vertel gewoon dat je eens in een te diepe put bent gereden en dat et stukje waar je achterveer aan vast zit afgebroken was... en dus heeft je dealer een ander blok gestoken ;)

(dat heb ik gehad, dus et kan echt wel :D)
 
Als dat type blok goedgekeurd is voor die scooter zou het volgens mij geen probleem moeten zijn. Gewoon een verhaal ophangen dat er wat met het orginele blok was. Je kan voor de zekerheid nog wel even de RDW bellen of mailen.
 
Ben zelf laatst bij RDW voorlichtings avond geweest.

Bij het verhaal wat toen verteld werd is dat het FRAMENUMMER punt 1 is, en blok nummer punt 2.

Dwz. Aan de hand van het framenummer word je kenteken geregistreerd. Het bloknummer word hier secundair aan toegevoegd. Alleen op het moment dat er iets mis is met je framenummer (diefstal/vervalsing) word er extra naar je blok nummer gekeken.

Duidelijk?


Btw. Uiteraard worden projecten zoals die van mij (speedfight + piablok) niet eens ter schouwing aangenomen. Deze komen bij voorbaat al niet in aanmerking voor een kenteken... :p
 
Op mijn blok zie je heel duidelijk dat het nummer eraf geslepen is. Kan ik hier problemen me krijgen? En kan het zo zijn bij een Runner uit 1998 dat het onderste regeltje nummer niet recht tussen de settertjes staat maar schuin?
 
XoReP said:
Op mijn blok zie je heel duidelijk dat het nummer eraf geslepen is. Kan ik hier problemen me krijgen? En kan het zo zijn bij een Runner uit 1998 dat het onderste regeltje nummer niet recht tussen de settertjes staat maar schuin?


Als je frame nummer goed is heb je geen problemen.
 
ik weet wel dat de politie hem in beslag neemt als er geen bijbehorend blok onder hangt.
heeft een maatje van me namelijk gehad met een streetmagic met minarelli blok.
 
MHR-skippy: je zegt het zelf, geen bijbehorend blok.
Zolang jij een pia blok voor pia wisseld, mina voor mina, peug voor peug, levert dat geen probleem op, gezien je met standaard wielbasis, standaard ophanging etc blijft werken.

Echter, waarom zou je in godsnaam een ander blok eronder hangen als je toch maar 45 mag? Voor de kentekenregistratie (flitsers, laserguns, rollerbanken, en andere ongein) blijft het 45km/h.
Wisselen van blok heeft imo dan totaal geen nut omdat je er toch niet meer prestaties uit kunt halen.

Btw ik vraag me af (hebben ze niets over gemeld) hoe dat werkt als je bij een purejet/di-tech een regulier blok zou monteren dus met carb.

In feite verander je niets aan de ophanging (purejet--> pia blok; Di-tech --> Morini of Pia).

Ik verwacht dat dat geen problemen zal geven.

Net wat ik al opmerkte: Framenummer is in dit geval gewoon primair. Bloknummer secundair...
 
precies wanneer je een scheur in je carter hebt dat je die blok niet mag vervangen:p natuurlijk mag je dat, alleen maken dat het zelfde type is
 
>>1. De schouwing

De eerste stap in het proces om een kentekenbewijs te krijgen ligt bij de eigenaar van de brom- of snorfiets. Hij of zij neemt het initiatief om naar een bedrijf te stappen dat voor hem of haar de schouwing kan uitvoeren. Tijdens de schouwing worden enkele belangrijke technische gegevens opgenomen. Zo noteert de schouwer in ieder geval het merk, handelsbenaming, identificatienummer (VIN, ofwel frame- of chassisnummer), plaats van het VIN, motornummer en typegoedkeuringsnummer. Ook geeft de aanvrager zijn persoonsgegevens op. Hiertoe is hij echter niet verplicht. De eigenaar van de brom- of snorfiets ontvangt van de schouwer een formulier waarop alle genoteerde gegevens staan. <<

Je Motor (Blok) nummer moet ook worden genoteerd , slijp je dat weg dan snap je zeker zelf wel dat je problemen hebt en als ie als gestolen geboekt staat idem .
 
Casey, wat betrefd het blok nummer, deze word aan je frame nummer toegevoegd in de database van de RDW (rijksdienstwegverkeer). Zij hebben geen volledige lijst van de framenummers incl de ooit bij gemonteerde bloknummers. Rede: fabriekanten hebben deze gegevens niet volledig compleet.

Mijns inzien kun je gewoon proberen, word hij geweigerd (binnen half uur) dan hoor je dat direct. Overigens: DEALERS zijn NIET de beslissende factor of hij wel of niet goedgekeurd word. Je dealer bedreigen met mes/wapen of wat dan ook heeft dus geen enkele zin!
Alle geschouwde gegevens worden in de computer ingevoerd en de RDW bepaald uiteindelijk...
 
Dat zei ik toch?

Wegvijlen = fraude.
Een nieuw bloknummer (bij montage van nieuwe carters) geeft geen probleem omdat deze dan gewoon aan je framenummer word toegevoegd :)
 
Back
Top