Amateur: probleem met aerox

Julkabas

Well-Known Member
1) Ik ken er amper iets van,heb brommer alleen nodig voor naar school te gaan en interesseer me er voor de rest niet in.
2) Ik heb een probleem:
Ik heb een "5BR AEROX B" (zo staat het op gelijkvormigheidsattest) ,2dehands gekocht gehad,is van bouwjaar 2003. Alles origineel buiten kappen van TNT en halogeenlampen. Nu 2problemen: scooter trekt héél traag op , en dan bij 25-30 km/u valt zijn toerental beetje achteruit (precies of je versnelling schakelt,wat mijn brommer niet heeft) en dan trekt hij soms niet door naar 45... Soms wel,als er fietser aan mijn schouder hangt helemaal niet,30en hoger komt hij niet.
2de probleem: op mijn dashboard brand het lichtje van temperatuur (dat denk ik toch dat het is). Dus ik zet contact aan en als je er echt bovenhangt zie je dat het brand , dit ook nadat hij 3uur stilstaat.Dit lampje situeert zich dus op toerenteller/benzinemeter ; rechtsonderaan. Heb schrik dat er iets mis is met mijn motor,kan iemand mij helpen,als ik niet duidelijk genoeg ben vraag dan maar voor verdere uitleg (zover ik die kan geven). Over welke aerox versie ik exact heb kan ik eigenlijk niet veel zeggen,de meest doorsnee denk ik...

Advertisement - register to remove this

blijft dat lampje branden, of gaat deze uit na een paar seconde. Kan zijn dat het een controlle lampje van de olie is.

Die dip is waarschijnlijk omdat je vscoot slecht is afgesteld

heb je een toerenteller, en zit het lampje ernaast? das het lampje van je koelvloeistoftemperatuur, brand bij mij ook continue als het hard heeft geregend (maak je er geen zorgen over).
Laat je scooter een keertje afstellen, of zoek iemand die het voor je doet (wordt je niet genaaid door al die dealers tenminste), een paar goede rollen en een sproeiertje doen vaak wonderen :)

Als je niet geintereseerd ben moet je hem idd naar de dealer brengen :S, als je niet bang bent om je handen vies te maken dan moet je je ff verdiepen in je rollen, trekveren en drukveren, waarschijnlijk wordt het probleem van het optrekken daardoor veroorzaakt :( ik had hetzelfde probleem, mijn Runner trok ontzettend veel toeren maar kwam gewoon niet vooruit, ff afgestelt, laten doen kost ongeveer €150 :(, kan trouwens ook zijn dat je motor valse lucht aanzuigt, bijvoorbeeld omdat er iets niet goed vast zit, uitlaat, carb. of misschien zit er een scheur in je luchtfilter, je kan iig ff je bougiekleur bekijken, hoe?

1) Zoek de bougie
2) maak hem schoon en rij een stukje vol gas
3) zet je motor tijdens de rit uit (met kontakt)
4) bekijk de bougiekleur
5) wit? vergroot sproeier met 2, zwart? verklein met 2, Bruin? zit goed!

Die sproeier kan ook groot verschil uitmaken :)

Succes ermee,

Laurens

Garantie gebruiken,is trouwens geen officiële dealer aangezien ik hem er 2de hands heb kan dat ook geen kwaad,als ik mijn brommer wil uitbouwen laat ik dat ook door de dealer zelf doen maar daar heb k geen €€€ voor :-(

Brommer bij dealer:
Koelwater was op en "de motor was aan't verbranden". Was er juist op tijd bij,dat is in orde. Dat hij niet optrekt soms ligt dus aan " de vario" (woorden dealer). Dus: als er een lampje brandt,het betekent iets! :-D

Back