Am6 zakt in toeren

Robert99

New Member
Hoi, ik heb nu al een tijdje een motorhispania furia 50cc enduro. Heb er een tijd leuk mee gereden reed 100kmp/u met een leuke setup op een 50cc. En ik kreeg tijdje geleden een vast loper (lekke radiateur) en daar voor begon hij al minder te rijden: hoog in de toeren naar de volgende versnelling, maar zakte in zijn toeren. Ik dacht dat mijn brommer warm liep. Maar na een nieuwe cilinder en zuiger bleef het probleem toch, heb grotere sproeier geprobeerd wat uit eindelijk niet werkte.

Het probleem; 1ste tot de 4e versnelling kan ik hoogtoerig rijden (kwa vermogen merk ik veel minder dan eerst) in de 4e rijd ik hoog toerig 60 en schakel ik door, dan zakt hij en rijd 45 heel snel. Ik ga momenteel laag toerig bijna even snel als hoogtoerig. Kortom hij mist heel wat power!

Weet iemand nog iets wat het kan zijn, zit zelf nog te denken aan valse lucht, ik heb nu sproeier 55 de kleinste van mijn set en 60 ging die er alleen maar slechter op lopen.
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor Cilinder zat er eerst op ? en welke Cilinder zit er nu op ?
Het kan zijn dat je Uitlaat niet bij je huidige Cilinder past / niet in de Powerband komt.

Het kan ook nog zijn dat de uitlaat verstopt is ./bevuilt is .
 
Powerbank haal ik wel, mijn eerste cilinder was 50cc met over maat zuiger, nu heb ik een standaard tnt 50cc. Heb een technigas uitlaat en dat hij niet goed past en vervuild is is een goeie vraag, want heb wel allemaal olie smurrie bij het spruitstuk en demper? Maar heeft dat effect op vermogen verlies. Hij loopt nog steeds even hoog toerig als eerst maar heb zon idee dat de snelheid en de power niet bij de toeren kloppen...
Ik heb geen idee wat het kan zijn
 
Als je uitlaat niet goed past aan de uitlaatpoort , ( te zien aan lekkage / Smurrie ).. verlies je tegendruk .
Een Tnt Cilinder is nu eenmaal geen Kwaliteit Cilinder ... Cilinder incl. zuiger voor 50 Euro ? .

Ik denk dat je beter af was / ben geweest met een Dr Cilinder , of een Malossi Sport ..
 
Back
Top