Am6 vonkt wel en start soms voor 5 seconden valt dan uit

mjvanginhoven

New Member
Ik heb net een fantic gekocht van marktplaats deze reed perfect 2 dagen met begrensde cdi.
Toen stopte ie er ineens mee cdi vervangen vonkte ie weer. Hij start nu soms voor 5 seconden en valt dan direct weer uit hoe kan dit heeft iemand een idee. Er zitten trouwens wel kleine scheurtjes in het spruit stuk maar hij deed het eerst wel dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt me wel dat dat ermee te maken heeft, via die scheur zuigt hij valse lucht waardoor hij te veel lucht in verhouding to brandstof krijgt. Het kan zijn dat hij het afgelopen paar dagen niet meer doet omdat het weer kouder is gewordenw waardoor hij met starten meer brandstof nodig heeft, misschien kun je hem starten met de choke maar ik zou sowieso een nieuw spruitstuk erop zetten.

Lijkt me wel dat dat ermee te maken heeft, via die scheur zuigt hij valse lucht waardoor hij te veel lucht in verhouding to brandstof krijgt. Het kan zijn dat hij het afgelopen paar dagen niet meer doet omdat het weer kouder is gewordenw waardoor hij met starten meer brandstof nodig heeft, misschien kun je hem starten met de choke maar ik zou sowieso een nieuw spruitstuk erop zetten.
Thx voor de hulp maar waarom start hij dan ook niet op rem reiniger dat zou het dan wel moeten doen toch

Back