AM6, versnellingsbak staat vast

daan267

New Member
Hallo,

Ik ben bezig met het monteren van mijn am6 blok. Nu stuiten ik net op een probleem. Wanneer ik mijn carterdelen samenvoeg en mijn boutjes maar een klein beetje aandraai komt mijn versnellingsbak volledig vast te staan. Er valt niet meer aan te draaien zo erg is het. Heb meerdere tutorials gekeken en nergens gebeurd dit. Ik snap dat er iets spanning op komt te staan maar dit is extreem. Ik heb alle 5 de ringetjes die in de versnellingsbak horen compleet. Daar kan het dus niet aan liggen.

Heeft iemand dit toevallig ook ooit meegemaakt en opgelost? Ik hoor het graag!

Groet Daan,
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Is je blok/versnellingsbak van voor of na 2006? Die hebben vaak de ringen vast zitten op de secundaire as. Als er dan 2 extra ringen bij komen zit hij vast.

En je volgt exact het zoals het in het werkplaatshandboek staat?

Wat ook nog kan is dat hij niet goed in een versnelling staat met samen drukken. Dan blokkeert hij ook.
Hallo,

Ik ben bezig met het monteren van mijn am6 blok. Nu stuiten ik net op een probleem. Wanneer ik mijn carterdelen samenvoeg en mijn boutjes maar een klein beetje aandraai komt mijn versnellingsbak volledig vast te staan. Er valt niet meer aan te draaien zo erg is het. Heb meerdere tutorials gekeken en nergens gebeurd dit. Ik snap dat er iets spanning op komt te staan maar dit is extreem. Ik heb alle 5 de ringetjes die in de versnellingsbak horen compleet. Daar kan het dus niet aan liggen.

Heeft iemand dit toevallig ook ooit meegemaakt en opgelost? Ik hoor het graag!

Groet Daan,
Hi daan

Heb jij uiteindelijk het probleem gevonden?. Ik heb nu hetzelfde namelijk.

Gr Jules
 
Is je blok/versnellingsbak van voor of na 2006? Die hebben vaak de ringen vast zitten op de secundaire as. Als er dan 2 extra ringen bij komen zit hij vast.

En je volgt exact het zoals het in het werkplaatshandboek staat?

Wat ook nog kan is dat hij niet goed in een versnelling staat met samen drukken. Dan blokkeert hij ook.
 
Solution
Is je blok/versnellingsbak van voor of na 2006? Die hebben vaak de ringen vast zitten op de secundaire as. Als er dan 2 extra ringen bij komen zit hij vast.

En je volgt exact het zoals het in het werkplaatshandboek staat?

Wat ook nog kan is dat hij niet goed in een versnelling staat met samen drukken. Dan blokkeert hij ook.
Ik heb oud type carters maar mijn versnellingsbak komt uit een nieuw type blok. Misschien kan dit het zijn?
Bedankt voor jullie reacties
Gr Jules
Post automatically merged:

Alle ringetjes die in het oude type horen heb ik trouwens er wel in zitten
 
Last edited:
Klopt! Ik heb de ringen die op de secundaire as zouden zitten in het oude type niet gebruikt. Denk dat hij daardoor vast kwam. Alles draait nu goed.
bedankt.

Gr Jules
 
Back
Top