Tomhorst2004

New Member
Ik heb een tzr met een am6 blok en als ik een flink stuk ga rijden lekt er uiteindelijk een stroom zwarte olie uit de uitlaat. Is er een manner om de pomp af te stellen of moet ik het zo laten om zeker te zijn dat hij niet vastloopt?
 
Advertisement - register to remove this

Maat v/d hoofdsproeier niet te groot?
Zwarte olie uit de uitlaat kan ook veroorzaakt worden door zuigerverenslijtage, dit ter info.

En ja, de oliepomp is af te stellen.
Er staat op de pomp, en de hevel een markeringsstreepje welke t.o. elkaar horen te staan bij stationair toerental.
Op de pic hieronder staan er rode pijlen bij de streepjes.
De gele pijl geeft de stelschroef/bout weer, zit achter de rubberafsluiting van de kabel.

AOyYPp5.png


Edit: De schroef aangegeven met de letter V, is de ontluchtingsschroef.
 
Last edited:
Maat v/d hoofdsproeier niet te groot?
Zwarte olie uit de uitlaat kan ook veroorzaakt worden door zuigerverenslijtage, dit ter info.

En ja, de oliepomp is af te stellen.
Er staat op de pomp, en de hevel een markeringsstreepje welke t.o. elkaar horen te staan bij stationair toerental.
Op de pic hieronder staan er rode pijlen bij de streepjes.
De gele pijl geeft de stelschroef/bout weer, zit achter de rubberafsluiting van de kabel.

AOyYPp5.png


Edit: De schroef aangegeven met de letter V, is de ontluchtingsschroef.
Dus als de streepjes goed staan hoort de pomp het normaal te doen en niet te veel olie te geven?? En hoeft er niet verder nog afgesteld te worden.
 
Dus als de streepjes goed staan hoort de pomp het normaal te doen en niet te veel olie te geven?? En hoeft er niet verder nog afgesteld te worden.

Als deze goed staan geeft de pomp voldoende mengolie door op elk toerental.
De hevel bedient een klep in de pomp, zodra je meer gas geeft gaat de klep steeds verder open.
Dat is het enige wat je moet afstellen betreft de pomp, voor de rest gebeurt de verdere afstelling via de carburateur.
 
Back
Top