am6 opvoer vraagje

foxebox

Well-Known Member
ik wou graag even vragen of iemand hier ook ervaring heeft met het opvoeren van een rieuju rr ik ga samen met een maat van mij hier een gilardoni cil onder zetten en een yasuni cross hm uitlaat en nou hadden we alleen nog een discussie over welke carb te nemen en of er nog meer moet worden veranderd

de krukas en de ketting enzz worden allemaal ook al vervangen maar moet ik ook een andere overbrenging eronder zetten en de koppeling aanpassen


reacties graag m.v.g foxebox
 
Advertisement - register to remove this

foxebox said:
ik wou graag even vragen of iemand hier ook ervaring heeft met het opvoeren van een rieuju rr ik ga samen met een maat van mij hier een gilardoni cil onder zetten en een yasuni cross hm uitlaat en nou hadden we alleen nog een discussie over welke carb te nemen en of er nog meer moet worden veranderd

de krukas en de ketting enzz worden allemaal ook al vervangen maar moet ik ook een andere overbrenging eronder zetten en de koppeling aanpassen


reacties graag m.v.g foxebox


ik heb onlangs een MHR Replica (80cc versie) op een Rieju RR gezet waar een yasuni cross op zat en een 19mm , dit loopt opzich goed maar de yasuni cross is niet de beste uitlaat hiervoor iig , ik heb eerder 1 gehad met mhr replica met Metrakit uitlaat die beter liep iig. mhr replica is vergelijkbaar met gilardoni ongeveer.

het standaard spruitstuk van rieju rr is vrij klein ,en in het membraan zit een blokje die er zo uit kan, als je een grotere carburateur erop wilt zetten moet je dus ook een ander spruitstuk.

verder kun je gewoon een tandje of 2 tandjes groter voor.

en in de koppeling zou ik mimimaal een verensetje van Malossi zetten anders slipt ie , of je moet er een complete set met platen in zetten van Metrakit (pro race) , Polini etc.

en verder is het niet verstandig om met een standaard krukas te rijden met 70 cc , ik heb hier nog wel 2 voorbeelden waarom niet , de ene as is bij het linker lager helemaal ingesleten , de andere is de drijfstang gaar van...

ik heb dus onlangs een blokje klaargemaakt met een Doppler krukasje en dan is het in 1 keer klaar , dan hoef je niet bang te zijn dat je krukas het begeeft , want als ie dat doet is er meer kapot meestal..
 
en die mhr replica waar kan ik die vandaan halen dan\
op euroscooter.nl stond er wel een voor een derbi senda en 1tje voor een yamaha tzr
 
het klopt dat de mhr replica niet op veel sites staat idd , maar ze zijn wel te vinden , en vaak ook wel gewoon te bestellen maar dan moet je daar naar vragen.

waar woon je ongeveer?
 
ik kom uit haarlem vandaan dus maar het is meestal goedkoper van een site af te kopen dan hier bij een dealer van die gooien er meestal nog ff 10 a 20% bovenop snap je
 
ja o.k. , ik heb onlangs een replica op een brommer gebouwd maar die had ik bij JosDijkman weg maar die zit ver bij jou uit de buurt dus dat word niet , ze hebben ze vaak op voorraad , daarom.


bij speedparts hebben ze m ook , wel prijzig btw

http://www.speed-parts.nl/index.php...57a1f&osCsid=19352841026069c518222bb1da957a1f

en hier al wat goedkoper :

http://www.bromparts.nl/shop/shop.asp?M=Aprilia&T=RS 50&C=Apr04&O=Cilinderkit

50cc.nl heeft m ook voor een leuk prijsje :X

http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?TA=AprRs58&GR=cilinder kit
 
sorry voor offtopic maar ik heb toch een vraag:

is die MHR Replica een snele cilinder ? of valt het mee, en met welke cilinder kan je hem vergelijken Hebo Replica ?

M.v.g.

MJ
 
cilinders kun je niet echt vergelijken ,en het ligt er ook aan wat je setup is , een mhr replica is een gemiddelde cilinder die het op veel setups goed doet , het is een laag/middeltoerige cilinder die je gewoon veel bied...
 
ja maar ik heb het over een uitlaat he we hebben al een gilardoni namelijk ne het is bewezen dt die hard rijd aangezien er al iemand was die er op 120 mee was geklokt
 
foxebox said:
ja maar ik heb het over een uitlaat he we hebben al een gilardoni namelijk ne het is bewezen dt die hard rijd aangezien er al iemand was die er op 120 mee was geklokt


nee , maar die andere daarboven heeft het wel over cilinders...

zo , 120 hee :rolleyes:
 
melf #50 said:
nee , maar die andere daarboven heeft het wel over cilinders...

zo , 120 hee :rolleyes:


jah dat begreep ik al :p:p maar waar het mij om gaat ik wil weten of ik ook aan zon yasuni cross hm uitlaat kan komen in de omg haarlem
 
21mm met spruitstuk en achter de nieuwe veertjes van de koppeling plaatjes doen, hoef je niet elke 3 week het blok open te halen.
Krukas houd het best 4000 km uit, toch zou ik hem vervangen.
 
yasuni cross is idd prut, maar hij heeft het over een cross hm. dat is de snelle versie. die uitlaat is echt wel goed voor een gila70. net zoiets als een hmr2 voor rs, alleen is een hm bovenlangs.
 
ik heb onlangs een MHR Replica (80cc versie) op een Rieju RR gezet waar een yasuni cross op zat en een 19mm , dit loopt opzich goed maar de yasuni cross is niet de beste uitlaat hiervoor iig , ik heb eerder 1 gehad met mhr replica met Metrakit uitlaat die beter liep iig. mhr replica is vergelijkbaar met gilardoni ongeveer.

het standaard spruitstuk van rieju rr is vrij klein ,en in het membraan zit een blokje die er zo uit kan, als je een grotere carburateur erop wilt zetten moet je dus ook een ander spruitstuk.

verder kun je gewoon een tandje of 2 tandjes groter voor.

en in de koppeling zou ik mimimaal een verensetje van Malossi zetten anders slipt ie , of je moet er een complete set met platen in zetten van Metrakit (pro race) , Polini etc.

en verder is het niet verstandig om met een standaard krukas te rijden met 70 cc , ik heb hier nog wel 2 voorbeelden waarom niet , de ene as is bij het linker lager helemaal ingesleten , de andere is de drijfstang gaar van...

ik heb dus onlangs een blokje klaargemaakt met een Doppler krukasje en dan is het in 1 keer klaar , dan hoef je niet bang te zijn dat je krukas het begeeft , want als ie dat doet is er meer kapot meestal..
Oud forum iknow maar ik weet dat jij nog redelijk actief bent. Ik kan nergens een yasuni hm vinden voor Rieju of überhaupt voor am6 hebben jullie gwn een derbi yasuni hm past gemaakt?
 
Back
Top