AM6 motor start elektrische slecht

Pizzabakker

New Member
ik ben bezig met en Minarelli am6 blok.
Deze start elektrische zeer slecht maar als hij loopt dan loopt deze erg netjes. Het is en 50cc met 17 mm carburateur met handchoke. De membraan is nieuw en niet lek. Cilinder is nieuwe.
kan het zijn dat de ontsteking niet goed staat.
Heb van alles al geprobeerd. Heb ook geen idee hoe snel de startmotor moet lopen
 
Advertisement - register to remove this

Vorige week ook een raar probleem .... mijn dochter belde dat de scooter niet startte. Startmotor liep wel gewoon maar motor sloeg niet aan. Ik er naartoe, standaard dingen gecheckt, nog een keer proberen .... startmotor loopt wel maar motor sloeg niet aan ... remreiniger in het luchtfilter gespoten nog een keer proberen en na 1 - 2 seconden sloeg de motor aan.

Eenmaal thuis in de garage van alles geprobeerd en schoongemaakt etc. starten via de kickstart werkte wel maar het probleem met de startmotor bleef ... ik twijfelde over de startmotor dus heb ik deze rechtstreeks met dikke draden op de accu aangesloten (wel scooter op rem en contact uiteraard) en de motor sloeg direct aan. Het moest dus in de bedrading zitten. Uiteindelijk bleek de massakabel niet 100% te zijn. Ik heb van een stuk installatiedraad een extra massakabel gemaakt en het probleem is opgelost!

D51F9957-E45D-4D3F-B55F-E5EC7AB7838E.jpeg

Zie de blauwe draad ... deze heb ik dus extra geplaatst.

Met andere woorden, controleer de bedrading/massakabel.
 
Back
Top