am6 loopt opeens niet meer lekker

ik heb de nieuwe bobine erop gezet, membraan nagekeken en de hele carburateur schoongemaakt, heeft niks geholpen, nog andere ideeën?
 
kun je er geen filmpje van maken?

Jawel, maar ik denk dat ik het al weet; de zuigerveren hebben in de uitlaatpoort lopen "vreten", ik zal maandag even een andere cillinder erop gooien, de oude is sowieso aan gort gereden.

mja, hij heeft toch 2000km prima zonder problemen gelopen, het was die €20 wat ik ervoor heb betaald wel waard.

Als hij het maandag nog steeds niet goed doet met de andere cillinder dan maak ik wel even een filmpje.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
wat wil je erop zetten dan? nieuw? gebruikt? imitatie?

ik zou niet zomaar even wat kopen , vooral geen gebruikte , 9 van de 10 keer zijn dat gare dingen!
 
wat wil je erop zetten dan? nieuw? gebruikt? imitatie?

ik zou niet zomaar even wat kopen , vooral geen gebruikte , 9 van de 10 keer zijn dat gare dingen!

Ik heb nog een standaard cillinder liggen, ik will misschien een nieuwe top performance of een metrakit (50cc) want ik heb de trage standaard cillinder.
 
gietijzer of alu maakt opzich niet veel uit , ik vind alleen zulke cilinders mooier lopen , tenzij het de std cilinder is , alhoewel deze met sommige uitlaten ook vrij hoogtoerig al is.

ik vind de DR50 gewoon niet zo geweldig...
 
Hij doet het weer goed, ik had niet goed gekeken toen ik de kop eraf haalde, cillinderwant zag er nog goed uit, maar de hele zuiger is bij de kant van de uitlaatpoort helemaal naar de klote, ik heb nu de standaard cillinder er weer op.

[ir]http://i685.photobucket.com/albums/vv218/theonlydennisw/baasbaasbaas.png[/ir]
 
Last edited:
waarschijnlijk was dan die andere cilinder/zuiger verleten oid , veer stukgelopen in de uitlaatpoort..

je kunt overigens voor een Doppler alleen een oude type kop gebruiken , dus wat op de slome cilinders zit.
 
metrakit is ook failiet, dus als je ooit een zuiger wil of wat dan ook, houdt dat op.

overigens, zijn alles standaard gilardoni 50 cilinders van een am6 blok van alu gemaakt, dus zou niet weten waarom je liever een stale cilinder zou willen.

wat betreft de cilinder keuze, ik zou even een standaard gilardoni zoeken en dan de snellere versie, niet kapot te krijgen dat spul, super dikke wand dus je kan dr zuigersi n blijven proppen en lopen erg hard icm met andere uitlaat.

doppler is ook erg leuk, maar niet een goedkope oplossing!
 
de nieuwere AM6 cilinders (alshoewel nieuw? - 2000?) zijn gemaakt van gietijzer standaard , welke ook het beste lopen , de types van '99-'00 zijn sloom , de types '98 en daarvoor zijn weer sneller , beide alu overigens.
 
Back
Top