am6 loopt opeens niet meer lekker

DenZil

Motorhispania RYZ SM
hij start heel moeilijk, als hij onder de 4-5K toeren komt valt hij uit en hij heeft zeer weinig kracht.
Cilinder en zuiger zijn ok, geen diepe krassen, of sporen van een warmloper.
Vonk is zwak.

als ik hem aanloop hoor ik een paar ploffen (sissend).

Ik heb een andere bougie getest, en hij deed gewoon hetzelfde.

bobine/ontsteking gaar?
 
Advertisement - register to remove this

keer goed af (laten)stellen?

hij deed het altijd prima, vanochtend begon het gedonder. ik heb de hoofd\sproeier uitgeblazen met een compressor.

Ik ben alleen wel vergeten de stationairsproeier uit te blazen, kan dit verklaren waarom hij onder de 5K toeren uitvalt?
 
dus het is begonnen NA het carburarteur schoonmaken?

Neen, onderweg:
Ik reed van huis af, hij startte in een keer.
ik deed rustig aan zodat het blok rustig kan opwarmen.
na eventjes rustig aan gereden te hebben schakelde ik een versnelling terug (4 naar 3) en trok het gas open.
daarna schakelde ik naar de 5 en ongeveer 5 seconden daarna begon hij vermogen te verliezen.
toen ik de brug (stadsbrug van kampen) opging redde hij het niet meer en sloeg af.

toen heb ik ongeveer 5 minuten geprobeerd hem aan te lopen, het is uiteindelijk gelukt, maar hij kwam niet meer boven de 30,en hij liep beroerd.
 
waarschijnlijk vastgelopen idd..

Mijn Opa woonde in Kampen , ik ken de brug ,alleen ben ik volgens mij alleen maar over de oude brug nog geweest ..
 
Klinkt toch wel echt als een warmloper hoor!? Compressie nog goed??
waarschijnlijk vastgelopen idd..
Ik heb de cillinder eraf gehad, ziet er allemaal nog goed uit, geen krassen enzo, en ik heb nog zak compressie.



Mijn Opa woonde in Kampen , ik ken de brug ,alleen ben ik volgens mij alleen maar over de oude brug nog geweest ..

Het is de oude brug voor zo ver ik weet, het is die met die gouden wielen aan de bovenkant.


hij heeft trouwens een zeer zwakke vonk, ik heb al een andere bougie (geen nieuwe, had ik niet op voorraad) geprobeerd; nog steeds het zelfde.

Ik zal straks wel weer even naar het werk fietsen om er een nieuwe in te doen, ik hou jullie op de hoogte.
 
Het gebeurde wanneer je een brug opreed (waar de brommer meer toeren/power voor nodig heeft) hierdoor worde de brommer warm!!

En wat versta jij onder beroerd lopen? Wat ook nog kan zijn is dat je massa los is gaan zitten door een drempel en dus je voor die brug niet meer genoeg toeren kon maken om m op te komen....

Controleer dat even en maak gelijk de carb helemaal schoon en ook het luchtfilter! Check je membraan ook nog even!
 
Het gebeurde wanneer je een brug opreed (waar de brommer meer toeren/power voor nodig heeft) hierdoor worde de brommer warm!!

Neen, het begon ongeveer 1 km voor de brug, toen begon hij vermogen te verliezen.


En wat versta jij onder beroerd lopen? Wat ook nog kan zijn is dat je massa los is gaan zitten door een drempel en dus je voor die brug niet meer genoeg toeren kon maken om m op te komen....

Hij kan nog steeds helemaal tot de 10K toeren komen, maar onder de 4K valt hij dood en hij heeft totaal geen vermogen meer.

Alle draden enzo zitten nog vast, ik zal eens proberen om alle contactpuntjes eens op te schuren en evt. in te spuiten met contact spray.




Controleer dat even en maak gelijk de carb helemaal schoon en ook het luchtfilter! Check je membraan ook nog even!

Carburateur en filter zijn uit mekaar gehaald en schoongemaakt, Ik heb het membraan nog niet gecontroleerd.
 
contactspray kun je beter gewoon achterwege laten.

wat voor brommer is het eigenlijk?

Motorhispania RYZ SM, ontiegelijk raar ontworpen want ik moet namelijk mijn subframe moet ik aan de bovenkant loshalen wil ik de cillinder kunnen vervangen 8P
 
een vacuumslang gaat naar de vacuumkraan ;)

dus dan zitten er 2 slangen op , 1 voor het openzuigen van de kraan , en 1 voor het aanvoeren van brandstof naar de carburateur.

het wil nog weleens gebeuren dat hier wat mee gebeurd , of dat ie de kraan niet open trekt of zelfs dat ie lekt via de vacuumleiding.
 
een vacuumslang gaat naar de vacuumkraan ;)

dus dan zitten er 2 slangen op , 1 voor het openzuigen van de kraan , en 1 voor het aanvoeren van brandstof naar de carburateur.

het wil nog weleens gebeuren dat hier wat mee gebeurd , of dat ie de kraan niet open trekt of zelfs dat ie lekt via de vacuumleiding.



Maar dan zou het vlotter niet gevult worden (toch?), en zou hij dus ook niet lopen.
 
jawel , maar niet genoeg , of juist teveel..

jaa, precies...
En hoe kan ik controleren of deze nog werkt? aan de vacuum slang zuigen?

En kan het niet de stationairsproeier zijn die verstopt zit? want onderin doet hij namelijk helemaal niks (valt dood onder de 4-5K).
 
en als je dan volgas geeft?

Dan valt hij alsnog dood.

tuurlijk kan deze verstopt zitten ,deze moet uiteraard schoon zijn .

Oké, ik zal de hele carb wel eens even schoonmaken enz.


Ik had vandaag een nieuwe bougie getest, hij deed het nog steeds niet lekker, hij siste nu niet, maar hij ploft.
Ik zal morgen even naar het membraan kijken en evt. mijn klepjes vervangen.

Ik zal ook eens even een ontgrensde bobine/cdi unit halen, want misschien is mijn bobine kapot (zeggen een paar lui van het werk) en ik moest sowieso nog een ontgrensde hebben.
 
Back
Top