Alternatief weerstanden Choke 5w - 6,7 Ohms en Verlichting: 30w - 5,90 ohms

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik zoek een goedkope alternatieven voor deze weerstanden voor een peugeot viva-city / speedfight 2..

De originele kosten ongeveer 13 euro + 16 euro = 29 euro voor beiden wat ik een beetje teveel vind voor een vrij oude scooter.

Voor de verlichting weerstand 30w - 5,90 Ohms heb ik deze gevonden voor 6,75 euro:


En dan die roze weerstand er tussen uit zagen..

Alleen waar vind ik een 5w - 6,7 Ohms weerstand voor minder dan de originele? En nee ik ga niet die 5w - 5 Ohms gebruiken die er al eraan zit, want dan zit ik straks met een slecht werkende choke.. Wil dus wel de originele waardes behouden.. En dus de garantie op een goede werking.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is een andere weerstand..

Heb het over zo`n metalen blokje.

s-l1600.jpg
 
Ik weet hoe een choke-weerstand eruit ziet.
Je vroeg voor een "goedkoop alternatief", goedkoper kan dus niet.
Wat denk je wat in dat metalen bakje zit?
 
Ik heb besloten dat ik deze ga kopen voor 6,75 euro


Slijp me die kleine weerstand wel eraf.. En dan voor die kleine koop ik wel de originele.. Ben dan denk ik nog een goede 20 euro kwijt maargoed.
 
Je kunt het eerst ook proberen met de 5 Ohm weerstand als serieweerstand voor de choke.
De choke zal dan wat sneller zijn werk doen en de "choke-periode" wat korter maar dit is misschien geen probleem.
 
Ik heb toch maar de originele in bestelling staan.. En dat heeft een goede reden.

Waar ik woon zijn maar weinig goede scooter winkels die spullen op voorraad hebben. En voor de dingen die ze hebben is het niet gegarandeerd dat ze het op voorraad hebben. Dan moet ik eerst voor 1 weerstand 15 km gaan rijden om dan achter te komen dat het niet op voorraad is..

Dit is zonder van de ingestoken tijd als de benzine.
En andere dealer had wel een gebruikte waar hij(voor een chineesje) waar hij 5 euro voor wilde.. Je snapt dat ik dan beter een nieuwe kan kopen voor 6.75 euro.

Dus momenteel even op de spullen wachten.
 
Als de lichtweerstand defect is werkt de verlichting gewoon.
Alleen als het licht wordt uitgeschakeld en de weerstand is defect zorgt het te kort aan belasting van de lichtspoel dat de spanning stijgt.
Dit is niet goed voor je spanningsregelaar, je choke en je verlichting (voor, achter en vaak dashboard) wanneer je die opnieuw inschakelt.

Maar nogmaals maak een eigen draadje aan leg je probleem zo gedetailleerd mogelijk voor en kun je beter geholpen worden!
 
Back
Top