Als snorfiets bekeurd

jeffrey130

Well-Known Member
Op 21 januari op de rollerbank gepleurd. Ik reed met oranje platen rond, maar ik heb een bromscooter. Nu zegt die halve zool bij de rollerbank dat hij me als snorfiets gaat bekeuren omdat ik oranje platen heb. En dat op mijn verzekeringsbewijs Bromscooter staat dat intresseert 'm niet.

Maar op de rollerbank gaf hij dus 1,2 kw aan, veel te veel voor een snorfiets, zegt ie...(slimme vent, die agent), ik zou een brief krijgen van de officier...

Die heb ik dus gehad (transactievoorstel) Boete 226,- !! Maar natuurlijk klopt daar geen hout van, want ik heb geen snorfiets, maar een brom, en toch ben ik bekeurd voor een snor.

Dus meteen maar een brief geschreven naar meneer de officier... Met kopie van verzekeringsbewijs, en kopie van aankoopbon. Vandaag een brief terug gehad dat ik oranje platen had en dat ik als een snorfiets behandeld wordt, dus gewoon dokken. Tsss....

Kan dit wel??? Zo kan ierereen toch even van de zomer een begrenzertje erin zetten en lekker zonder helm rondrijden? Want je hebt er zelf een snorfiets van gemaakt, en hij rijdt 25, en je plakt er oranje platen op. Volgens de officier is dat dus geen probleem, want je hebt oranje platen dus heb je een snorfiets.

Volgens mij lult die officier uit z'n nek, of heeft ie gelijk???
 
Advertisement - register to remove this

Je reed zeker zonder helm en op het fietspad?
Lijkt me duidelijk dat als je je als snorfiets gedraagt, je er ook naar wordt bekeurd.
 
dit is gewoon verdiend hoor, lekker stoer zonder helm 50 blazen, naja ws wel harder aangezien je 1,2kw had :| |(
 
transactievoorstel niet betalen en het voor laten komen.
jij hoort een boete te krijgen voor verkeerde stickers, jij mag niet als snor bekeurd worden.
en die brief van de OvJ moet je niks van aantrekken, hij wil gewoon dat je betaald. je hebt een transactievoorstel, als je dan in beroep wilt gaan moet je niet betalen en het voor laten komen. dan kan je offcieel geen brief sturen naar de OvJ, dat kan alleen bij een beschikking.
 
Nou kijk je krijgt dan dus 3 boetes:
1. Overschrijden constructiesnelheid bromfiets
2. Verkeerde kleur platen/vlakken
3. Zonder helm rijden

Moet je maar even uitrekenen wat je boete dan is, zal iig niet al teveel schelen.
 
Precies wat da-wizz zegt...

Je hebt namelijk gelijk, je kan niet van een brommer een snorfiets maken door er andere stickertjes op te plakken, als je het voor laat komen zul je gelijk moeten krijgen...
(houd ook nog rekening met een boete voor het op een fietspad rijden met een bromfiets)

Een vriend van mij die laatst werd aangehouden met zijn snorfiets (althans, hij was in de veronderstelling dat het een snorfiets was) kreeg een bekeuring voor verkeerde stickers en voor het niet dragen van een helm omdat men aan zijn frame-nummer kon zien dat het een bromfiets was. Dat het ding zelfs voor een snorfiets niet te hard liep en als snorfiets verzekerd was maakte niet uit.
Opvoeren tot 45 en een helm gaan dragen was het devies want het was nou eenmaal een bromfiets...
 
Ik ben al eens ooit eerder bekeurd, toen keek die agent in z'n boekje, en toen kon hij aan de hand van het framenummer zien dat het een brommer was, dus boete voor verkeerde platen en geen helm.

Maar wat ik me dus het meeste afvraag is of die officier van Justitie nou de waarheid spreekt of niet. Wordt ik als snorfiets gezien als ik oranje platen heb?? (zoals hij in de brief beweert). Staat dat ergens in een wetboek omschreven??
 
in het voertuigreglement staat (kort gezegd), een scooter gemaakt voor snelheid tot 45km/u is een bromfiets, moet gele platen.
een scooter gemaakt voor snelheid tot 25km/u is een snorfiets en moet oranje platen.
oranje of gele platen maken geen snorfiets/bromfiets, het is alleen om duidelijk te herkennen.
de OvJ lult uit zijn nek, je moet het echt laten voorkomen, dat win je, boete wordt omgezet naar die van een bromfiets, en je krijgt er verder geen boete's bij, dat kan niet. dat had op moment van staande houding moeten gebeuren.
 
Thomas said:
dit is gewoon verdiend hoor, lekker stoer zonder helm 50 blazen, naja ws wel harder aangezien je 1,2kw had :| |(

Dit is waar ik nou zo van baal...
Wie zegt dat ik 50 rij? Of dat ik die 1,2kw (75km-u) rij. Nee, met een snorfiets rij je gewoon hooguit 40, (ik wel tenminste) en ik kom natuurlijk met zo'n vaartje aantuffen bij de rollerbank. Als iedereen dat nou deed dan bestonden die kleredingen ook niet...

Ik ben net iets te oud om vol gas rond te gaan racen met een totaal omgebouwde scooter....
 
jeffrey130 said:
Op 21 januari op de rollerbank gepleurd. Ik reed met oranje platen rond, maar ik heb een bromscooter. Nu zegt die halve zool bij de rollerbank dat hij me als snorfiets gaat bekeuren omdat ik oranje platen heb. En dat op mijn verzekeringsbewijs Bromscooter staat dat intresseert 'm niet.

Maar op de rollerbank gaf hij dus 1,2 kw aan, veel te veel voor een snorfiets, zegt ie...(slimme vent, die agent), ik zou een brief krijgen van de officier...

Die heb ik dus gehad (transactievoorstel) Boete 226,- !! Maar natuurlijk klopt daar geen hout van, want ik heb geen snorfiets, maar een brom, en toch ben ik bekeurd voor een snor.

Dus meteen maar een brief geschreven naar meneer de officier... Met kopie van verzekeringsbewijs, en kopie van aankoopbon. Vandaag een brief terug gehad dat ik oranje platen had en dat ik als een snorfiets behandeld wordt, dus gewoon dokken. Tsss....

Kan dit wel??? Zo kan ierereen toch even van de zomer een begrenzertje erin zetten en lekker zonder helm rondrijden? Want je hebt er zelf een snorfiets van gemaakt, en hij rijdt 25, en je plakt er oranje platen op. Volgens de officier is dat dus geen probleem, want je hebt oranje platen dus heb je een snorfiets.

Volgens mij lult die officier uit z'n nek, of heeft ie gelijk???


dat je 226€ krijgt vind ik KK :X waarom krijg ik dan als ik 2 KW draai maar 225€

in elke provincie is het weer anders, wat een beleid man :(
 
twistednrg said:
dat je 226€ krijgt vind ik KK :X waarom krijg ik dan als ik 2 KW draai maar 225€

in elke provincie is het weer anders, wat een beleid man :(

Omdat hij als SNORfiets behandeld is! lees eens

En ja je kan niks beginne want je reed met Oranje stickers dus daar zit je al fout in
 
jeffrey130 said:
Dit is waar ik nou zo van baal...
Wie zegt dat ik 50 rij? Of dat ik die 1,2kw (75km-u) rij. Nee, met een snorfiets rij je gewoon hooguit 40, (ik wel tenminste) en ik kom natuurlijk met zo'n vaartje aantuffen bij de rollerbank. Als iedereen dat nou deed dan bestonden die kleredingen ook niet...

Ik ben net iets te oud om vol gas rond te gaan racen met een totaal omgebouwde scooter....

mag hopen dat je met 40 op je bek klapt, dan praat je wel anders.

doe gewoon normaal en zet een helm op je kop als je harder gaat rijden dan 25, en dat is niet alleen voor jezelf, want als jij met je hoofd over het asfalt schuurt dan mogen andere mensen het opruimen :|
 
Thomas said:
mag hopen dat je met 40 op je bek klapt, dan praat je wel anders.

doe gewoon normaal en zet een helm op je kop als je harder gaat rijden dan 25, en dat is niet alleen voor jezelf, want als jij met je hoofd over het asfalt schuurt dan mogen andere mensen het opruimen :|


Ik denk dat met 40 op je bek klappen ongeveer net zoiets is als je met een typhoon die 100 loopt met helm op op je bek klapt, alleen wordt je dan waarschijnlijk met helm en al onthoofd. Kunnen ze je kop in een omtrek van 50 meter gaan zoeken. Dat kan je andere mensen ook niet aandoen...dadelijk kunnen ze 'm niet vinden en raapt een kind 'm op!
 
Lol praat nou geen onzin met je een kind raapt hem op, want je kan mij niet wijs maken dat ze zeggen : hmmz ik kan t hoofd niet vinden. jij ? nee ik ook niet. nah laat dan maar lekker rotten joh, boeiend. 8P sowieso bullshit dat ze m niet kunnen vinden :L
Maargoed, beter doe je gewoon helm op :L
 
Back
Top