Als motorscooter warm is, hapert, houdt hij in.

eliaselo

Well-Known Member
Ik heb een Piaggio Fly 125cc (luchtgekoeld Leader blok) 4 takt uit 2011.

De scooter start altijd goed en rijdt op zich prima als hij koud is. Echter zodra de scooter goed warm is, en na lange stukken volgas te hebben gereden, lijkt het of de motor zich tijdens het rijden op bepaalde momenten inhoudt. Als ik bijv. Vol gas rijd (95kmh) en dan gas loslaat en zak tot 60kmh en weer vol gas geef, dan hapert/ stottert het blok zegmaar. Het voelt alsof hij bijna wil afslaan, maar kort erna begint de kracht weer te komen en bereik ik weer de topsnelheid. Dit doet hij dan constant, het lijkt alsof de scooter uitgaat vallen maar als ik dan gas geef en loslaat en weer gas geef dan na een paar haperingen bereik ik weer de topsnelheid. De scooter valt dus niet uit! Ook als ik dan helemaal stil sta, dan loopt het blok gewoon goed stationair en kan ik gewoon doorrijden. Ook het uitzetten van de scooter en daarna weer aanzetten verloopt zonder problemen.

Als het blok nog koud is dan heb ik dit probleem niet, pas als de scooter echt gowd warm is dan gebeurd dit.

Het lijkt er dus op alsof de scooter tijdens het rijden zijn kracht helemaal verliest en toch wel weer wil oppakken en tegelijkertijd af wil slaan en na een paar seconden toch weer volle vermogen heeft??

Enig idee waar dit aan kan liggen??
 
Advertisement - register to remove this

Raad je ook aan om het luchtfilter matje eens te vervangen voor een schone, vele mensen blijven er te lang mee door rijden.. En daardoor komt er minder zuurstof door, plus ook het benzine mengsel word dan rijker..

Er word veel te veel gereden maar weinig aan onderhoud gedaan.. En dan komen ineens de problemen naar boven drijven.
 
Back
Top