als een cdi/bobine kapot is doet hij het dan helemaal niet of af en toe

Mousedenhaag

Well-Known Member
Hoi,

Heb een vraag aan julie. Mijn Malaguti phantom AC (standaard op uitlaat na) wil niet starten. De ene X vonkt ie wel en de andere X niet. Kan dit de Cdi unit zijn of doet het dan helemaal niet meer?

Heb Massakabels van contact bobine ontseking en aan frame opgeschuurd. Bougiekabel en kap zijn nieuw.

Mzzl
Mouse

P.s.
Heb nu de weerstand van de massa gemeten en kom op 0.00 of 0.01. Zou dus goed moeten zijn

Update: Bij electrisch starten vonkt hij over het algemeen niet. En na een normale kick zwakjes of niet. Na een flinke kick of wel en dan lijkt het wel wat of helemaal niet.
 
Advertisement - register to remove this

mja, een nieuwe bougie kan ook direct stuk gaan ;)

een kapotte bobine kan op verschillende manieren reageren , hij kan het wel doen maar na een paar minuten uitvallen ,steeds opnieuw , kan ook zijn dat ie het helemaal niet meer doet , maar kan ook zijn dat ie alleen maar stotterd en/of knalt..
 
Hij loopt helemaal niet en de bougie word nat. Heb nu ook de kabels op draadbreuk gecontroleerd en de stekkers nagekeken/schoongemaakt. Zal wel kijken of een nieuwe bougie helpt. Heb Nieuwe bobine/cdi en spannigsregelaar besteld maar dat word pas maandag.
Als dat niet helpt zal ik toch maar eens moeten kijken naar een andere ontsteking.

Is er een manier om de weerstand van een bobine te meten zodat ik die kan controleren?
 
Back
Top