Alpha leds piaggio zip carb

armooknol

Member
Beste
Ik zit al 2 dagen met een probleem en dzt is dat muibn alpha lichten vanachter wel werken maar blijven niet de heletijd aan. Dus als ik rem gaat die aan , knipperlichten ook maar die nlijven niet de heletijd aan. Op youtube heb ik een vid gezien van zandri maar hij installeert dat op een injectie en ik heb een carburateur. Zou iemand mij aub kunnen helpen . (Het gaat om de knipperlichten)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de verlichting wel op gelijkspanning i.p.v. wisselspanning?
De Alpha verlichting moet op gelijkspanning staan anders gaat het kapot na een tijdje. (LED)
En dat van Youtube filmpje monteren ze het op een I-GET daar zeggen ze dat je het knipperlicht relais moet doorverbinden met elkaar voor gelijkspanning te krijgen. Heb je een euro 3 (carburateur) dan moet je bij je spanningsregelaar zijn.
 

Attachments

  • 1C367FF2-05A2-4F44-8D4B-52D75C428FA2.jpeg
    1C367FF2-05A2-4F44-8D4B-52D75C428FA2.jpeg
    135.8 KB · Views: 257
Bij jou scooter gaat het om de spannings regelaar.
Die zit voor bij de voorkap in de buurt bij je toeter / contact.
Daar zie je een blokje (Zie bijlage)
 

Attachments

  • spanningsregelaar-piaggio-zip-2000-4-takt-vespa-lx-50-4-takt-vespa-s-piaggio-liberty-piaggio-f...jpg
    spanningsregelaar-piaggio-zip-2000-4-takt-vespa-lx-50-4-takt-vespa-s-piaggio-liberty-piaggio-f...jpg
    74.8 KB · Views: 87
De spanningsregelaar regelt de spanning over de gehele scooter.
Ik heb zelf een aparte kabel van voor naar achteren getrokken voor de verlichting zodat die gelijkspannings krijgt.
Orgineel zit er ook geen stadsverlichting op de scooter vandaar dat je een kabel moet aftappen voor gelijkspanning en die naar achteren trekken tevens.
 
Ja dat klopt want de dagrijverlichting moet stroom hebben (gelijkspanning).
Je kan het wel ergens anders aftappen waar stroom naar toeloopt bijv. Benzine meter bij de tankbak. Maar dat raad ik af.
Bij het spanningsmeter kastje daar tap je stroom van af (witte kabel) en trek je die door naar achteren naar je verlichting.
 
Shit volgens mij heb ik dat wel haha, is dat een hele erge ramp??
Heb het al een paar maanden er onder zitten, maar ik merk niks? Ik rij ook bijna nooit in de regen.
Nu ben ik bang dat ik het moet vervangen haha. Is ook een vrij dikke kabel met een doorsnee van ~5mm
Laatst ook bij een scooter, het achterlicht deed het niet.
Draad eens doorgeknipt en het koper was helemaal zwart.
Dat was dus de oorzaak van de storing.

5 mm, dat is je accukabel niet eens. 1,5 mm2 is dik genoeg.
Voorbeeld:
 
De spanningsregelaar regelt de spanning over de gehele scooter.
Ik heb zelf een aparte kabel van voor naar achteren getrokken voor de verlichting zodat die gelijkspannings krijgt.
Orgineel zit er ook geen stadsverlichting op de scooter vandaar dat je een kabel moet aftappen voor gelijkspanning en die naar achteren trekken tevens.
Hallo,
Ik had een vraag waar moet je het draad aan aansluiten als je het naar achteren trekt voor de dagrijverlichting. Is de witte draad aan het achterlicht geen gelijkspanning?
 
Hallo,
Ik had een vraag waar moet je het draad aan aansluiten als je het naar achteren trekt voor de dagrijverlichting. Is de witte draad aan het achterlicht geen gelijkspanning?
Even meten met een multimeter.
Als het achterlicht het doet zonder dat de motor draait dan brand deze op de accu= gelijkspanning.
 
Heb je de verlichting wel op gelijkspanning i.p.v. wisselspanning?
De Alpha verlichting moet op gelijkspanning staan anders gaat het kapot na een tijdje. (LED)
En dat van Youtube filmpje monteren ze het op een I-GET daar zeggen ze dat je het knipperlicht relais moet doorverbinden met elkaar voor gelijkspanning te krijgen. Heb je een euro 3 (carburateur) dan moet je bij je spanningsregelaar zijn.

Dus je moet de blauw zwarte draad door knippen en de gele zwarte draad door knippen en die allebei aan de witte staat soldiren
 
Dus je moet de blauw zwarte draad door knippen en de gele zwarte draad door knippen en die allebei aan de witte staat soldiren
Klopt, echter de geel/zwarte hoef je alleen door te knippen als je de koplamp led wilt maken.
Blijf je de koplamp gebruiken met het standaard lampje, hoef je niks te doen met die geel/zwarte draad.
 
Back
Top