Alpha ledjes op gelijkspanning zetten

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb mijn Alpha ledjes gemonteerd alleen het knipperlicht knippert heel snel voor en achter. Ik heb op YouTube gezien dat je iets moet doorverbinden. Zou iemand mij kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

Om alles om te bouwen naar gelijkspanning is niet moeilijk.
Zwart/gele draad van de kabelboom loskoppelen bij de connector van je dimlicht-/grootlichtschakelaarconnector en deze draad af te isoleren zodat deze geen kortsluiting kan maken tegen het frame of andere bedrading..
Op de vrijgekomen plaats op de connector dezelfde draad aansluiten die je ook gebruikt hebt voor de dagrijverlichting. (zie schema hieronder)
Klaar is Kees/Nilliboy.
Aan te raden is dan wel ook het koplamplampje van gloeilamp/halogeenlamp te vervangen voor een led-lamp van een minder wattage dan de 35 Watt die er nu vermoedelijk in zit, dit om de spanningsregelaar en de accu een beetje te ontlasten.

1683710719869.png
 
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb het zwart blauwen en het zwart gele draad op het witte draad van het contactslot aangesloten. Nu staat alles op gelijkspanning. Mijn dagrijverlichting voor en achter doen het alleen het knipperlicht achter maakt geen audi effect dus hij knippert net zoals een power 1 knipperlicht. Zou iemand weten wat ik zou moeten doen
 
Ja het zwart gele draad moet op het witte draad van het contactslot om gelijkspanning.te krijgen bij het achterlicht. Het blauw zwarte draad is om de knipperlichten op het goede tempo te laten knipperen.
 
ik heb ook deze lampjes eens op een zip geschroefd...
en heb alleen bij de achterlichten t gele draad in t pinnetje voor de massa gestoken.... en toen werkte alles naar behoren.
dit was wel een goedgekeurd setje zeg maar met E keurmerk.
hoefde alleen de stekkertje in te klikken.

ik heb er toen helaas geen fotos van gemaakt.
 
Heb je ook de draad die naar je knipperlicht schakelaar gaat op geschakelde plus aan gesloten? Op het schema van Sparky zou je dus , als ik de kleur goed zie , de blauwe in het midden , van de schakelaar niet naar de regelaar , maar ook naar de witte van het contact slot.
Isoleer wel dat eindje draad dat dan van de regelaar afkomt , zodat dit geen sluiting maakt. Maar zoals eerder gezegd moet je dan wel voor en achter looplicht effect hebben , van de richting aanwijzers.
 
Heb je ook de draad die naar je knipperlicht schakelaar gaat op geschakelde plus aan gesloten? Op het schema van Sparky zou je dus , als ik de kleur goed zie , de blauwe in het midden , van de schakelaar niet naar de regelaar , maar ook naar de witte van het contact slot.
Isoleer wel dat eindje draad dat dan van de regelaar afkomt , zodat dit geen sluiting maakt. Maar zoals eerder gezegd moet je dan wel voor en achter looplicht effect hebben , van de richting aanwijzers.
Wat ik nu gedaan heb is het blauw zwarte draad op het witte draad van het contact slot gedaan. En het geel zwarte draad op het witte draad van het contact slot gedaan. Nu heeft mijn achterlicht gelijkspanning en knipperen mijn voor lichten goed. Alleen als ik achter aansluit gaat alles mis voor knippert niet meer het achterknipperlicht gaat aan alleen knippert niet dus de gelen kleur blijf branden. Mijn remlicht doet het ook niet als ik hem aansluit en mijn dagrijverlichting alleen als ik het draad tegen de plus van de accu aanhoud. Het is dit een heel gezeik en ik heb geen idee wat ik fout doe.
 
Maar als je dan de draad van de dagrij verlichting , op de witte aansluit , doet hij het toch ook? Dit is ook plus , alleen geschakeld.
Als je de knipperlichten van achter met de plus en min eens op de accu zet , zonder iets ertussen , om te proberen , heb je dan wel het looplicht effect? Rem licht staat hier in principe buiten , zorg dat je achter goede massa hebt , en is je lamp heel ? Komt er spanning op de draad van het remlicht , als je je hendels in knijpt? Is op het schema de zwart / witte draad.
 
ik heb geen idee wat ik fout doe.
Wij ook niet.
Geef eerst eens een linkje naar de verlichting die je precies hebt aangeschaft voor de achterzijde van je scooter.
Vertel ons dan eens welke kleuren draden van deze set je hebt aangesloten op de welke kleuren draden van de scooterkabelboom.

Kopieeer onderstaande tabel en vul deze in.

FunctieDraadkleur LED-achterlichtDraadkleur kabelboom
Achterlicht.Zwart/geel.
Dagrijverlichting.Eigen draad naar witte draad contactslot.
Remlicht.Zwart/wit.
Knipperlicht links achter.Rose.
Knipperlicht rechts achter.Blauw/wit.
Massa.Zwart.
 
Last edited:
Post automatically merged:

Heeft u mischien Watsapp waar ik foto’s door kan sturen?
Post automatically merged:

Ik heb zojuist het rechter achter knipperlicht aangesloten. Nu werk het rechter voor knipperlicht niet maar linker wel. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik achter de verkeerde ledjes heb binnen gekregen. Zonder knipperlicht effect. Want mijn voor knipperlichten doen het alleen als miun achter knipperlichten niet zijn aangesloten
 
Last edited:
FunctieDraadkleur LED-achterlichtDraadkleur kabelboom
Achterlicht.gele draad Alpha ledjesZwart/geel.
Dagrijverlichting.niksEigen draad naar witte draad contactslot.
Remlicht.Roode draad Alpha ledjes Zwart/wit.
Knipperlicht links achter.Knipperlicht linksRose.
Knipperlicht rechts achter.Knipperlicht rechtsBlauw/wit.
Massa.NiksZwart.
Post automatically merged:

FunctieDraadkleur LED-achterlichtDraadkleur kabelboom
Achterlicht.gele draad Alpha ledjesZwart/geel.
Dagrijverlichting.niksEigen draad naar witte draad contactslot.
Remlicht.Roode draad Alpha ledjesZwart/wit.
Knipperlicht links achter.Knipperlicht linksRose.
Knipperlicht rechts achter.Knipperlicht rechtsBlauw/wit.
Massa.NiksZwart.
 
Ik heb alles gemaakt dat de knipperlichten het slecht deden kwam door de uccu die had niet genoeg spanning. Het enige is nog dat mijn Alpha ledjes die hebben remlicht. Alleen als ik rem dan blijf het remlicht branden en gaan ze niet terug naar dagrijverlichting hoe kan dit?

hoezo massa niks , je moet toch massa hebben , of het nou een lamp is of een led.
En dagrij verlichting ook niks , hoezo , zit dit er niet op ?
 
Back
Top