Alpha ledjes op gelijkspanning zetten

Nilliboy

Member
Hallo,
Ik heb mijn Alpha ledjes gemonteerd alleen het knipperlicht knippert heel snel voor en achter. Ik heb op YouTube gezien dat je iets moet doorverbinden. Zou iemand mij kunnen helpen
 
Advertisement - register to remove this

@Nilliboy ,

als je fatsoenlijk geholpen wilt worden moet je wel wat duidelijker zijn.

  1. Om welke scooter gaat het hier?
  2. Zijn deze "ledjes" gewone knippers of audi-effect knippers?
  3. Waar heb je die gemonteerd voor of achter of beide?
  4. Zit er ook dagrijverlichting op en zo ja heb je die wel goed aangesloten?
  5. Waar heb je die gekocht en zat er geen installatie instructie bij?
 
Last edited:
Zip Alpha ledjes voor gemonteerd achter nog niet maar ga ik wel doen. Er zit dagrijverlichting bij en doet het ook als ik mijn contact om draai doet ie et goed. alleen als ik knipperlicht aanzet dat gaan die hard knipperen.
 
Het gaat om een zip 2000. Het heeft een Audi effect. Ik heb ze beiden besteld maar alleen voor nog gemonteerd. Dagrijverlichting is aangesloten en goed ik heb deze bij Roger training gekocht zonder gebruiksaanwijzing. Mijn vraag is komt er bij een zip 2000 wisselspanning van het contactslot
Post automatically merged:

Tjonge.
Vraag 1 heb je maar half beantwoord, welke zip precies?
Vraag 2 heb je helemaal niet beantwoord evenals vraag 5.
Sorry voor de vage reactie was aan het sporten dus had niet veel tijd om te typen
 
Van het contactslot komt geen wisselspanning , maar in de voor knipperlichten zit al een chip om het looplicht effect te krijgen , en achter niet .
Het beste is om de achterlichten ook te vervangen , en dan moet kort gezegd de aanvoer van de schakelaar op de geschakelde plus van het contactslot komen. Nu krijgen de voorlichten steeds een puls .
 
Dus bij je spanningsregelaar de blauwe of blauw/zwarte draad losnemen van de spanningsregelaarconnector, eventueel verlengen en deze op dezelfde aansluiting aansluiten als waar je ook je dagrijverlichting hebt afgetakt.

Maar zoals @trabiarie reeds zei, beide sets knipperlichten (voor en achter) moeten van het type Audi-effect zijn anders werkt het niet.
 
Dus bij je spanningsregelaar de blauwe of blauw/zwarte draad losnemen van de spanningsregelaarconnector, eventueel verlengen en deze op dezelfde aansluiting aansluiten als waar je ook je dagrijverlichting hebt afgetakt.

Maar zoals @trabiarie reeds zei, beide sets knipperlichten (voor en achter) moeten van het type Audi-effect zijn anders werkt het niet.
Ik heb voor en achter Alpha ledjes besteld alleen achter nog geen tijd gehad om erop te zetten
Post automatically merged:

Van het contactslot komt geen wisselspanning , maar in de voor knipperlichten zit al een chip om het looplicht effect te krijgen , en achter niet .
Het beste is om de achterlichten ook te vervangen , en dan moet kort gezegd de aanvoer van de schakelaar op de geschakelde plus van het contactslot komen. Nu krijgen de voorlichten steeds een puls .
Dus moet ik een kabel van het contactslot naar de achterlichten trekken voor de gelijkspanning. Want normaal gezien sluit je een kabel op het witte draad van het achterlicht maar is dit dan wisselspanning
 
Het is de bedoeling , dat alles wat led is , op gelijkstroom(accu) te zetten. Al dan niet geschakeld door contactslot. Voor de knipperlichten is dat , de centrale draad die de beide kanten bedient , en van het achterlicht/ dagrij verlichting als dat led is ook . De wisselspanning uit de rotor wordt dan alleen gebruikt voor de regelaar en de choke , en eventueel de verlichting koplamp en achterlicht. Dus als je achter ook led's hebt die aangaan als het contact aangaat , moet je een extra draad trekken. En ik zou in deze draad een zweefzekering opnemen vlak bij het punt waar je hem van het contactslot haalt van 5 amp .
 
Het is de bedoeling , dat alles wat led is , op gelijkstroom(accu) te zetten. Al dan niet geschakeld door contactslot. Voor de knipperlichten is dat , de centrale draad die de beide kanten bedient , en van het achterlicht/ dagrij verlichting als dat led is ook . De wisselspanning uit de rotor wordt dan alleen gebruikt voor de regelaar en de choke , en eventueel de verlichting koplamp en achterlicht. Dus als je achter ook led's hebt die aangaan als het contact aangaat , moet je een extra draad trekken. En ik zou in deze draad een zweefzekering opnemen vlak bij het punt waar je hem van het contactslot haalt van 5 amp .
Vanaf waar moet ik een draad trekken naar achter voor de ledjes
 
Ik zou het vanaf de geschakelde plus van je contactslot halen , dan gaan ze aan als je de scooter op contact set , is dat de bedoeling?
Oké ik snap het even niet meer. Dus allles wat Leds heeft heeft gelijkspanning nodig. Alleen mijn achterlicht is een power 1 en is led en deze gaat alleen aan als ik mijn scooter start. Aan de stekker van het achterlicht maak je normaal gezien je bedrading voor je dagrijverlichting en remlicht. Wit is remlicht en geel dagrijverlichting en zwart de massa. Alleen het achterlicht word aangevoerd door wisselspanning omdat de lamp niet aangaat als ik mijn contact aandoe en alleen als ik de scooter start. Kan ik de achterlicht stekker op gelijkspanning aansluiten?
Post automatically merged:

Het is de bedoeling , dat alles wat led is , op gelijkstroom(accu) te zetten. Al dan niet geschakeld door contactslot. Voor de knipperlichten is dat , de centrale draad die de beide kanten bedient , en van het achterlicht/ dagrij verlichting als dat led is ook . De wisselspanning uit de rotor wordt dan alleen gebruikt voor de regelaar en de choke , en eventueel de verlichting koplamp en achterlicht. Dus als je achter ook led's hebt die aangaan als het contact aangaat , moet je een extra draad trekken. En ik zou in deze draad een zweefzekering opnemen vlak bij het punt waar je hem van het contactslot haalt van 5 amp .
Voor is volgendsmij aangesloten op gelijkspanning. Als de ledjes zijn aangesloten op gelijkspanning doen de ledjes het gelijk als je het contact aanzet. Zonder de scooter te starten
 
Last edited:
je kan NIET de wissel spanning op de gelijkstroom aansluiten!!!
Voor is volgendsmij aangesloten op gelijkspanning. Als de ledjes zijn aangesloten op gelijkspanning doen de ledjes het gelijk als je het contact aanzet. Zonder de scooter te starten
Dat is goed , om dan helemaal zeker te zijn kun je deze draad aftakken , en voor achter led's gebruiken. Led op wisselspanning is geen goed idee , komt de levens duur niet ten goede , led is in principe een diode die maar naar èèn kant stroom doorlaat , op wisselstroom krijgt hij dus maar de helft van de stroom en staat constant te knipperen . Daarom heeft een lad altijd een plus en min kant draai je dit om doet de led het niet , en bij een te hoge spanning brandt hij door.
 
je kan NIET de wissel spanning op de gelijkstroom aansluiten!!!

Dat is goed , om dan helemaal zeker te zijn kun je deze draad aftakken , en voor achter led's gebruiken. Led op wisselspanning is geen goed idee , komt de levens duur niet ten goede , led is in principe een diode die maar naar èèn kant stroom doorlaat , op wisselstroom krijgt hij dus maar de helft van de stroom en staat constant te knipperen . Daarom heeft een lad altijd een plus en min kant draai je dit om doet de led het niet , en bij een te hoge spanning brandt hij door.
Het rare vind ik dat mijn achterlicht niet brand maar mijn remlicht wel als ik mijn contact aan heb en me scooter niet start. Dus dat betekend dat er bij mijn led achterlicht wisselspanning krijgt en dat is niet goed voor led.
 
Dat zou je dus moeten veranderen . Remlicht krijgt spanning van de accu , brand dus alleen als je contact aanstaat , ook stuurt je spanning op je remlicht je startrelais aan. Daarom moet je de rem inknijpen om te kunnen starten.
 
Als je een schema hebt van je scooter , kunnen we zeggen wat je moet doen . Of misschien reageert Sparky nog hierop , die heeft van de meeste een schema , naar ik begrijp . Van welk jaar is je scooter?
 
Back
Top