Alpha led zip

tweeduizend

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn zip 4t (2018) alpha leds. Ik heb hem zo gekocht van de vorige eigenaar, maar alles deed raar; op contact deed alleen de rechter kant het, maar de lichten maakten niet de volledige beweging want ze gingen te snel. Links deed het helemaal niet. Voor- en achterkap losgehaald en het was echt 1 grote bende, achter zaten 4 van die rode verbindings stekkertjes (weet zo even niet hoe ze heten) en er was kabelbreuk, dat heb ik weer gemaakt. Maar het probleem was nu nog slechter, rechts deed het inmiddels wel weer “goed”, maar links deed het alleen als je 1 van de remmen in kneep. Het was gewoon 1 keer inknijpen en dan weer loslaten en dan begin alles te knipperen; koplamp, Dashboard verlichting, remlichten, elk lampje op de scooter. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat alles werkt als je de ledjes achter alleen als richtingaanwijzers gebruikt en niet als remlichten (nu zijn 3 remlichten naar mijn mening ook overbodig). Nu alleen mijn vraag, kom ik zo de RDW keuring door? Alpha ledjes achter die alleen als knipperlicht te gebruiken zijn en niet als remlicht. Het remlicht op de vleugel werkt wel, dus ik zeg dat het gewoon moet lukken. Ik wil hem laten omkeuren naar brom en ik weet dus niet of ze daar op gaan afkeuren.

(Dit is trouwens hoe het bevestigd zat. Nu alleen nog de originele verbinding zonder het remlicht gedeelte.)

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • 4BF8414A-CD71-48CD-8180-70D06B5C8B80.jpeg
    4BF8414A-CD71-48CD-8180-70D06B5C8B80.jpeg
    197.7 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Waar ik mee beginnen zou, is uit te zoeken welke kleuren draden van deze Alpha leds waarvoor dienen.
Dan een overzichtje maken met draadkleuren van deze units en hetzelfde doen voor de draadboom van je scooter. Dit laatste aan de hand van het elektrisch schema van jouw scooter.
Want ik krijg de indruk dat ergens een massaverbinding niet juist of niet deugdelijk is aangesloten.
Verder deze rommelverbinders eruit halen en fatsoenlijke connectoren gebruiken.
 
Haha sorry, dat bedoelde ik wel. Ik heb nu geen 3 remlichten meer maar gewoon 1 (het originele achterlicht) de alpha leds achter zijn nu alleen richtingaanwijzers en geen remlichten en alles werkt nu weer
Post automatically merged:

Oh ja, er was een reden dat ik het in de regels en wetten thread zette. Mijn vraag was of dit zo door de RDW keuring heen komt.
 
Ik ben geen expert op het gebied van regels en wetten maar als het remlicht van het originele achterlicht het gewoon doet denk ik niet dat ze hem daar op gaan afkeuren.
 
op t remlicht zal ie niet afgekeurd gaan worden. je hebt er maar 1 nodig.

de lampen moeten nog een C4 keurmerk hebben..dan mogen ze op de openbare weg gebruikt worden.
 
Back
Top