Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Ik wou mij kappen over spuiten maar met flakes
zitten die flakes in de lak of blanke lak?
waar kan je die kopen?
moet je die flakes zeker mengen met blanke lak?
Maakt het ook uit welke lak ik doe bijv. metalic of ral of parelmoer.
Of kan je die flakes er op doen het best door iemand met ervaring laten doen?
Thanks alvast
 
Ik wou mij kappen over spuiten maar met flakes
zitten die flakes in de lak of blanke lak?Ligt aan het effect wat wil je maken
waar kan je die kopen?internet
moet je die flakes zeker mengen met blanke lak?Kan, of droog spuiten met een flakepistool wat je dan los dient te kopen, of door de basislak(kleur dus) afhankelijk van het effect dat je wil gebruiken en het type kleurlak die je gebruikt
Maakt het ook uit welke lak ik doe bijv. metalic of ral of parelmoer.als je de flakes nin de blanke lak mengt maakt het niet uit welk type onderlak je gebruikt
Of kan je die flakes er op doen het best door iemand met ervaring laten doen? ja, dit zeker. flakes vereisen namelijk nogal nabewerkingen zoals meerdere lagen blanke lak en evt tussendoor aftoppen en nog een keer blanke lak. bij het eerstgenoemde heb je heel erg veel kans op zakkers als je weinig ervaring heb met spuiten, bij het tweede moet je dus tussendoor schuren zonder door de blanke lak heen te gaan. doe je dit wel kun je van vooraf aan opnieuw beginnen
Thanks alvast

alstu
 
Zo iets als jij heb op je neos van die rainbow flakes
Heb jij het door de blanke lak gedaan of niet?
waar heb jij ze gekocht en hoe duur ong

via internet,, weet de site niet zo,, potje was 20 euro en idd door deblanke lak..

alleen thuis in de schuur lukt je t niet zo netjes hoor;)
 
Hier wat fotos van mijn blokkie met acid trip flakes :
Srry voor de wazigheid
 

Attachments

  • 298077_1914456866674_1399508135_31743736_7438437_n.jpg
    298077_1914456866674_1399508135_31743736_7438437_n.jpg
    59.4 KB · Views: 41
  • haba.jpg
    haba.jpg
    63.7 KB · Views: 44
  • namama.jpg
    namama.jpg
    51.6 KB · Views: 35
ik hoop dat hier nog wel eens gekeken word..

mijn vraag is, ik wil een kiesler underseat gaan spuiten in de originele kleur van mijn runner.

Ik weet dat het handig is om bij zo'n kunststof underseat deze volgorde aan te houden, alleen wil ik weten of er verder nog een filler op moet komen voor de oneffenheden voordat ik de lak aanbreng?

-ontvetten
-motip kunststof primer
-(motip filler)?
-runner kleur
-motip blanke lak

Ik hoor het wel!
 

Attachments

  • 73020.jpg
    73020.jpg
    11.9 KB · Views: 116
Beter eerst kunststof primer en dan een normale primer. Die kunststof primer zorgt niet voor een egale dekkende laag, dat is gewoon een tussenlaag om de primer/verf beter op de kunststof te laten hechten.
 
Heren,

Ik laat een vivacity van 2005 spuiten in mijn bedrijfskleuren.
Maar de binnenkappen zijn blauw.

Het is van dat ruwe kunstof, en daarom wil niet een spuiter eraan beginnen omdat het na verloop van tijd gaat bladeren.

De ruwe blauwe binnenkappen moeten dus mooi matzwart worden. Iemand advies?
 
In wat voor vorm gebruik je dat? Komt het net als plastidip uit een spuitbus? Is het hetzelfde als plastidip? Ik weet niet hoe het bij plastidip zit, maar zou jouw oplossing bestand zijn voor dagelijks gebruik op een treeplank (waar je voeten dus constant overheen schuiven)?
 
Wat naar mijn ervaring erg goed werkt voor ruw kunststof ,zoals binnenkappen van een scooter is Bumperspray, verkrijgbaar in het Zwart/wit/grijs. Zit al plastic primer bij in .. erg goed resultaat,blijft goed zitten .. Wel heel goed schudden voor gebruik anders krijg je erg snel spetters !
 
Hallo,

ik wou vandaag wat onderdelen spuiten. Ik heb hiervoor metaal lak gebruikt.

Nu had ik alles goed ontvet maar toch krijg ik dit:






Wat doe ik verkeerd? heb dit nooit eerder gehad..
 
Back
Top