Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Waterproof 220 schuurt net zo diep als droog 220, enkel heb je met waterproof langer profijt van je papier omdat je stof gelijk wordt afgevoerd door het water. En het scheelt een stofzooi natuurlijk:p
 
even een vraagje.
Ik heb mijn kappen gespoten en blanke lak erover gespoten.
Nu dacht ik dat het goed droog was,maar bleek achteraf dus niet zo te zijn.
met dit als resultaat.
DSCF7481.jpg

een dikke streep/spoor in mijn blanke lak.
Wie weet hier een oplossing voor?
alvast bedankt
 
Voorzichtig de blanke lak eraf schuren, dus opletten dat je niet door je base lak gaat. Daarna opnieuw in de blanke lak en poetsen tot het weer netjes is
 
Waterproof 220 schuurt net zo diep als droog 220, enkel heb je met waterproof langer profijt van je papier omdat je stof gelijk wordt afgevoerd door het water. En het scheelt een stofzooi natuurlijk:p

Niet waterproof papier valt ook letterlijk binnen 5 seconde uitelkaar als je het in water gooit. Althans heb ik horen zeggen, zou zelf nooit zoiets doen. :+
 
Je kunt beter droog schuren dan heb je wel stof maar later geen kalk resten van het schuur water in allemaal hoekjes. En het schuur papier gaat even lang mee. De hoekjes van de korels breken even snel af. Plus droog schuren maakt minder krassen en zie je veel beter wat je doet dan bij nat. Want bij nat blijven de af gebroken korrels in het water en maak je vaak dikke krassen. De meeste profs schuren ook droog.
 
Ben zelf autospuiter, maar wp papier 600 is niet het zelfde als 600 droog.
Dat is ongeveer 360 droog. En de grootste onzin is dat droog mooier is en minder krassen maakt ;) Als je een object nat schuurt is het uiteindelijk na afspuiten veel mooier dan droog. En de profs schuren vooral droog voor de tijd en dus geld besparing.
 
ik hem met m'n domme kop deze spuitbussen gekocht bij easyparts:
http://www.easyparts.nl/showarticle...11-903/Spuitbus_Motip_Primer_Grijs_500ml.html
het is voor al m'n kappen en ik heb zowel lak als blanke lak (alles motip) al liggen hier. nu keek ik laatst verder en zie ik dat er ook nog eens speciale primer is voor kunststof:eek: nu is mijn vraag of ik de bovenstaande primer gewoon kan gebruiken of dat het er gewoon af gaat vallen als ik dat doe.
verder hoor ik ook veel mensen zeggen dat spuitbussen zo vreselijk slecht zijn enzo, maar is er dan een betere manier om het te kunnen doen?? (behalve een compressor natuurlijk)
't is mijn eerste keer spuiten en de geldput staat al aardig droog, dus echt veel ruimte voor improviseren heb k hier niet meer.
 
Ligt eraan. Als je je kappen tot op het kunststof hebt geschuurd dan kun je idd beter de kunststof primer gebruiken. Zo niet; dan voldoet deze.
 
oke ff een simpele vraag!

Hoeveel lak heb ik nodig? om alles wat nu blauw is zwart te maken? Zoiezo primer, kleur en blanke lak! Maar hoeveel van elk? Is één bus(400ml) per stap genoeg...

Oh het gaat hier om de Rieju RS2 (blauwe versie).
Bvd
Woody
 
kosten spuiten

hallo allemaal ff een vraagje ,
wat denken jullie dat dit gaat kosten als ik dit laat spuiten(als het wel gewoon allemaal geschuurd is ) nl.
malaguti f12 kappenset buiten kappen in de kleur Wit
het frame (zwart)
en de binnen kappen + velgen (metallicblauw)
 
Last edited:
als je goede prijsopgaaf wilt kan je beter 2 of 3 spuiters benaderen en kijken wat hun ervoor vragen en doen.
de een is lui en wil het al voorgeschuurd hebben en de ander doet alles voor dezelfde prijs.

en zwart en wit is goed zelf te spuiten en metallic baluw kan je bijv wel laten doen door spuiter, scheelt ook weer in kosten
zeker als je (als ik het goed lees) alles al zelf voor-schuurt
 
Het liefst zou ik deze zomervakantie mijn Nieuwe type runner laten herspuiten. Nu ben ik wel bereid ervoor te werken uiteraard, dus zelf schuren etc. Nu vroeg ik mij af hoeveel het zou kosten alles te laten spuiten(na schuren). Dus primer lak en blankelak. Alles matzwart en de binnenkappen glanzend oranje.

Uiteraard weet niemand precieze prijzen maar een indicatie zou helpen!

Maargoed ik denk dat dit vrij prijzig wordt. Is er iemand in de omgeving utrecht die mij zou kunnen helpen(zelf een compressor hebbende oid)?

Hugo
 
Het liefst zou ik deze zomervakantie mijn Nieuwe type runner laten herspuiten. Nu ben ik wel bereid ervoor te werken uiteraard, dus zelf schuren etc. Nu vroeg ik mij af hoeveel het zou kosten alles te laten spuiten(na schuren). Dus primer lak en blankelak. Alles matzwart en de binnenkappen glanzend oranje.

Uiteraard weet niemand precieze prijzen maar een indicatie zou helpen!

Maargoed ik denk dat dit vrij prijzig wordt. Is er iemand in de omgeving utrecht die mij zou kunnen helpen(zelf een compressor hebbende oid)?

Hugo

ff paar bedrijven bellen...
bedragen kunnen uiteenlopen van 150 tot 750 namelijk...
 
En.iemand vinden die accepteert als je het zelf voorbewerkt.. ik brn er zelf geen fan van want als er dan lakfouten inzitten krijg ik de schuld terwijl het dan aan de voorbewerking ligt.

daarbij komt hoe hoig je de kwaliteit wil.. binnenkappen zijn namelijk ruw en als je dit glad wil vereist dat extra voorbewerking.
 
Back
Top