Alles over DIGITELLERS topic...

mn budget zal rond de 50/60 euro liggen
heel vaak zie ik van die vierkante schermpjes en dat vind ik maar niks een mooie breedbeeld (een kleintje dan:p) vind ik het mooist.
het belangrijkste wat ik erop lig hebben is een km/h teller, toeren teller en km teller. alle andere dingen zoals tijd enzo vind ik ook fijn om erop te hebben zitten dus daar heb ik wel een paar euro meer voor over.

hoop dat je me kunt helpen

/edit: hier heb ik het wel over een fiets computer
 
Last edited:
fietsteller heb je geen toerenteller op
en toerentellers hebben bijna nooit een km/h functie, ik zou in ieder geval niet kunnen bedenken welke dat zou moeten zijn..
met jou budget kom je al snel bij stage 6 spul uit, maar daar hoor ik best veel van dat het niet werkt
 
koso teller digi

voor een teller met rpm /km,mph /temp/ moet je een koso hebben idiaal en mooi blauw achterverlichting + als ze die voor je model hebben past deze in je stuurkap in de plaatsts van de andere de universele is wat duur maar werkt en is bij mij altijd goed blijven werken wat meer aansluit werk maar heeft wel digiale snelheids sensor heb deze op de ntt gehad en nu de koso digi gp op de speedfight2 en ben gek op dit ding grote toeren teller in het midden en kleine snelheidsmeter rechts en volledig in te stellen

is de enigste teller die ik de moeite vind om te kopen en heb er nog geen problemen mee gehad de universele word wel geleverd met een eigen water temp meter
 
ZO, nu eerst weer ff op adem komen na die lap tekst zonder punten etc 8P

hehe ja srry maar na een goede j**nt let ik niet echt meer op die ......:7|:)z

maar ik kan die koso echt aanbevelen heb er een tijd mee gereden met de universele en nu met de gp teller

all the little boy needs is a big rev counter in the middle :~:~})
 
ZO, nu eerst weer ff op adem komen na die lap tekst zonder punten etc 8P

hehe ja srry maar na een goede j**nt let ik niet echt meer op die ......:7|:)z

maar ik kan die koso echt aanbevelen heb er een tijd mee gereden met de universele en nu met de gp teller

all the little boy needs is a big rev counter in the middle :~:~})
and a little light that says youre speeding +ralf+
010962000_hi.jpg
 
ja, maar het is en blijft koso, dus onnauwkeurige troep :*

hier moet je denk ik toch even een stap terug doen, ik weet zelf (uit ervaring) dat die stage6 replica dingen van koso k*t zijn, maar ik heb een liggen rond te neuzen en was wel geintresseerd in die koso analoge tellers, deze dus:
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1710_1716&products_id=2384
pixel_trans.gif


omdat DJ hier op het forum deze teller had heb ik hem een pm gestuurd en hij vertelde mij dat het dus géén troep is ;)

dus dan denk ik dat die displays wel zijn te vertrouwen :), en trouwens een originele teller klopt ook lang niet altijd he ;)

gr,
 
Ok, ik hoor dus iedereen hier roepen dat orginele tacho's etc. niet goed functionere.

Maar kun je die niet zelf beter maken door ? magneet positionering zoiets dergelijks ?

Sorry ik heb niet alle pagina's doorgelezen allen het begin/einde, hebben jullie het hier al over gehad of nooit aangedacht/ over gehad (dat laatste lijkt me sterk maargoed)
 
hier moet je denk ik toch even een stap terug doen, ik weet zelf (uit ervaring) dat die stage6 replica dingen van koso k*t zijn, maar ik heb een liggen rond te neuzen en was wel geintresseerd in die koso analoge tellers, deze dus:
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1710_1716&products_id=2384
pixel_trans.gif


omdat DJ hier op het forum deze teller had heb ik hem een pm gestuurd en hij vertelde mij dat het dus géén troep is ;)

dus dan denk ik dat die displays wel zijn te vertrouwen :), en trouwens een originele teller klopt ook lang niet altijd he ;)

gr,

Ik heb deze teller ook gemonteerd gehad, is idd behoorlijk precies, maar het sensortje etc zijn erg gevoelig. (heb hem nog steeds, maar niet gemonteerd)
 
Ik zocht ook een digitale teller met analoge wijzer. Witte wijzerplaat is kewl, motoGP style!

Uiteindelijk heb ik deze gevonden en hem in een alu randje gehangen... Diameter is 80 mm. Ik vind hem netjes.

hpim0970mediumzs4.jpg
 
over die tellers die DJ op zijn slider heeft,
ik rij ook al een tijd met die tellers op mn straatscooter en heb er nog nooit een enkel probleem mee gehad.
ook niet met de gevoeligheid van de sensor ofzo...
en over de nauwkeurigheid van snelheids meters,, dat ligt dan puur aan je eigen instelling lijkt me want je moet zelf de bandomtrek instellen.

enige wat ik altijd klote vind met alle soorten tellers is dat er zon dunne kabeltjes aanzitten en niet net even een type dikker.
 
Ik zocht ook een digitale teller met analoge wijzer. Witte wijzerplaat is kewl, motoGP style!

Uiteindelijk heb ik deze gevonden en hem in een alu randje gehangen... Diameter is 80 mm. Ik vind hem netjes.

hpim0970mediumzs4.jpg

Vraagje, dat olie lampje, dat heb je zelf gemaakt? Is dat gewoon een kwestie van op de juiste draden aansluiten of moet je ook echt weerstandjes of een of ander speciaal elektrisch iets ertussen proppen?
 
youtube

hallo ik had ook en vraagje he ik zag op youtube van die filmpjes over de kiometer teller van de koso van de aerox maar daar zag je telkens als diegene ging rijden dat die toerenteller helemaal rood knipperde terwijl die gewoon reed is dat zijn fout of is dat normaal ?????

groet kevin
 
Back
Top